torsdag, august 15, 2013

Hvor er traktoren?

Både husbonden og jeg våkner om morgenen med en følelse av at vi er blitt overkjørt gang på gang av en traktor. Vi gjennkjenner følelsen og det er den følelsen man får når man flytter. Samtidig som alt man eier og har (det er mye greier) skal eskes ned i gammelt hus, skal det pakkes ut i nytt hjem. Et hjem som er myyyyye mindre og derfor må enhver eiendel som skal inn i nyhjemmet gjennom en nøye vurderingsprosess: *når brukte vi denne sist? *kommer vi til å få bruk for den? *kommer vi til å savne den *Har vi plass? *kaste? *selge? *gi bort.

Jeg skulle ønske jeg haddet et samla bilde over alt som er solgt/gitt bort og kastet. Vanvittige mengder. Og jeg anbefaler det. Vi har brukt en lokal kjøpe/selge/gibort side på facebook- da slipper vi å bruke tid vi ikke har på å sende. Kjøperren kommer hjem til oss og henter. Og vet dere hva?? Vi har solgt greier for flere månedslønninger! (skal nevnes at store ting også er solgt- men likevel) Ting som har ligget i boden/garasjen  har vi solgt for femtilapper- og det har ikke manglet på kjøpere.
Jeg anbefaler det virkelig- vinn/vinn situasjon for både oss og kjøperen.

I tillegg har jeg vært en liten svipptur i Oslo og overvært Ikeas kataloglansering. Noen bilder fra det:

ikea #ta stunden tilbake
Minken Fossheim og jeg tar stunden tilbake, mens minken leser bok til meg

Andrea og Line fra Hele Norge baker tar stunden tilbake og Andrea viser line hvordan man snurrer igang kjøkkenmaskinen.



 Andrea og jeg bode på The Thief! Love it. Hjemmerørt syltetøy, egensyltede agurker og hjemmelaget levepostei var noe av det den deilige frokosten hadde å by på!!

 Og vi klarte ikke å styre oss for Polarn heller :) Har du sett noe så fint?


Nå er det 4 dager til den nye eieren av huset vårt skal overta nøkkelen, og det er fortsatt myange lass igjen som skal hentes. Det blir nok noen traktorer til som skal kjøre over oss før vi er ferdige med det verste. Jeg er også igang med å male barnas rom- jeg synes det er viktig at de skal føle seg hjemme asap.

Bilder fra leiligheten: rett om hjørne!

Christine

4 comments:

Caroline sa...

Endelig kom den en liten oppdatering:) Følger deg på instagram, og gleder meg til å se bilder og lese om hvordan dere trives i ny leilighet. Ikke dårlig med to små og en i magen og flytte!

Anonym sa...

Flinke dere er:) gleder meg til å se bilder:)

Anonym sa...

Det er en fin blogg du har. Likevel, det er litt provoserende og vite at du er 100 prosent sykemeldt og allikevel pusser opp, maler styrer og ordner. Hvordan får du overskudd til det? Kanskje litt vondt i " jobbviljen". Det er ikke frekt ment, men du burde forstå at lesere reagerer på det..

hvitstil.com/Christine sa...

Hei Anonym. Jeg er IKKE sykemeldt, jeg har ferie til 26 august- jeg synes det er mer provoserene at du anonym gjør det du gjør her- antar noe du tydligvis ikke har peiling på!
Hadde du spurt kunne jeg fortalt deg at vi har brukt nesten hele jævla ferien på å pakke ned huset, fordi da vi skulle gjøre det før ferien gikk det i vasken for oss fordi jeg var i dårlig form.

Ikke frekt ment- men hele din kommenter finner jeg provoserende!