søndag, januar 29, 2012

Dåpen i Skjomen Kirke

Da har vi hatt dåp for Isabella <3
Jeg sitter i skrivende stund godt tilbakelent i sofaen med føttene høyt, Det  har vært en fin dag med vår fine familie og gode venner. 
innbydelsen

Lillebror holdt Isabella, og må sies: ikke en lyd fra dåpsbarnet!! Celine tok av luen.
Hjemme har vi øvd på dåpen noen ganger og Celine har vært veldig bekymret for at presten skulle søle vann i øynene på Isabella. Celine sa liksågodt ifra- høyt og tydelig- "Pass på at du ikke søler vann i øynene hennes"
Utenfor kirken. Kan det virkelig være Januar?
Celine i bunaden sin, desverre har det blitt festet voksenspenner på barnebunaden, men det får vi rette opp siden. Jeg synes hun var så fin i bunaden sin <3
kaker i lange baner- takk alle kakebakere

 Pynt i vinduene!

 Her er kanskje det bildet der lokalet vises best?? Isabellas dåpskjole er den samme som min pappa ble døpt i for over 65 år siden.


Kaker og flaskelapper





Dåpsjenta og Mamman


Tusen takk til alle som var med og gjorde Isabellas dag så fin!

Christine


23 comments:

sa...

Hei Christine!
Nydelig dåpsbarn, familie, kaker og pynt :) Har fulgt bloggen din siden Celine var nyfødt, først nå jeg har fått meg blogg selv.
Legger meg til som følger :) Ønsker hele fam. Bussoli en herlig uke. Klem Anette

Ella sa...

Gratulerer med vel overstått dåp :)
Ser ut som om dagen ble fantastisk :)
Nydelig dåpskjole og ikke minst norlandsbunad på en liten frøken!
Klem fra Ella

Forever Love sa...

Gratulerer med dagen:)
For noen fine folk!

Klem T

Unknown sa...

NYdelig ♥

Hvite Blonder og Myke Karameller sa...

Gratulerer med vel overstått barnedåp !!
Nydelig dåpsbarn og herlig storesøster i flott bunad :))

Klem Heidi

MittLilleHjerte sa...

Hei Christine :)
Gratulerer med overstått dåp :) Kjempefin dåpskjole og Celines bunad var også nydelig! Jeg har også fulgt bloggen din og sikkert sendt deg noen mailer. he he. Har også lagt meg til som følger når jeg nå nylig har fått min egen blogg:)
ps. Likte reportasjen i boligpluss:)
Ønsker dere en fin kveld.
klem Janne

Cathrin sa...

Gratulere så mye me dåpdagen! Nydeli både dåpsbarne og størstepia i nybunad. Kirkestua i Skjomen e jo bare perfekt tel å ha ei sånn feiring i, spesielt når den blir så koseli pynta som dokker har fådd tel. Men guri, hadde d ikke vært førr den pittelille sneskavveln atme husvæggen så kunne man jo tru d va sommer hær nord. Helt sprøtt me den hær vintern vi har hadd i år, kjenne æ sku ønske vi kunne få bare pittelitt sne tel iværtfall.
Kos dokker masse og nyt siste ræst av søndagen.
-klæm-

stallnilsen sa...

Så nydelig dåpsbarn og store søster var helt skjønn i sin bunad, tenk kor artig at isabella blir døpt i Stig sin dåpskjole :)
Nydelige var alle bildene av dåpen.

Hilsen Lisbeth ;)

Vibeke / Mammas Hus sa...

Så fine jenter, alle tre ;)


Gratulerer med dagen! ♥

Åse-Lill sa...

Gratuelerer så mye med dagen:-)

Anonym sa...

Gratulerer med vel overstått dåp! Tre nydelige jenter :) Hilsen Gro Sofie

Anne sa...

Gratulerer med dåpsbarnet! Nydelig pyntet og så gjennomført! :) Ha en herlig kveld videre :)

Klem Anne

4childrenorganic sa...

Gratulerer med dåpsbarnet!
Så fint dere har stelt i stand til Isabella sin barndåp. Og Celine er jo bare feiende flott i sin nye nordlandsbunad.
Klem fra Anna

Karin sa...

Hei,så fin dåp,og så nydelig Celine var i bunaden sin.Nydelig familie du har. Flotte bilder. Ønsker deg en fin uke.Klem fra en fast leser,Karin

Ingvild B sa...

Gratulerer så mye med overstått dåp! =)

susan`s side sa...

Så fine bilder av en fin familie :-) også lurte jeg på en ting; mannen din er italiensk hvis jeg har fortstått det riktig, har dere noen bra Italia reise tips?

HusmorDronninga sa...

Så koselige bilder!
Og bunaden til Celine var virkelig flott!

Krommes lykke sa...

Gratulerer så mye med dåpsbarnet. Så fint dere hadde pyntet og ei stor, flott og stolt storesøster!
Klem Harriet

Anonym sa...

Gratulerer så mye med fin overstått dåp! Celine va helt nydelig i bunad, og så artig at hele familien har det!

Hilsen Alise.

astudentway.com sa...

Gratulerer. Nydelige invitasjoner forresten! Rent og stilig! Liker!

Anonym sa...

Så fin Celine var i nordlandsbunad! Jeg har selv den blå nordlandsbunaden og det hadde vært veldig artig om min jente på 5 år hadde hatt lik :-) Så da ble jeg jo litt nyrskjerrig på hva en sånn barnebunad sånn ca koster og hvor du har kjøpt den? Hilsen Linn

hvitstil.com/Christine sa...

Den er en gave til Celine, så jeg vet ikke prisen. Jeg vet at den er kjøpt på norske bunader i smestadkrysset i oslo

Anette {foreldremanualen} sa...

Vakker og inspirerende pynt! Gratulerer med vel overstått dåp. :-)