mandag, april 30, 2007

Soverommet er ferdig!


Bildet tatt fra døren.



Sitatet har jeg malt etter en sjablong kjøpt på Linneas Hage



Dette bildet har jeg på nattbordet, det er mine søsken og meg på midten av 80-tallet.


Nattbordene er kjøpt på finn.no. De var brune og slitt, men etter litt sparkell og maling synes jeg de ser nydelig ut!


Jeg har perlet et enkelt hjerte som henger i vinduet.



Denne karen har vært med på mange flyttelass. :)



Disse putetrekkene kjøpte jeg på Ilva i Danmark. Resten av sengetøyet er fra Lexington.


Jeg flyttet "piketitteren" fra gjesterommet og inn på vårt soverom.



Bryllupsbildet henger på veggen. Tv har vi og på soverommet, jeg liker å legge meg tidlig så jeg kan se på tv i sengen. Taket er malt med 80 blank maling. Ser ut som det ikke er tørt enda. hihi



FØR:

Slik så soverommet ut i prospektet da vi kjøpte huset!

31 comments:

BO sa...

Romantisk! Kjempefin seng og utrulig fint sengetøy! Forstår at du ynskjer å legga deg tidleg... Gratulera med "nytt" rom!

Anonym sa...

Så fint det blev, ljust och luftig och schablonen blev helt perfekt. Potatissalladen såg så god ut. Har du lust att dela med dig av receptet.Kram!

hvitstil.com/Christine sa...

Hei Lantliv. Jeg deler gjerne oppskriften med deg. I en bolle blander jeg ett beger rømme og en pose majones. Litt sitronsaft og en liten sje med sennep. Litt salt, litt pepper og litt sukker. En neve vårløk i små biter og litt gressløk klippet opp. Kok ca en kilo poteter,avkjøl de litt, del de med eggedeleren og bland dem i blandingen. Kok 5 egg, del de i eggedeleren og bland dem også i blandingen. NAMM. Lykke til med mammas potetsalat! Klem

MODERN COUNTRY sa...

Gud så flott det ble!! Jeg ble helt satt ut jeg, en drøm er det! Den lysekrona, skriften på veggen og himmelen over senga, ja det kunne du fint satt hos meg og. Kjempeflott jobb!

hvitstil.com/Christine sa...

til potetsalaten.....
jeg glemte et halvt glass med pariser-agurker og litt av saften fra glasset!

Tussaluso sa...

Kjempelekkert soverom du har har fått. Og sitatet på veggen var jo bare stiligt. Tenker du sover godt der.

Anonym sa...

Wao, så vanvittig fint det vart!!! Dødsmisunneleg på deg som kan ligge i denne draumen av eit rom!

Anonym sa...

Flott, flott og ikke minst flott!Du har gjort en kjempejobb.Vi har samme lysekrone på soverommet.Liker så godt det sitatet jeg også.Får ta kvelden her.Hei så lenge og ha en fin 1.mai!

elin1976 sa...

Det ble et vakkert resultat. Jeg har og brukt 80 i glans på dører og karmer. Liker når det skinner. Så virker det så rent og fint.
Jeg ønsker meg også tv på soverommet. Det må bare være helt herlig og kunne ligge der å se favoritt programmene mine. Ha en fin 1 mai. Klem fra Elin:O)

Hulda sa...

Fantastisk herlig soverom! Flott med "himmel" over senga. Fin piketitter også, en sånn har jeg lyst på. :)

Lille Trille sa...

Utrolig flott !!!!
Det er så man vil krype inn i bildene å prøve-ligge :-)
Gratulerer med et vakkert nytt soverom, du har vært kjempeflink.
Ha en fin dag !
Klem Lille Trille

Anonym sa...

Klyp meg i armen!
Slik vil jeg også ha det....WOW!

Virkelig vakkert, dere har vært kjempe flinke!

Anonym sa...

Dette var bare helt nydelig og lekkert. Den sjablongen over sengen var virkelig prikken over i'en. Dette er jo en hvit drøm. Gratulerer med nytt soverom!

Anonym sa...

Utrolig pent og romantisk.
Grattis med nytt rom. Kjempegøy å se forvandlings bilder.
Ha en flott uke:)

@afjo72 sa...

Så lekkert!

Den potetsalaten din høres forresten ekstremt god ut...*vann i munnen*

Ha en fin dag!! :o)

Anonym sa...

Åh, så fint du fått det i sov rummet! Ser vilsamt ut! Schablonen var jättefin!/Terese

Anonym sa...

Åhhhhh så fint soverommet deres var blitt, rene hvite drømmen...deilig!

Nydelig med sitatet på veggen, og nydelig sengetøy, du får ta meg med neste gang du skal til Ilva, så får vi heller leie en hel container båt...hi,hi...

Merete sa...

Så nydeleg soverom!! Kan godt forstå at du tilbringer mykje tid der ;o) skrifta på veggen var flott og gjorde det ekstra lille.. rett og slett utruleg fint!

Anne sa...

Å så lekkert det ble.
Fikk nesten lyst til å krype under dyna. Kjenne lukten av rent sengetøy og sommer.
Ser du liker best hvitt sengetøy du også. Så delikat og lekkert liksom.

Trines Hus og Hage sa...

Hei, her kommer en melding fra ei som er ny i bloggegamet. Må bare si at soverommet deres ble nydelig!!! Likte så godt det lille verset fra Linneas Hage, både utførelsen og selve ordene. Putetrekkene fra Ilva er også skjønne. Har handlet en del der selv når vi har vært på ferie i Danmark. Moro å handle der, og fine priser har de også. Dere har virkelig greid det, å forandre rommet fra et kjedelig og ordinært rom til en romantisk og delikat oase. Vi har selv holdt på med restauering i en del år (over 11 faktisk) så jeg vet litt om hva som kreves. Flinke har dere vært! Ser gjerne innom deg igjen og velkommen til min lille blogg!

Metteflette sa...

Åh, så fantastisk nydelig! En drøm av et soverom! Så dyktig du er :-) Ha en flott dag. Klem fra metteflette

Anonym sa...

Vad vackert ditt sovrum är!
Just en sådan sänghimmel skulle jag gärna vilja ha, hos mig.
Och kuddarna var ju såå.. läckra.
/S

Cathrines blogg sa...

For et deilig rom....sov godt og drøm søtt..... Nydelig :o)

Anonym sa...

Har du tips på fina krokar att ha på väggen. Jag letar till mitt sovrum.

Anonym sa...

Så lekkert soverom, elsker før og etter bilder;)

Cecilia sa...

Så enormt vackert! Jag vet knappt vad jag ska skriva. Vældigt romantiskt och texten på væggen var så fin.
/Cissan

Silkeline sa...

Så utrolig flott soverom!! som tatt rett ut av et interiørblad...Du drømmer nok søtt i denne sengen:)

Anonym sa...

Å, jeg har lenge vært på utkikk etter en sånn himmel. Kan jeg spørre hvor du har kjøpt den?

hvitstil.com/Christine sa...

På en interiørforetning i Hokksund har jeg kjøpt sengehimmelen. Vet ikke hva butikken heter, men den ligger i den ene enden av handlegata.

~Kjersti~ sa...

For et fantastisk soverom! Nydelig! Likte godt lysekrona! :) Kan jeg spørre hvor man får tak i den delen man skrur fast i veggen og henger sengehimmelen på? Finner det ingen steder, og aner ikke hva det heter.

Janne sa...

For en drøm av et soverom.
Ja takk sier jeg bare;)