mandag, februar 08, 2010

Stua er ferdig

Forrige uke malte jeg så mye at på siste strøket hadde jeg krampe i armen. Da er det ingen god tanke at det fortsatt er mye igjen, men i dag er alt bedre og jeg er klar for å begynne kvistingen av spisestuen i kveld :) 

Her kommer resultatet. Som de andre rommene har jeg prøvd å kjøpe minst mulig nytt og heller gi nytt liv til det gamle. Det mangler litt detaljer enda. Jeg har bestilt masse puter til sofaen fra ellos, lampettledningene skal festes til veggen og bordet skal få noen fine detaljer.

Knottene på skapet er nye, det samme er Celines gyngestol.

Sofaen er den samme som alltid har vært der, men øverst på ønskelista stå en beige ektorp hjørnesofa!
Lampettene og lapa i reolen er gamle lamper som er spraylakket. de bør nok på ett lag til med spray i nærmeste fremtid. Bildet på veggen hadde gullramme, med spraymaling ble den sølvfarget.

For ett pirkarbeid å male den gamle reolen! Den trenger enda lit flikking her og der, men det får komme etterhvert. Teppet  Celines gyngestol var det jeg selv begynte å hekle. Etter 8 lapper fikk jeg nok, og snille naboen Gunhild tok over arbeidet. (Sender en klem til Gunhild på Gran Canaria)

I hyllene i glass skapet tok jeg en "Gjertrud". Med det mener jeg at jeg la en lyslenke inni skapet for å få fint lys, akkurat slik som Gjertrud fra bloggen Living White har vist at hun har.

Den gamle nattbordlampa fra ett av soverommene var i samme stil som lampettene i stuen. De ble hvite og passet godt inn.

Før:

Åpen hylle over tv er ikke noe for meg. Bare rot. Til Celines leker som ligger ved sofaen har vi kjøpt en stor kiste som er plassert på andre siden av rommet. 

Det er ganske høyt under taket, og faktisk litt skummelt å male der. Beste Jens kom med ny stige til oss, så nå skal det bli tryggere å male.

Akkurat nå sitter jeg på jobben til husbonden for å få nettkontakt. Nesten hele helgen har vi vært uten nett (og strøm), så nå skal jeg ta ett skippertak i mailboksen.

Ha en god mandag.
Christine

38 comments:

Christine Louise sa...

Wow, for en forandring altså :) Helt utrolig hva hvitmaling kan gjøre :) Du er så utrolig flink og kreativ :)

Klem fra meg..

Camilla, Casa de Bach sa...

Så lekkert det ble! vet ALT om å male gulnet treverk - det tar TIIIID og krefter! så flinke dere har vært. Utrolig hva "litt" hvitmaling gjør da!

Hilsen Camilla ;)

Anonym sa...

Hei Christine!
Du er så effektiv å flink, resultatet blir kjempefint.
Har all grunn til å være stolt av deg selv.
Krampe i armen - ikke bra - ta vare på deg selv oppi all iveren og effektiviteten din.
Anne

trine sa...

FOR EN JOBB! Du/dere har vært kjempeflinke. Oppløftende å se at det finnes en vei ut av furu h....te.
Gøy å se "selvgjort",mye saksing fra interiør blader i bloggeverden nå vinterstid.
Ha en god dag
Trine

Ingun sa...

Du er bare helt utrolig flink. Det ble lekkert;-))
Ha en fin uke med maling.

Cathrine Aksnes sa...

kjempe fint :) flinke dere er..

Jorid + NOE Blog sa...

Hei Christine! :-)
Så flink og effektiv du er!! Skal si det går unna!

Flink dere er, herlig med litt forandringer selv om dere bare har det som en mellomstasjon! Ble iallefall MYE lekkrere med hvitt!

Ha en super uke!
Klem J

Charlotte sa...

Så utrolig flinke dere er!!! Det ble veldig fint! Inspirerende!

Ha en flott dag i nord :)

Anonym sa...

Flink, ja viss, - krativ?

nr13 sa...

Wow! Så gøy å se, dere er kjempe flinke og for et pågangsmot!!! Kanskje dere sender malearbeidslyst litt lenger sør i landet, mamma og pappa har et hus fullt av furu... de har nå begynt på stua, men det går ikke så radigt som hos dere... :)
Ha en fin dag:)

Lykkelita sa...

Takk for koselig besøk i går, og for kake og kanelsnurrer - mmm, herlig!
Kom innom igjen snart - er her vet du! Klem:)

My home is my Castle sa...

Her er et flott eksempel på hva maling kan gjøre med et rom :)))
Kjempeflott ble det og litt av en jobb !!!!

Klem,Kari

Lillian's hus og heim sa...

Oj.. det vart jammen fint med kvitmaling.. Og lyst og lett. Held på med litt maling eg og, kjedelig, men det blir bra!!

mvh Lillian

Anonym sa...

Veldig inspirerende å se hva du får til. Utrolig mye bedre med hvitt over alt. Ser rent og pent ut! Lekkert!!

Anita sa...

Det blei kjempefint!!! We ♥ kvitt;) DEN skjønne gyngestolen til Celine ♥ Ønsker deg ein herlig mandag:)

Anonym sa...

Ble mye penere i hvitt.
Bare et tips.
Ville ha gått for en annen løsning på gulvteppe, samt pyntet med beige farger. event noe lyseblå puter (som står til bildet)

Janne Lillian ♥ sa...

Så utrolig flott dert ble!! Hvilken forskjell maling kan gjøre. Ha en god uke ♥

Lin sa...

Du er så superflink altså!
Jeg fatter ikke hvordan du rekker alt dette så fort. Dere er kjemperaske!
Husk å ta vare på hverandre litt innimellom dah!!
Jeg har veldig lyst på den Chrome sprayen, kan du oppgi hva den heter?
Stå på!

hvitstil.com/Christine sa...

hei Anonym

Joda, jeg skjønner også at teppet ikke er noe særlig, men poenget her er at jeg ikke skulle gå ut å kjøpe alt nytt. Jeg skulle prøve å lage det hyggelig med det vi hadde allerede. De hvite putene jeg har bestilt skal jeg selvsagt gjøre noe med. Janomen og jeg har en plan.

Christine

Minka sa...

Så flott det blir..er gøy for meg å se resultatet her. Vi har og hytte i bare furu, tak, vegger og gulv. Og håper å få malt det til våren og sommeren, endelig fått overtalt resten a familien til det...Klems

Silje sa...

Alldeles hvitt og nydelig!
Jeg beundrer din energi, har selv noen tak som skulle vært malt hvite for lengst, men tanken på den smerten i armer/rygg er skremselspropaganda nok for å "aldri" komme igang..Huff.. Dumt, siden jeg VET hvor fint det blir og hvor godt det gjør.

Du er flink!

Ps: Hva slags spray brker du når du spraylakkerer ting? Jeg har mange ting som kunne trengt et nytt hvitt liv...
Skriv gjerne hvordan du gjør, og hva du bruker! c",)

Hilsen -siLje-

Anonym sa...

Så fint du har fått det, her kan du bli boende lenge!

The June sa...

FORANDRING! Ble utrolig fint! Hvorfor har du ikke gjort dette før? :p hihi, kreativ og flink!

Fregnepetra sa...

herremin så flott det blir. Utrolig flink er du. Er helt imponert over ståpåviljen din.

Juli sa...

Du har en stor arbeidsglede,- det er en stor gave. Kjempefint og lekkert med små midler,- toppers!
Alt det beste til dere.

Tomines hjem sa...

Flinke dere!! For en forskjell!! Plutselig fikk du dobbelt så store rom!! Suss til alle dere!! R@@ pass på armen din!! Hvordan skal vi kunne skåle når du er helt utslitt i armaaan dine??? Spray lampa, du trenger den ikke i boden??

Huset på toppen sa...

Hvitt og lekkert, Christine:) Wpw, for en makeover!! Stum av beundring!!Vi har en hytte med masse furu, her fant jeg masse inspirasjon Herlige bilder!!
Ha en fin mandag!
Hilsen Linda

Anonym sa...

For en forandring. Må bare si som de andre her. Dere er virkelig effektive og flinke. Og kreativ- JA!! Gleder meg til å følge med videre.
Hilsen Irene

Fru Ruud sa...

Det blir kjempe fint hos dere!! Gjør jo ingenting å bruke de gamle tingene, de blir jo helt som nye med noe maling!! Tenker nok du skal være glad når malerjobben er overstått...
Ha en fin kveld på nett!!
Klem Annette

Livets drøm/Eva Elisabeth sa...

Så fint det ble :o)
Virkelig en stor forvandling assa.

Klem

Anonym sa...

Misunnelig, jeg... Synes dere har fått det "lillefuruhelvete" til å bli veldig lekkert og inbydende. Nå må dere snart sette dere ned og nyte det litt, det har dere fortjent!

Hege

hvitstil.com/Christine sa...
Denne kommentaren har blitt fjernet av forfatteren.
A-H sa...

Så utrolig flinke dere er!! Gir meg helt over... Har blitt kjempefint!

Psst...si ifra hvis dere vil bo i hytte på hvaler en stund etterpå da;) hihi

Klem

Anonym sa...

For en fantastisk forandring! Der kan man se hvor langt man kan komme med maling!!
Tenker det var tungt mens det stod på, men deilig når man er ferdig!

Klem Kristine

FruLisa sa...

WOW - jeg har ett spørsmål: HVA spiser du om dagen - jeg mener - hvor kommer energien fra? Jeg rekker jo ikke oppdatere bloggen min før du har malt deg ut av furua:-)

Jeg er imponert!

Marie Wiik sa...

Så utrolig fint det ble! Jeg malte soverommet i sommer i hvitt! Utrolig forskjell det ble! :) Digger bloggen din!! :)

Line fra huset på landet sa...

For en forandring! Utrolig! Du har voldsomt mye energi du eller ?? hehe;)

Skjønn gyngestol til Celine:)

Hilsen Line

Gro Anita sa...

Så utrolig kreativ og flink du er:-) Kan man leie inn deg når vi skal kjøpe oss hus??? Hihi...
Håper dere trives oppi nord.
Stor klem