torsdag, mars 14, 2013

Gult er kult!


Polarn o Pyret har fri frakt akkurat nå, og derfor har jeg kastet meg på bestilling. Vindfleece til jentene i sommerlig perfekt gulfarge og tilhørende luer er på vei hit. Kjenner jeg den vkre men kalde nordnorske sommeren rett så blir dette sommerens uniform. Love it!



I dag har jeg vært i begravelsen til min Farfar. Vakker sermoni. Og som jeg sa i min minnetale så føles det rart at gleder og sorg kan stå så til de grader side om side i livet. I går feiret vi femårsdag i dag minnes vi livet.......
Celine er veldig opptatt av livet og døden. Det er ikke så rart når hun i løp av sitt korte liv har opplevd å miste så mange rundt seg. Jeg fikk nyss i at kisten skulle senkes ned i graven mens alle var tilstede på kirkegården, så vi valgte å ikke gå dit. Vi gikk heller dit på ettermiddagen når graven var lukket og pyntet med blomster. Celine fikk legge på blomster og hun mente vi ikke burde bli der så lenge for hun var helt sikker på at Gud ventet på å få komme å hente Oldefar. 
Fine Celine. 

Jeg avsluttet mine minneord i kirken med et dikt som har en spesiell plass i hjerte mitt- 
I kveld avslutter jeg blogginnlegget med det samme diktet



Der står en liten løvetann
blant andre løvetenner
i bakken på et åkerland
og blomstrer så den brenner.

Den har slått ut sitt gule hår
på toppen av seg selv.
For av en bustet knopp i går
er det blitt blomst i kveld.

Nå er den sterk og stri og vill,
en riktig løvetann,
og strekker kry sin lille ild
mot solens kjempebrann.

Hvor stolt og gladelig den gror!
Men like nedenfor
står en sørgmodig eldre bror
og feller hvite hår.

Slik, venner, farer livet med
all verdens løvetenner.
Først blir de ild, så blir de sne,
og siden gamle menner.

3 comments:

Mitt hjerte sa...

Så nydelig dikt <3 Det er forferdelig trist når noen nære går bort, da er det godt å ha barna rundt seg som gir så mye glede i hverdagen. Så fine tanker Celine hadde, så spontant og naturlig! Gratulerer så mye til nydelige jenta di <3
Ønsker dere får en fin helg!
Klem fra Merete

Familien Tuv sa...

Fine diktet, gode minner fra bryllupet deres:) God klem og varme tanker!

Hege sa...

Nydelig dikt. Ta godt vare på hverandre i sorgen...
Herlig farge til jentenes yttertøy!
Hilsen Hege