søndag, september 02, 2012

Det fungerer -2,5 kg

I dag er det nesten 2,5 kg mindre Christine som skriver dette innlegget. Endringene går veldig fint og er enklere enn jeg har forventet. Jeg spiser frokost hver morgen, det har jeg ikke vært så nøye på før. Knekkebrød med makrell i tomat. Ingen brus og ingen Freia Helnøtt. Bærer rundt på en stor kopp med fun light eller vann med is. Jeg prøver å lese litt på nett om kosthold og finne inspirasjon til å lage en ny ukesmeny.
Jeg var på klubb med jentene der det ble servert nachos/cupcakes og cola. Deilige favoritter. Jeg spiste liten tallerken med nachos, kun en cupcake (de var så god at det var ren viljestyrke at jeg ikke spiste 4 til) og ingen cola.@

Krise-lista mi

Kyllingfile med persillepesto nesten uten olje, spinat og blomkål/brokkolirasp

Makrell smaker faktisk godt! Jajogurt og havregryn

Sashimi

Ikke så dum mat det her???

Christine

24 comments:

24 sa...

dette var inspirerende å lesa. Dette skal eg sjølv igang med nå... er blitt for rund i kantene ( etter 3 graviditeter og alt for glad i chips og cola)
Lets face it... kun oss sjølv som kan gjera noko med det.

Lykke til :) du har jo vert flink allerede.
Eg starter i morgen, da venter trening kl 1900

henriette

Anonym sa...

Veldig inspirerende:) kan du legge ut mere? Dette skal jeg også lage:) hilsen J.

Anonym sa...

Fantastisk! Synes du er flink. Selv om du unnet deg den ene cupcaken, har du jo oppnådd et flott resultat! Blir så provosert av de som ikke kan unne seg noe godt i godt selskap og som også ser ned på de som gjør det! Sjansen for å sprekke er jo mye større om man aldri kan skeie ut. Vet også om mange som både bruker avføringstabeletter og stikker fingeren i halsen etter de har spist. Eller må ut å springe etter hvert måltid... Men det virker som du har funnet din sunne vei!!

Kathrine 'Glimt' sa...

flinkflinkesen :-))

stallnilsen sa...

Så flink du e, maten ser nam ut, lykke til videre, hilsen Lisbeth :)

Guro sa...

Hei!
Så morsomt å få følge deg på vei mot et lettere og sunnere liv! Super inspirasjon!!
Har lest bloggen din lenge (og kost meg med den), men første gang jeg kommenterer nå.
Masse lykke til! Dette klarer du!!
Jeg måtte også gå ned litt i vekt her for en stund siden, da kiloene ikke akkurat forsvant av seg selv på tross av amming.
Det som funket for meg var rett og slett å kutte småspisingen, men heller spise hver 3.time. Da gikk jeg faktisk ned 4 kg på kort tid (det sier jo litt om hvor mye jeg faktisk småspiste, men også litt om hvor lite som noen ganger skal til for å få vekk noen kilo...)
Gleder meg til å følge deg videre!!

Min vei til et lettere liv sa...

Berit liker dette :D

Shus sa...

Eg veit eg veit!!!

Eg har no klart -5,5 sidan april. Det går sakte, men på ned. Eg valgte å melde meg inn i Vektklubb.no, då eg har god erfaring med det frå før.

Det er faktisk ikkje så vanskeleg å velge sunnare alternativ, og ete mindre.

Lykke til vidare!! Klem frå Solveig

Anonym sa...

Hei hei!

Korr flenk du e!!
Ska jammen kjøp mæ makrell i mårra æ å:)

Bli så imponert over alt dåkk får utrætta sammen du å din kjære. E jo oppussing eller nå ainna spennende heile tia.

Har prøvd mæ på pompongan din både på jobb (lærer) og konfirmasjon t veijta mi me stor suksess. Takk for tipset å lykke t me prosjekt livsendring! (men itj ender ainna enn vekta da!) Super blogg;)

Mvh. Marit

Godt Isolert ♥ Victoria sa...

Skriv mye om dette! Jeg skal også ta tak nå og trenger inspirasjon som ikke er pulverkurer osv :)

LYKKE TIL!

Havfruen sa...

Braa jobba. Jeg har satt ned foten selv også....skvetter når jeg ser meg selv i speilet..opp 15kg etter røykeslutt. Har nå begynt på Grete Roede...en ny livsstil. Jeg sliter med å få i meg nok mat til å få opp forbrenningen.
Lykke til :))

Unknown sa...

Så flink du er! Står respekt av bare å ta steget med å bestemme seg for at noen kilo skal av. Ikke minst klare å gjennomføre.
Lykke lykke til, du er jo godt på vei

Klem

Vibeke / Mammas Hus sa...

Flinka!!! ♥

Anonym sa...

Anbefaler quinoa! Ser ut som couscous når det er kokt, og inneholder masse proteiner og vitaminer, ingen stivelse (flott erstatning for eks pasta og ris).

Sofie sa...

Heisann, gratulerer med godt i gang. Vil gi deg et tips som har funket veldig godt for meg.
- Jeg laget meg en liste der jeg måtte regestrere inntaket av godis og andre usunnheter hver dag. En rad en uke. og fire rader som i en mnd. Dagene jeg ikke spise noe ble det kun skrevet ok i kollonen. Dette ble veldigg motiverene fordi man syns det morsomere å bare ha ok. Pluss han må tenke seg noen ekstra ganger om før man dytter inn. som det mye penere å skrive 5 små godt ting enn 40 smågodt ting :P. Listen for meg ble også et sted der jeg regestrerte vekt, megnde mat og trening. ( Noe vansklig å forklare opplegget) men det fungerer hvertfall for meg, 15 kg siden mars og jeg har like vel levd og koset meg.

Motivasjons hilsen fra Sofie :)

Anonym sa...

Flinke Christine! Jeg kjenner meg veldig godt igjen, desverre, i din beskrivelse. Supert at du tar tak! Jeg venter på at min inspirasjon og motivasjon skal komme.
Et tips ang det å veie seg (noe som til tider kan være kjipt..) er den nye vekta til OBH Nordica (tror jeg) som bare veier ned- eller oppgang. Den viser ikke antall kilo (noe som i seg selv kan være deprimerende) bare f.eks -2,5 kg som i ditt tilfelle! NICE! Stå på, jeg fortsetter å følge bloggen din og å heie på deg! Klem Marthe L!

Anonym sa...

Du er superflink, ikke minst det at du deler det med oss her ute. Det står stor respekt av det:)) Håper du finner gleden av å bevege deg litt ute også.Hjelper godt med noen raske gåturer i uka.
Gjør så godt etterpå, jeg lover!!
Hadde du fortsatt bodd i Asker, skulle jeg ha tatt deg med rundt Semsvannet;))

Rita Serigstad sa...

Så flink du er! Veldig motiverende at det går så bra helt fra begynnelsen:)

Anonym sa...

Hei,
Var i akkurat samme situasjon selv for et par år siden, og dette er hva som funka for meg:
- spiste 2/3 av det jeg hadde gjort, kuttet særlig ned på middag og kveldsmat (feks MÅ man ikke spise 3-4 knekkebrød til kveld, det holder kanskje m ett?)
- før hvert måltid bestemte jeg meg for hvor mye jeg skulle spise, feks 2 fiskekaker og en potet og så mye grønnsaker jeg vil
- jogge 2-3 ganger i uken, noen ganger bare en gang, men poenget var jevnlig jogging.
- Noen ganger belønning i form av ukeblad, nytt garn, nye klær og sko etc.
- frukt og grønt så ofte jeg ville
- fråtsing i pizza og godteri lov på lørdag men bare da
- veiing en gang i uka
- sykle til og fra jobb

Var viktig for meg å spise det samme som resten av familien og at jeg skulle kunne handle alt som trengtes i vanlig matbutikk. Er selv vokst opp med en mor som spiste klikjeks og cottage cheese og kun det...;-)

Gikk ned ca 10-12 kg på ca ett år. Deilig å kunne føle at det er "meg selv" jeg ser i speilet! Lykke til :-)

Anonym sa...

Du er tøff, Christine ! I "offentlighet" (jeg fant deg via Nettavisen...) innrømme ikke bare overfor deg selv, men for alle oss at du ikke er helt fornøyd med den (utenpå) du har blitt : dette er et eksempel til etterfølgelse for mange !

Jeg vil gjerne gi deg noen gode råd fra meg som var helt på en prikk i samme situasjon (mange av oss, skal jeg si deg...) :

1. IKKE kutt ut fett (jeg ser du skriver at du lager pesto uten olje...) ; kutt heller ned/ut stivelse (hvete, ris, pasta...). Bytt ut "vanlig" knekkebrød med lavkarbo (jepp... superenkelt å lage og GODT GODT GODT) variant basert på nøtter og frø (med mindre du har allergier !). Fett i kosten gjør (jeg lover !) at søtsuget forsvinner (ja, det GJØR det ; helt sant !).
2. ta deg tid (etter legging av jentene) til en joggetur ; denne behøver ikke være lang, bare du får opp pusten og blir svett ! Gjenta så ofte du kan, og vips er du hekta ! Et viktig poeng her er å ikke dra på alt du kan ved første gang, men heller tenke (og ha lagret i hodet !) at ALT ER BEDRE ENN INGENTING ! Viktig viktig å tenke på det.
3. ikke gå sulten ; DA kommer søtsuget... Spis GODT til frokost/lunch (ikke alltid man får tid til frokost) av det som metter : proteiner, fett og grønt (krever ofte litt planlegging...), det METTER og holder craving vekke.

STÅ PÅ og masse lykkeønskninger herfra !

Hilsen Malin

Mona sa...

Så bra, graulerer :-D
Jeg holder også på med å endre livsstilen min, men føler at jeg sitter litt fast for øyeblikket.. Kan du skrive noe om hva du har endret på, og ellers noen tips? :)

Løpemammaen... sa...

Hei,
Det er morsomt å lese hva du tenker i starten av prosjektet ditt. Det virker som om du tenker fornuftig rundt mye. Ble veldig glad på dine vegne da jeg leste at du hadde spist litt nachos og en cup-cake på jentekveld. Det er så mye lettere å ikke gå på total sprekk på den måten. Det bir spennende å følge deg videre. Del gjerne favorittoppskrifter. Lykke til!

Anonym sa...

Så flink du er! Jeg går også nedover, men har lagt om kostholdet til lavkarbo jeg da. Så vi følger vel to forskjellige filosofier;-) men en viss karbohydratrestriksjon, er vel også noe du følger vil jeg tro, ialle fall å kutte ut raske karbohydrater. Ville bare anbefale knekkebrøda til fotballfrue.no -anbefaler de på det varmeste. Beste jeg har smakt og veldig sunne! Prøv dem, du kommer ikke til å bli skuffet og lykke til videre;-))

Anonym sa...

Synes du er kjempeflink. Må bare slenge meg på den med at du IKKE må kutte ut fett. Har selv lagt om kostholdet i ca et år nå. Har gått ned tre buksestr :) . Har virkelig trua på lavkarbo. Masse godt en kan lage. Anbefaler å sjekke en blogg: fristende lavkrbo. no :her er det masser av godte tips både til vanlig mat , og hva en kan kose seg med når trangen etter noe godt kommer . Lykke til vidre
Siv