torsdag, august 30, 2012

Finne inspirasjonen

Min husbond har vært over en uke på reise, og jeg må si at jeg synes det skulle deles ut en hedersmedalje til aleneforeldre. Dere er de norske heltene- hvordan får dere det til?

Over til noe helt annet:
L I V S T I L S E N D R I N G

På lørdag morgen gikk jeg ut og hentet den lokale avisen og der kunne jeg lese en hel artikkel om Berit fra Narvik som hadde lagt om livsstilen sin. Hun hadde i løp av det siste året begynt med trening, et sundt kosthold og ikke minst gått ned i vekt. Jeg syntes Berit var så inspirerende at jeg gikk straks inn i kjøkkenskapene mine og kastet all "mannsjit" og dro på coopen og fylte opp med de deiligste sunne alternativ. For nå er det faktisk nok. Litt etter litt har kiloene smyget seg på og litt etter litt har jeg forsvunnet og en annen tykkere utgave av meg kommet frem. Jeg kjenner egentlig ikke meg selv igjen. Jeg liker ikke å bli tatt bilde av eller se meg i speilet antakelig vis fordi jeg ikke liker denne versjonen av meg. Nå er det nok. Det forandrer seg ikke av seg selv, så nå tar jeg tak. Nå er det slutt på tjukkismaten og bedre alternativer skal velges.  Jeg har som smått begynt og synes det går fint. Nå gjelder det bare å gjøre det varig. Jeg kommer til å dele bilder og tanker rundt denne endringen i tiden fremover og håper at noen vil dele sine erfaringer med meg.

Jeg håper leserne av hvitstil.com vil tipse meg hvis dere har livsstilsendringsblogger dere leser eller annet som jeg kan finne motivasjon og støtte i. Jeg vil anbefale alle å ta en titt på Berit sin Facebookblogg: min vei til et lettere liv. Selv skal jeg avsted å møtte hene NÅ!




Vi er flyttet hjem etter mange uker på Ytre Slettjord Gård


Celine har høstet jordbær i hagen.


Christine

29 comments:

Anonym sa...

Kor bra at du skriver om dette! Bare det at du "går ut offentlig" og har lagt ut dette blogginnlegget vil inspirere deg til å fortsette! Jeg liker VG sin vektklubb.no. Mange fine oppskrifter og mange trenger nok den bevisstgjøringen det er å registrere det de spiser og hva det faktisk inneholder, uten at jeg vet om du trenger det :)
Lykke til! Jeg bruker å lese bloggen din og kommer til å følge med ;)

anne sa...

Hei
dette var som om å lese om meg selv, men det er ikke så lett alltid - da er det gøy å lese om andre som inspirerer og kommer med både tips på matfronten og også små forandringer som en kan mestre i starten :)
Jeg har fulgt bloggen din i over 4 år og syns alltid det er stas med innlegg, så nå blir det også enda mer spennende - da det er litt av alt og som 3 barns mamma ser jeg jo at hverdagen går litt i ett - ikke alltid like lett å få egentid.
KEEP ON THE GOOD WORK CHRISTINE <3
vi heier alle på deg (og oss selv hihi)

AnNe

Fridas lille hjem sa...

hei, syns det er kjempetøft at du skriver om dette emne og går offentlig med det, lykke til. Dette klarer du. Jeg brukte mye grete roede sin vektklubb, nesten det samme som vg sin, jeg syns det fungerte veldig bra og finne ut hva som var sunt og ikke.
Denne bloggen har jeg lest innimellom. http://aninekristin.femelle.no/


Det er ei jente som har slanka seg med sunn mat og trening :)

Anonym sa...

Tror at i tillegg til omlegging av mat osv så må du ut og "bevege" deg litt. Gjør fast avtale med noen om trimturer, gå med staver etc. Fins det "tjukkasgjeng"i Narvik så sleng deg med der.
Lykke til!!!

Siri sa...

Hei! Har akkurat bestemt meg for samme endring, håper du vil legge ut litt oppskrifter og inspirasjon hvis du føler for det:) Supert at du skriver så åpent om det. Kjenner meg godt igjen i det å bli tatt bilder av.

Anbefaler denne bloggen:

http://slankemamma.wordpress.com/

Kjempeinspirasjon, hun går ned med Roede metoden. Jeg synes den fungerer veldig godt. Det samme gjør vektklubben.no :) Anbefaler Roede kurs for å komme i gang og lære hva som er lurt å ikke lurt, men det koster jo litt da.

Lykke til med livstilsendringen! :)

Elisabeth Helland sa...

Bare å komme til beslutningen er ett steg på veien. For to år siden gjorde jeg det samme og det er ingen vei tilbake nå...trening blir prioritert og dets skjer aldri at jeg angrer på at jeg dro meg ut av godstolen og trente. Grete Roede har mange fine oppskrifter og jeg har stoooor tro på spise alt men i små mengder. Har tro på å spise litt og ofte....lykke til....dette klarer du...

IngridsBlogg.no sa...

Om du er interessert i lavkarbo så kan du lese innlegget mitt her: http://www.ingridsblogg.no/?p=409369 Her har jeg oppsummert 1,5 år på lavkarbo, og det har virkelig forandret livet mitt! Jeg legger også ut masse oppskrifter og treningsrutiner, så det er bare å kikke rundt :) Kjempefin blogg du har forresten!

Anonym sa...

Så utrolig fin & koselig blogg!!!

Nydelige bilde av barna deres :)

Den blanke stolen som er på bilde, kan jeg spørre om hvor du har fått tak i den....?
Har vært på utkikk etter lignende!

God helg <3

Unknown sa...

Lykke lykke til, du er flink!!!
Så de skjønneste prinsessene med jordbærene:-))

Ha en flott dag

Klem

Vibeke / Mammas Hus sa...

Masse lykke til, søta!! ♥

PS: Jeg synes du er fin, men det hjelper ikke hva andre synes om man ikke er helt fornøyd selv ;P

Anonym sa...

Hei, Dukan-metoden! Tror den kan fungere. Enkel å grei. 20 min gå tur, hver dag + masse deilig mat. Lykke til!

Sommerfjøsen sa...

Nå er jeg gravid igjen for 2. gang på to år, og har havna rett tilbake i tjukkebollamodus.. men innimellom så rakk jeg akkurat å begynne å trene igjen. Mitt råd er... "litt trening" fungerer ikke... Man må faktisk piskes litt for å få resultater. Etter at nummer to kommer har jeg lovd meg selv at jeg ikke skal juksetrene- men utfordre meg selv- trene tøffe økter som gir resultater slik som jeg endelig hadde kommet igang med. Og personlig trener. Fordi jeg fortjener det!;-) Og sunn mat selvfølgelig da...:-) Og jeg vet jeg har tid, om jeg bare dropper å se TV på kvelden.

Hege sa...

jøss, TUSEN TAKK !! akkurat begynt mitt "nytt og bedre liv". Men på grunn av mangel på mat tips og motivasjon ble det til at jeg nesten ikke spiste i det hele tatt, Så tusen takk og lykke til. dette klarer vi :)

Anonym sa...

Hei Christine

Vær ikke redd for å gå over til lavkarbo, Det funker for meg. Masse god og sunn mat og underlagsfettet forsvinner. Man får fort midjen på plass.

Les boka Matrevolusjon av Andreas Eenfeldt, og gjør deg din egen mening.

Lykke til!

Anonym sa...

Jeg har selv gått lenge på lavkarbo, og dette er en DYR livsstil. Jeg ville heller spise sunt og bevegd meg mer.. De fleste spiser for mye sukker og for store porsjoner ;) man må ikke bli helt hysterisk og begynne på noe "kur".. da varer det ikke lenge.

Jeg synes det har vært greit å kategorisere maten jeg liker og spiser.. Noen varer kan jeg spise hver dag, mens andre er forbeholdt til ny og ne og den siste gruppen er helgekos :)

Har desverre ikke noen blogger å anbefale, men jeg anbefaler å se på slankekrigen USA. DET er motiverende det å se hvor flinke de er!!

Anonym sa...

Hei Christine :)
Har hatt ei livstilsendring og gikk ned fra 110 kg til 80 på ca 9 mnd, stoppet så opp og har vært nødt til å endre igjen. Er i dag mer eller mindre vegetarianer og har på en mnd gått ned 7 kg, og er blitt fastere i fisken.

Vet ikke om du har Pinterest? Men det er en fantastisk kilde til sunne oppskrifter! eks Skinny Ms Eats (http://pinterest.com/skinnyms/skinny-ms-eats/) har mange flotte oppskrifter. Jeg finner masse inspirasjon der :)

Lykke til og stå på!!

hvitstil.com/Christine sa...

Tusen takk for tips og lykkeønskninger. Det setter jeg stor pris på. I går var jeg på min første fjellyur. Tungt, men veldig god følelse etterpå.

Stolen på bildet er fra Kartell og heter ghost, Selges på designbutikker. Bla steen og strøm og Oslo vika

Silje sa...

Masse lykke til med livsstilsendringen! Jeg tok endel enkle grep i desember i fjor, fordi jeg også var misfornøyd med vekta. Selv enkle endringer som å ikke spise godteri mer enn én dag i uke (helst ikke i det hele tatt), spise magrere mat, spise oftere og mindre porsjoner og drikke vann i stedet for juice, brus o.l gjorde store utslag på vekta: På bryllupsdagen min 5 mnd senere var jeg 17kg lettere! Jeg hadde aldri trodd på et så fantastisk resultat av en så liten forandring. (pga en ryggskade var trening uaktuelt, så endringen var kun ernæringsmessig).

Jeg tror du kommer til å klare dette med glans! Ta ett skritt av gangen, og ikke gap over for mye slik at du blir lei etter noen få uker. Hvis du trenger litt motivasjon, så bare tenk på hvor bra du kommer til å se ut på julebildene! :) Jeg gleder meg til å lese om fremgangen din i tiden som kommer! :)

Anonym sa...

Så bra for deg at du er godt i gang! Jeg vil anbefale vg sin vektklubb.no. der får du mange tips,oppskrifter og ikke minst mange aha-opplevelser om hva du faktisk putter i deg! Har funka for meg, nå er jeg endeleg fornøyd med vekta:) Lykke til!!

Anonym sa...

jeg kan anbefale disse to siden, som begge har fokus på naturlig mat:)
www.lilalife.no www.blisunn.no

lykke til. marit:)

Anonym sa...

Lykke til, dette klarer du med glans! Leser gjerne innlegg for egen inspo :-)

Anonym sa...

Kikk innom kvinnetrening.no, dei har både forum og inspirasjonsblogg!

Anonym sa...

Lykke til!!

Rita Serigstad sa...

Masse lykke til! Ta gjerne en titt innom bloggen min. Jeg utdanner meg til ernæringsfysiolog og er kursleder i Roede-metoden, så blogger sunne oppskrifter og treningstips osv. www.ritaserigstad.no/blogg

- Rita

Trine sa...

Huff kjenne så godt til akkurat den.. like heller ikke mitt eget speilbilde, eller bilda av mæ generelt. Trives overhode ikke i "hold inn" klær og syns det e pyton å ha sjokoladeavhengighet!
Positive i alt e at æ e kommet i gang med trening lamme Marit, så nu e det bare kostholdet igjen..
(som æ drømme om den slanke utgaven om mæ sjøl, så æ burde ta mæ i nakken!)
Masse lykke til videre..
Klæm Trine

Anonym sa...

Awesome website you have here but I was wanting to know if you knew of any message boards that cover the same topics talked about in this article?

I'd really love to be a part of online community where I can get feedback from other experienced individuals that share the same interest. If you have any recommendations, please let me know. Many thanks!

Also visit my page; baby girl nursery decor
My site > baby girl nursery themes and ideas

Anonym sa...

When some one searches for his necessary thing,
thus he/she desires to be available that in
detail, so that thing is maintained over here.


My webpage :: how to get rid of odor in home

Anonym sa...

Hi, the whole thing is going niсelу here аnd ofcoursе every one іs sharing facts, that's genuinely fine, keep up writing.

Here is my web-site cccam server|server cardsharing|skybox f3 cardsharing|Cccam|cardsharing anbieter|cccam pay server|cccam server Premium|dreambox|server dreambox|buy cardsharing|cardsharing|cardsharing server|dreambox 800|free card sharing server|satellite cardsharing kings|test line cccam|card sharing|card sharing servers|cardsharing canalsat|cccam line|cccam test line|free cccam server|sat keys|satellite cardsharing|
my site: cccam server|server cardsharing|skybox f3

Anonym sa...

You're so awesome! I do not believe I have read through something like that before. So nice to find somebody with a few genuine thoughts on this topic. Seriously.. many thanks for starting this up. This site is something that is needed on the internet, someone with some originality!

Feel free to surf to my blog post: free card sharing server cccam server|server cardsharing|skybox f3 cardsharing|cccam|cardsharing anbieter|cccam pay server|cccam server premium|dreambox|server dreambox|buy cardsharing|cardsharing|cardsharing server|dreambox 800|free card sharing server|satellite cardsharing kings|test line cccam|card sharing|card sharing servers|cardsharing canalsat|cccam line|cccam test line|free cccam server|sat keys|satellite cardsharing| cccam server|server cardsharing|skybox f3 cardsharing|cccam|cardsharing anbieter|cccam pay server|cccam server premium|dreambox|server dreambox|buy cardsharing|cardsharing|cardsharing server|dreambox 800|free card sharing server|satellite cardsharing kings|test line cccam|card sharing|card sharing servers|cardsharing canalsat|cccam line|cccam test line|free cccam server|sat keys|satellite cardsharing| cccam server|server cardsharing|skybox f3 cardsharing|cccam|cardsharing anbieter|cccam pay server|cccam server premium|dreambox|server dreambox|buy cardsharing|cardsharing|cardsharing server|dreambox 800|free card sharing server|satellite cardsharing kings|test line cccam|card sharing|card sharing servers|cardsharing canalsat|cccam line|cccam test line|free cccam server|sat keys|satellite cardsharing|
Also see my webpage > card sharing cccam server|server cardsharing|skybox f3 cardsharing|cccam|cardsharing anbieter|cccam pay server|cccam server premium|dreambox|server dreambox|buy cardsharing|cardsharing|cardsharing server|dreambox 800|free card sharing server|satellite cardsharing kings|test line cccam|card sharing|card sharing servers|cardsharing canalsat|cccam line|cccam test line|free cccam server|sat keys|satellite cardsharing| cccam server|server cardsharing|skybox f3 cardsharing|cccam|cardsharing anbieter|cccam pay server|cccam server premium|dreambox|server dreambox|buy cardsharing|cardsharing|cardsharing server|dreambox 800|free card sharing server|satellite cardsharing kings|test line cccam|card sharing|card sharing servers|cardsharing canalsat|cccam line|cccam test line|free cccam server|sat keys|satellite cardsharing| cccam server|server cardsharing|skybox f3 cardsharing|cccam|cardsharing anbieter|cccam pay server|cccam server premium|dreambox|server dreambox|buy cardsharing|cardsharing|cardsharing server|dreambox 800|free card sharing server|satellite cardsharing kings|test line cccam|card sharing|card sharing servers|cardsharing canalsat|cccam line|cccam test line|free cccam server|sat keys|satellite cardsharing|