søndag, november 10, 2013

I did it!!!!!!

Så da har assistenten tatt steget opp og blitt chef! Jeg har laget kjøttrull uten Mor i Nord. Denne gangen fikk husbonden være assistent og gjøre alt det kjedelige som chef'en trenger hjelp til. Jeg er så stolt at jeg kan sprekke! 

Her har jeg beinet ut sider,krydret, rullet og stappet. De fire ligger nå i saltlake i boden og venter på at de skal bli klar til frysing. 
 Husets pappa har fått hvite kakefigurer bakt av småjentene og pinnekjøtt laget av meg. Nå skal de små legge seg og de store skal fortsette med med noen flyttekasser. Vi har endelig fått de siste hyllene til alle kleskap så nå er det "bare" å vaske- tørke- brette og legge på plass.

God farsdag

Christine

4 comments:

Christine sa...

WOW!!!
Så flink du er :D
Jeg gjorde dette en gang, da jeg gikk grunnkurs hotell og næring for 16 år siden (shit - er det SÅ lenge siden??). Men det ble med den ene gangen da :p

Ønsker deg en flott uke som kommer!
Klem fra Christine

Anonym sa...

Du er virkelig flink:)
Dette kunne jeg ha lyst å prøve å lage til jul.
Kansje du vil dele oppskriften med oss blogglesere.....

Unknown sa...

Hei
Kjøttrull hører med til jul ja!
Tenkte å høre hvor du har fått tak i " nettet" rundt rullene? Vi har surret rundt med hyssing, men dette så jo så mye enklere ut!
Vennlig hilsen Siri

Anonym sa...

Det aller beste å bruke er tarm fra slakteren, som man syr sammen, gir mye fastere rull enn nettet. :-D