mandag, august 24, 2009

Broderi

Det er kanskje ikke så lett å se i bildet, men men i går broderte jeg Celines navn på noen av de nye barnehageklærne. Her med sølv metalltråd! Jeg skulle være lur og brodere bokstaver med mønster i, men bokstavene var så små at det hadde nok blitt penere om jeg hadde valgt vanlige bokstaver. Man lærer så lenge man lever......Jeg har fått noen nye ideer i sommer, så veldig snart-kanskje i kveld- skal jeg kaste meg over Janomen!
 
Foto: klokken er ikke 10 enda og Celine sjekker i vinduet om pappa snart kommer
Nå er det kun en uke igjen til barnehagestarten. Da vi var i barnehagen i helgen for å vise Celine lekene, så vi inn i vinduet på avdelingen hennes. På veggen hang det bursdagskrone til alle barna- og til og med en liten krone som hang klar til Celine. Jeg ble helt på gråten jeg. Lurer på hvordan det skal bli å gå fra henne der.............

Christine

19 comments:

Anonym sa...

Kommer til å gå så bra,så. Bare bruk nok til til myk tilvenning. Plutselig endag oppdager du at hun ikke har tid til å bli med deg hjem. Da er det mest gjort. Husk også at små barn kan være litt utspekulert mot mamma´n sin. Så ikke gi opp om hun gråter når du skal gå. Stol på hva de ansatte har å si.
Lykke til!! Vi følger spent med.
Vennli hilsen Birgit.

Lille Lavendel... sa...

Lille Tristangutn min begynte for ei uke siden. Han hadde ikke tid til å kle av seg før han sprang inn til de andre barna! Og hadde slettes ikke tid til å si adjø til mamman sin! 3. dagen, da han skulle være der alene, stod han i vinduet med bhage-tanten og vinket, da var det mamma som gråt!:O)
Værst for mor ja:)
Misunner deg den symaskinen, og misunner alle som kan å sy!
Kjempelurt og veldig flott med navnet brodert på klærne sånn:O)
Klem Ellie

Monicas sa...

åh...kjenn at æ kjenne kordan det va....huska første gang storungen skulle være hos sin pappa ei hel helg alene..og han var ikke 2 år...gråt hele veien hjem fra bodø til Misvær...e det muuulig si æ bare..men det gikk bare sååå godt..å det gjør det her hos deg også..spent på hva du har til planer med symaskinen...ha en vakker dag...her lager jeg en rask iskake..mmm..kjekt å ha i frysern

RMnorge sa...

Du og Janomen din inspirerte meg til å kjøpe min egen Janome. Saken er bare den at Janomen min er ganske så ensom og sikkert ganske lei av at fruen ikke får fingen ut.

Med 2 barnehagegutter er det absolutt en kjempe ide å brodere navn på klærene. Så gjelder det bare å GJØRE det..

Ha en super dag!

Klem fra Catherine!

Christine Louise sa...

Så flott det ble :) Misunner deg talentet med å brodere navn. Hadde jeg kunnet dette, så hadde nok jeg brodert navn på det meste :)

Må vel først få meg en god symaskin ;)

Klem fra meg..

Marita sa...

Så utrolig søtt og veldig smart å brodere navnet hennes i klærne!! Herlig! Jeg ønsker meg en slik symaskin jeg også!

Det kommer helt sikkert til å gå veldig fint med barnehagestart :) Jeg har 2 gutter som begynte i bhg i april - og jeg kan helt klart si at det er verre for mødrene (evt. fedrene) enn det er for barna våre. De koser seg masse - det er jeg helt sikker på!
Masse lykke til :)

Klemmer fra Marita

Inger-Lise sa...

Det går helt sikkert fin-fint med innkjøringen for dere også! Her har storebror gått i barnehagen i 2 uker og selv om det var tårer på både han og meg (uten at han så det selvsagt), de første dagene så var det ikke noen tårer men god hadetkos før han løp for å leke i dag! ;)
Mitt beste tips er å bruke god tid ved levering og henting første tiden, om man har mulighet. Første dagene skulle vi være der 9.30 men isteden for å stresse ned kom vi heller litt for sent, tenkte at å mase ut første dagene ikke er så positivt inntrykk for han av å skulle gå i barnehagen.
Tror nok jeg hadde mer vondt enn han de første dagene, men nå trives både han og jeg med barnehagen. :-)
Masse lykke til! Klem

aase sa...

Knallfint, også så kjekt for de i barnehagen da, hvis de har fler nye barn samtidig! Joda, der er Celine,de ser det jo med en gang!!

Hun kommer til å trives i barnehagen tenker jeg. De er så flinke,det er bare vi som er tullete. De tårene som kommer både hos barna og mor, de er jo bare normale og det går fort over!!

Godt Isolert ♥ Victoria sa...

Heisann!
Jeg er enda hjemme med mine to små (som skal begynne i barnehage over nyttår). Jeg gruer meg også, men jeg tror nok det er værst for oss voksne. Ungene trives jo stort sett i barnehagen og koser seg sammen med de andre barna. Jeg skal bare jobbe 80% når jeg begynner igjen så guttene skal ha en dag fri fra barnehagen!

Anonym sa...

Hei Christine..

Det er helt normalt å bli på gråten av de store forandringene som nå skal skje. Det er jo på en måte en ny hverdag som starter for dere. Celine og du er vant til å ha flotte dager SAMMEN, nå skal hun i barnehagen og leke med andre barn og voksne. Som flere har sagt, det er værst for mor og far. Barn har det topp i barnehagen. Jeg er førskolelærer og har vært pedagog på småbarnsavdeling. De storkoser seg og utvikler seg i et lynraskt tempo.
De undersøker, oppdager og utforsker og sammen med jevnaldrene skal Celine finne sin rolle og sosialisere seg i samfunnet.. Jeg synes det er flott at du sier at du gruer deg - det er helt normalt..

Herlig dress, genial ide å brodere navnet hennes på klærne slik.

Klem

Camilla sa...

Så flink og kreativ du er.

Den genseren var kjempe fin =)

Vigdis sa...

Kjempefin dress. Det går helt sikkert bra, Celine er jo stor jente nå. Men kjenner at jeg selv allerede gruer meg til 1. desember, da er det prinsessa vår sin tur.

Hva skal du gjøre når hun begynner i barnehagen? Tilbake til gamlejobben?

Melissa sa...

Hei

Du er så utrolig flink :D
Ønsker meg virkelig en slik broderimaskin til min skal begynne i barnehagen (om ca 1 år og 5 mnd, hehe) Hva slags maskin har du?

Må si jeg har stjålet en liten ide fra deg, skriften på soverommet ditt :D

Hadde blogg for et år siden og så hovedbildet ditt, falt pladask, og endelig har jeg skaffet meg den sjablongen :D

Forever Love sa...
Denne kommentaren har blitt fjernet av forfatteren.
Kari sa...

Hei.
Digger din blogg og følger trofast med hver dag. :)
Bhg-start er så utrolig spennende.. Vår lille Mia er nå i uke 3 og det går fint.. (om man ser bort i fra 2 bitemerker...)
Men det kiler i magen når jeg tenker på at vi har overlatt det kjæreste vi har, til fullstendig fremmede mennesker. Du er heldig som skal være hjemme en stund til slik at dere får en myk start.
Jeg må innrømme at jeg syns det er litt hardt å jobbe 100%, levere tidlig og hente sent.. Den tiden vi får på ettermiddagen blir så knapp..

Vår erfaring med bhg-start er at Mia blir så utrolig sliten. Ho kan bli kjempesinna og grinete på ettermiddagen, iallefall om ikke alt går hennes vei.Så vi må prioritere og leke med henne heeeele tiden og sørge for at humøret holder seg.. Minste motstand så "klikker" det, og ho får et voldsomt raseriutbrudd.. Litt vondt, fordi man vil jo være sammen og ha det kos.. Men i bhg er ho strålende som ei sol hele dagen. Og leveringen går også over all forventning. Ho mor har ikke felt en tåre eller gått med gråten i halsen en eneste gang.. (enda)...

Vi håper sinnet bedrer seg, personalet mente at det kunne være en måte å "straffe" oss på for at vi er vekk fra henne hele dagen..

Men alt går seg til. Og særlig for snille piker.. :)

Lykke til
Klem Kari

Forever Love sa...

Heia!
Knallfint å brodere bak på ryggen sånn da:)
Kjenner på det samme jeg også, og Emilie skal ikke begynne i barnehagen før om ett år.. Vet jo at det kommert til å gå greit men still...
Var i åpen barnehage i dag og det elsket hun jo!
Vel lykke lykke til, kommer sikkert til å gå fint selv om det kommer til å gjøre vondt- iallefall den første tiden...
Klem Tonje

Lena sa...

Jeg husker selv hvilke følelser jeg hadde for barnehageoppstart! Skulle noen andre ta seg av deg daglige oppdragelsen til barnet mitt - og skulle jeg bare få noen timer med henne pr. dag??? Husker jeg syntes dette var GRUSOMT, men i etterkant må jeg le litt av meg selv. Jeg var nok litt blank i øynene den første dagen når jeg lukket porten bak meg, ja...
I etterkant må jeg smile litt over tankene jeg hadde. Nå som jeg selv jobber i barnehage (etterhvert begynte jeg faktisk å jobbe i snuppa sin) så ser jeg jo hvor fantastisk barna har det! Vi er ikke redd for å kose, stryke og rose. Vi irettesetter der det trengs - og lar det være rom for at barna skal få være barn...
La deg ikke lure av gråt når du skal gå (om det skjer) - det er sjelden den varer lenge! Er du usikker i starten, så bare RING og hør hvordan det går. Du er IKKE en hysterisk mor, bare en som ønsker det beste for barnet ditt!
Jeg er sikker på at dette går så bra så! I mellomtiden må du nyte de siste dagene før barnehageoppstarten!
Lykke til!

PS. Du er helt rå på monogram/brodering!!!

Anonym sa...

det går så bra:) de små er veldig uspekulerte mot mamma og pappa når de skal begynne i barnehagen:) de ansatte kan jobben sin og vær trygg på at de gjør alt for at jenta di skal ha det bra:)de aller fleste barn tilvenner seg fort:)
lykke til!:)

I de dype skoger sa...

Så fint det ble!! Sånn skulle jeg gjerne hatt også.. Jeg elsker nemlig navn/tekster på klær. Du er heldig som har mulighet til det!!

Det går nok helt sikkert kjempe bra med Celine i barnehagen. Det er verre for deg enn for henne.. Jeg er lettrørt og håpløst når det kommer til sånne ting. Bare Victoria skulle gå alene ned til mamma for første gang her for noen uker siden kom tårene. Herregud, hvordan skal det bli når det virkelig store tingene skjer?? *ler*

Ha en koselig kveld!

Klem