Viser innlegg med etiketten Pastell. Vis alle innlegg
Viser innlegg med etiketten Pastell. Vis alle innlegg

torsdag, august 02, 2012

Slettjorda

Lillesøster kom hjem fra ferie i dag med klokken som jeg ønsket meg sååååå veldig . Snilleste søster! Ellers har jeg tatt med alle kostymene vi hadde hjemme ut hit til gården. Da gikk det som det måtte gå når barn skal rydde- vi måtte prøve oss gjennom massevis av kostymer. Celine har vært drillpike, mus, prinsesse og kirurg i dag. Mens jeg kjørte klovn:) Deilig tid med familien har vi her på gården.
Christine

mandag, juli 23, 2012

Hytteliv

Etter vaskemaskinen kom til gården ble gårdslivet mye enklere. Gamle norgesglass fra kjelleren kan brukes til så mye. Merket vaskemiddelet med. De fine lappene fra søstrene greene. Gud som jeg kunne ønsket meg den butikken til Narvik!!

søndag, juli 15, 2012

Fra Slettjord

Vi maler så det koster etter på hytta. Nå har det regnet noen dager og da er det full stopp i utemalingen. Dessverre er det meldt regn i bøtter og spann, så det tar litt tid før vi kan fortsette. Imens vi venter maler husbonden gjesterom pg jeg maler pinnestoler til partyhuset. Det er kommet en ny lampe i spisestuen som jeg bare må vise frem. PH 50.
Isabella er blitt stor jente og spiser jordbær så det synger etter.
Deilige dager her på Slettjord.
Christine

Ps: jeg oppdaterer instagram stort sett hver dag- hvitstil heter jeg der også- du er velkommen til å følge :)

mandag, juni 11, 2012

Fra Slettjord

Veggen bak den gamle komfyren på Slettjord var sliten. Jeg tok vekk den gamle kullfiltervifta og vasket veggen godt ned. Deretter helspaklet og pusset jeg ned hele veggen. I går kveld malte jeg veggen i en
Lysegul farge, ca samme farge som resten av kjøkkenet. I dag har jeg hengt opp nyklokka og familienavnet.
Nå skal jeg igang med å lage fiskekaker av fisken som husbonden fisket i går kveld.

Christine

mandag, juni 04, 2012

Zinkhus i nye klær.

Zinkhus ble aldri helt min greie, selv om jeg hadde ett i hagen.  Da jeg var innom Mesterlys i Narvik for ei uke siden stod zinkhusene på 70 % og da kjøpte jeg de, og i går malte jeg rett og slett hele greia. Kjapt og enkelt. Jeg er litt usikker på hvordan det blir med varme inni der, kanskje jeg bare kjøper ett nattlys e.l. å putter inni.

Jeg ble fornøyd og de tok seg fint ut på hyttekjøkkenet vårt
Helt enkelt å male. Heftgrunning og restene etter stolmalingen.
Malt med miniruller.
Utgangspunktet klart for rulling.

mandag, mai 21, 2012

Pasteller

Kjøkkenet på ytre Slettjord har fått seg en oppgradering. Vi har ikke akkurat byttet det ut, men frisket det litt opp med litt maling her og der. Var innom på Lindahls og kjøpte meg to nye pastellfarger og hjemme hadde jeg tre fra før så det var ett godt utgangspunkt

grunne-rulle-rulle og rulle litt til



Gamle pinnestoler fra gården, pinnestoler kjøpt på facebook for noen få kroner. Tripp Trapp: 200 kroner!


Storveis fornøyd, og kan nesten ikke vente med å få malt de siste blå stolene 

Christine