onsdag, november 06, 2013

Opp med skrifta!

Jeg er ikke blind, og tror heller ikke jeg faller i kategorien svaksynt- men jeg er avhengig av briller eller linser. Uten briller eller linser ser jeg "ingenting". Derfor syntes jeg det passet fint å gjøre et sammarbeid med Blindeforbundet om kampanjen Uleselig. Så har jeg tenkt litt på saken. Hva er det jeg plages med å se- selv med briller og linser?

*noen av vaskelappene er umulig
*kokesjokoladepapiret 
*priser på varer når prisen står på hyllene- lavt nede/høyt oppe
* ankomst og avgang på knøtteskjermer høyt oppunder taket på fly/tog stasjon
*holdbarhetsdatoer på matvarer!!!




På nettstedet uleselig kan du gå inn og se hvordan du kan bli mer leselig under fanen bli lesbar. Anbefaler alle å gå innom der- jeg fikk iallefall en aha opplevelse som nå ligger i bakhodet når bloggen min skal redesignes. På uleselig kan du også sende inn ditt uleselige bidrag!

Christine



1 comments:

Kjell sa...

Veldig bra du tar opp dette. Har en datter med nøttealergei, og et kan bli fatalt hvis vi ikke kan lese dette på varedeklarasjonen.