onsdag, februar 13, 2013

Pimpe puter og fiskegratengen

Jeg skal gjøre noe i stua. Gardinene har hengt for lavt og jeg er LEI saueputene. Jeg tok meg en tur innom KID som hadde 40 prosent på gardiner og pynteputer. Og jeg fant jeg fant. Helt enkle hvite puter til 89 kroner (minus 40%) På nett fant jeg en butikk som solgte knapper man kunne kle i ønsket stoff. Jeg lagde lyseblå knapper som jeg har sydd midt i de hvite putene. Under (re)produksjon er også nye gardiner. Jeg bruker de gamle, syr på litt og forer. Jeg er veldig spent på om det blir slik jeg ser for meg.





Knappelaging:
Før:



Dagens middag:


Fiskegrateng
Hvitsaus med muskat av en liter melk
kokt fisk (en liter i målebegeret)
fullkornsmakaroni passe mengde 
5 egg
strøkavring
krydder

Fisk makaroni og plommer røres i hvitsausen. Ha i krydder etter ønske (vi krydrer og salter for det meste etter servering for barnas del)La det hele bli ganske så kaldt. Stivpisk 5 eggehviter og vend dem nedi massen. Ha i form. Strø på kavring og stek 40 minutter på 200 grader. 
Fiskegrateng serveres med masse grønnsaker og persillepesto 

Christine


10 comments:

Interi-gjør det selv! sa...

For et godt tips, ble jo en helt annen pute med knapp
:-)

hvitstil.com/Christine sa...

Og det går så fort å gjøre det :)

Nennes sa...

Så smart :) flott også!

Ha en fin kveld, kos deg og nyt livet!

Klem

Sivs hus sa...

Hei, Så fint! klem Siv:-)

Inger Johanne sa...

Hei!
Kjempefine puter. Hvor fant du knappene? Jeg var ute etter noe lignende før jul, men fant ingen...

hvitstil.com/Christine sa...

jeg husker ikke hvor jeg bestilte de fra, men jeg fant lignende her:
http://www.stoffogstil.no/Katalog/Sytilbehoer.aspx?group_id=4913

Kathrine sa...

HVor har du kjøpt knappene??

hvitstil.com/Christine sa...

Kathrine: jeg har trekt dem selv. Se adressen over

7th-heaven sa...

Det var skikkelig kult med en annen farge på knappen på puta! Godt tips! Skal ta med meg det:)

Ha en fin dag, og en like fin uke:)
Klem, Line

Tone-Lise sa...

Så fint det ble med knappen! Herlig tips! :)