torsdag, oktober 10, 2013

Nytt kjøkken og vinner av gavekort fra Søte Små

Aller først: Vinnere n fra www.søtesmå.no er trykket. Randomiseren på nett ble brukt og nr 64 :
Anne-Marit Edvardsen er den heldige vinneren. 


Så over til ett av høstens store prosjekter for oss. Nytt kjøkken. Det begynner å bli ferdig- litt smått gjenstår. Benkeplaten skal byttes- den kom feil- men riktig plate er snart på plass.
Jeg peiser på med litt bilder:


Her er det. Så enkelt som det kan bli. Kjøkken fra HTH. Jegg skal kjøpe ny spisestue- men vi må bo oss litt inn for å se hva vi kan ta oss plass til.

Tre sokkelskuffer- som er det smarteste jeg har sett. Skulle tatt flere!!!

Celine hadde venninnebesøk etter barnehagen- vi bakte boller etter ny oppskrift med Kefir fra kakefabrikken. NAM NAM. Saftige gode boller. Veggflisene er superstore. Kjøpt på Steinsenteret på Ankenesstrand. ELsker dem. Gulvet er hvitmattlakket ask- enstavs. 


Ventilatorhetten har vi hengt høyere en normalt for å få den på linje med overskap som henger høyere enn normalt.
Spisestuen er midlertidig og lampen midlertidig opphengt til ny spisestue ankommer.

Jeg er avhengig av isbiter, men for å få det i et integrert kjøleskap måtte vi velge et kombiskap. Jeg syntes kjøleskapdelen ble så lite at jeg offret et skap i benken og fikk inn en ekstra benkekjøleskap. Celine er henrykt og synes det er stas med barnekjøleskap som hun kaller det.
Vi bruker det til drikke og annet som barna Celine kan nå.


Ekstra luft mellom benk og overkap. Optimalt skulle vi hatt benk på høyre side av  vasken- men det lot seg ikke gjøre. Faktisk ble det bra slik- nå vises ikke vask og oppvask fra stuen .


Elsker poput hjørneskap.

Omg- dette skapet var jeg egentlig litt usiker på. Jeg tenkte at mye plass gikk til spille- men jeg elsker det! Alle tørrvarer oversiktlig og fint.
Usb lader til mobilen og annet  ved kjøkkenbenken
Jentene er kommet opp på veggen :)


Jeg er så fornøyd med resultatet- nå er det bare oppryddningen som gjenstår :-/
Flere bilder kommer.



Christine

20 comments:

Anonym sa...

Så gøy C! Nå er dere på plass i leiligheten på ordentlig :)

Kjøkkenet ser ikke helt hvitt ut, stemmer det?

Trodde kroken innerst, ved bildene av jentene var høyskap med sjalusidør som du har likt så godt tidligere til kjøkkenmaskiner og sånn, men er det bare en vegg?

Jeg ble også nyskjerrig på ennå en ny bolleoppskrift fra deg, den forrige med melis gir meg fantastisk gode og luftige boller og jeg er så glad for at du deler, så jeg venter spent på den nye også :-)

Gleder meg til å se bilder fra stuen og de andre rommene også, fine du!

Varm høstklem til deg fra meg
AC

<3

Frida sa...

Nydelig kjökken :-) hvilken benkeplate skal dere ha?

hvor har dere kjöpt gulvet?

Anonym sa...

Flott! :)

Hvilken hvit
farge er det på vinduer, vegg og kjøkkeninnredning?

Anonym sa...

Flott kjøkken og steike gode boller. :)Hilsen Charlotte.

Mitt og vårt hjem sa...

Kjempeflott kjøkken!

Anonym sa...

Veldig pent, gleder meg til flere bilder, du er så flink :)

Komadyret sa...

Ble knallbra, gleder meg til vår tur med nytt kjøkken (oghus)

Karin sa...

Gratulerer med nytt kjøkken! Det ble kjempelekkert. Dere er så flinke med smarte løsninger og detaljer. Skjønner godt at Celine er fornøyd med kjøleskapet ;-) Gleder meg til flere bilder av leiligheten.

Karin sa...
Denne kommentaren har blitt fjernet av forfatteren.
Karin sa...
Denne kommentaren har blitt fjernet av forfatteren.
Anonym sa...

Kjempefint kjøkken, har nettopp lagt inn bestilling på lignende.
Men lurer veldig på kjøleskapet, hvilken modell? Har dere tilkoblet vann eller er det sånn dispenser?
Hvor kjøpte dere det?
Mvh Kathrine :)

Marianne sa...

Så fint! kan jeg spørre hvor dere har kjøpte gulvet?

Anonym sa...

Hei Christine!

Igjen, viser du god smak i forhold til materialvalg og farger! Ser at det er flere enn meg som er nysgjerrig på fargevalgene dine, gulv etc. Kan du ikke skrive litt om hvitfarger og hva du har valgt. Ferdige dører og vinduer er jo ofte i eggehvit, syns du veggene blir for gule om enkelhet chi, klassisk hvit eller ren hvit?

hvitstil.com/Christine sa...

Tusen takk for hyggelige kommentarer allesammen. Jeg har lest gjennom alle og skal se om jeg klarer å få svart på alle spørsmål.

Først: Kjøkkenet er ganske så hvitt men ikke den optimale fargen klassisk hvit. Det er hvitere en det bildene viser, ret og slett for bildene ble tatt etter det ble mørkt og derfor ble litt gult i forhold til virkeligheten.

Gulvet er over all forventning. Kjøpte det fra Parkett.no. Veldig hjelpsom mann som forklarte i øst og vest om tretyper oljer lakker osv. Vi valgte ASK enstavs hvitmattlakket. Jeg turte ikke å gå for oljet fordi jeg var redd vi ikke skulle klare å følge opp med oljingen.

Kassen i hjørnet er ventilasjon fra de nederste etasjene. Desverre.... Fikk ikke plass til min favoritt i kjøkken: sjalusiskap :-(

Malingen vi bruker er klassisk hvit 05000 n

Kjøleskapet er fra Miele. Det var ganske så dyrt, men heldig for meg så skulle butikken selge utstillingsmodellen så da fikk jeg endel rabatt.

Siden vi bruker malingen til vegger og karmer i klassisk hvit har jeg nå bestilt de nye dørene i leiligheten i klassisk hvit. Vi skulle bytte dem uansett- for de var av typen papp som jeg ikke er så begeistret for. Når vi likevel skulle ha ny spanderte vi på oss å få dem fabrikk malt i en hvitere farge enn normalt. (jeg fatter ikke at ferdigmalte lister karmer og dører kommer i eggehvit- det er en skam etter min mening)

Nye benkeplaten er samme som ligger der nå bare en cm tykkere.

Lisa \ Eliver sa...

Kjempefint! Hvor er oppvaskmaskinen? :-)

Magnhild sa...

Fy fader så fint!!
Og rett utanfor døra så har du skibakken! Drømmested etter mi meining :-)
God helg til deg og dine.

Lise sa...

Ooh, jeg liker det! Skikkelig fint, lyst, luftig og praktisk! :D

Vibeke / Mammas Hus sa...

Fantastisk lekkert!! :D

Tegner faktisk kjøkken til oss om dagen, jeg kjenner jeg bare MÅ! ;)

Helén - Hjertesjel sa...

Kjempefint!
Elsker benkeplaten!

Klem

Balke gård sa...

Så utrolig gøy å se innom deg, det ble jo så utrolig fint!! Digget de store flisene, vasken som er gjemt og kontakten:) såååå kult!! Ha en fin dag, mvh Marianne