torsdag, mai 22, 2014

Veldig enkel Thaisei

Min venninne Andrea er rå på kjøkkenet. Forleden dag var jeg innom henne og hun hadde laget en  enkel thaigryte med kylling- som jeg har kopiert og laget om til thaisei. I min thaigryte har jeg brukt kokosmelk light, men jeg skal ærlig innrømme at jeg ikke har sett på etikketen om jeg vinner noe særlig ved å bruke den. 
Du trenger:
En pose ferske wok grønnsaker (man kan jo kjøpe det samme å hakke- men innimellom må det gå foooort)
en boks kokosmelk
sei
rød currypaste- jeg brukte en drøy ss
1 ss fiskesaus
1 hvitløksfedd


Slik går det til
1- wok grønnsaker i litt olje- tar ca 2 min- legges til side
2- fres opp currypasten i woken- og skvis hvitløksfeddet- pass på at hvitløken ikke svies
3- tøm på kokosmelk og fiskesaus- smak til- fiskesausen er som salt- vær forsiktig
4- ha i sei- og la den trekke forsiktig i sausen noen minutter-
5- ha i grønnsakene
6-serveres med ris til resten av gjengen- selv tar jeg nykål til og er forsiktig med sausen.








Noen som har magre thaimat tips- bare kom med dem!

 Christine




1 comments:

Anonym sa...

Det så veldig godt ut :-) Har laget noe tilsvarende med laks, og da også hatt i både gulrøtter i små biter og grønn squash i skiver. Så "fyller" det ekstra i magen ;-)

Fin fredag til deg! :)

Mvh
A.