lørdag, januar 14, 2012

Caketoppers

Jeg klipper og limer, for snart kommer dåpen til Isabella. Vi skal ha dåp i kirkestuen like ved gården vår og der pappa er begravet. Det kommer til å bli skikkelig hyggelig.
Som sist serverer vi trøndersodd og rundstykker. Enkel og god mat. Jeg tror det blir nesten 50 gjester hvis alle kommer. 
Jeg skal bake cupcakes og har derfor satt i gang å lage kakepynt sammen med Celine. Klipping og liming er Celines favoritt aktivitet, så det er topp.


Tilslutt skal vi ha ett skilt til hver kake.


Litt stolt her ja :)  

Vi har kommet oss hjem fra ferie, og det var deilig. Jeg savner alltid vår seng når vi er borte. Samtidig gleder jeg meg allerede nå til neste ferie.

Nå: spellemannsprisen og thaimat med favorittmannen min

Christine

8 comments:

Anonym sa...

Fine etiketter og super fine glade Celine med sløyfe i håret ...!

Nyt søndagen ...!

ACklem

emblas-kanel sa...

Så flotte etiketter! Ha en flott søndag, og lykke til med barndåpen. Klem fra Eva :-)

Anonym sa...

Har Celine klippet ut noen av de etikettene? Ja, da må jeg si jeg er meget imponert over klippeferdighetene hennes.... :) Trøndersodd til dåp var noe originalt, må jeg si, men forstår at det må gjøres enkelt når dere skal ha 50 gjester. Vi skal ha navnefest for minsten i mars, og da blir det reinsdyrstek m tilbehør. Moro å planlegge og forberede til dåp/navnefest. Lykke til! :)
Ingunn

hvitstil.com/Christine sa...

Hei Ingunn. Jepp, Celine har klippet, for vi bruker en spesiell klippemaskin. Vi bruker sodd til mange store anledninger- det er faktisk festmat. Veldig artig å forberede det hele nå, men man blir jo litt lei etterhvert.

Ingunn sa...

Trøndersodd til dåp er ikke det minste orginalt... Det kommer vel an på hvor man bor i landet ;-) Hvis man bor i Trøndelag, eller er utflytta trønder har man gjerne et kjært forhold til denne retten, som er ekte festmat! Ikke den som kjøpes på boks da, men den som lages skikkelig fra bunnen av. Jeg elsker sodd :-) Håper dere får en veldig fin dåp. Ser ut til å bli bra basert på forberedelsen! Sjekk gjerne ut bloggen min, når du får tid :-) Først og fremst matoppskrifter
Hilsen enda en Ingunn (men denne fra Trøndelag :-)

Anonym sa...

Trøndersodd er kun festmat for nettopp trøndere;-) Vet faktisk ikke om noe kjipere (her er det kjedelig hverdagsmat), da er det mye bedre med kun snitter. MEN hvis det er vanlig i deres familie så er nok alle fornøyde. Bordpynten ser i alle fall ut til å bli veldig fin:)

Anonym sa...

ja, ja ! Familien fra Oslo blir vell ikke innvitert....

hvitstil.com/Christine sa...

Hei anonym. Hvis du signerer kommentaren din med navnet ditt, sånn at jeg også kan vite hvem du er så skal jeg svare på spørsmålet ditt og mere til :) Hvis du ønsker å være anonym for alle andre kan du sende meg en Mail.