onsdag, april 23, 2014

Jif Engangsmopper- tips og vinn!

For Jif Engangsmopper arrangerer jeg en liten giveaway. Kom med ditt beste vasketips i kommentarfeltet så trekker jeg (random) en vinner som vinner et års forbruk av jif engangsmopper.
Det er bare å melde seg på i kommentarfeltet. Man kan melde seg på i en uke fra i dag- jeg trekker vinneren - som annonserers her på hvitstil.com
 
Jeg har et godt vasketips:
kok en oppvasktablett i en kjele med fastbrent mat- og den blir god som ny
 Jif  engangsmopp er et produkt som jeg har vært begeistret for siden jeg prøvde dem for 1. gang. Jeg skal faktisk klinke til med vasketips nr 2:
Jeg har stående en boks med engangsmopper i yttergangen (vi har hvite fliser) og en boks i skuffen på badet (hvite fliser) så er det superenkelt å tørke av i full fart.
 
 



Legger ved to filmer som som bør sjekkes ut film1 og  film2












Celine ble min fotomodell for dagen. Pynta seg og svingte seg med moppen.
Tips nr 3:
Med jif engangsmopper søler du ikke med så mye vann. Jeg vasker aldri det nye parkettgulvet vårt med vann og klut. Uten at jeg er en ekspert på område tror jeg ikke gulvene våre tåler så mye vann.

De nye jif moppene er enklere å feste enn de gamle. De skal ikke lengre brettes rundt, bare legges på gulvet og borrelåses fast i moppstativet.
Celine har ikke helt lært seg 8 talls teknikken - men det her kan bli bra.
Bli med- legg igjen et vasketips- trenger ikke å være bare for gulv- hva som helst- så kan du vinne :)


Christine

Dette er et sammarbeid mellom hvitstil.com og produsenten av produktet

71 comments:

May Kristin sa...

Et av mine beste tips er for å få skinnende speil og vinduer uten skjolder. Jeg vasker først med klut og såpevann, så sprayer jeg med jif glasspray OG så krøller jeg sammen en avisside som jeg polerer over med i sirkelbevegelser, easy-peasy :)

Lise sa...

Jeg bruker tørrmopp på veggene på badet. Hvite fliser tiltrekker seg mye støv!

Bless by Tone sa...

Vasketips: jeg bruker natron og eplecidereddik til p skrubbe badekaret med, det blir fint og rent, på en miljøvennlig måte!

KIne Larsen sa...

Et av mine beste tips er å blande inn litt spylervæske når en skal vaske vinduer! Skinnende blanke vinduer :)

Anonym sa...

Først støvsuge , så Jif våt mopp, og til slutt Jif tørrmopp for å få med siste rest av støvet , da blir gulvene rene og pene :)
Mvh Merethe J.

Lisa sa...

Mitt beste tips er også for fastbrent mat i kjele. Jeg koker av og til grøt, saus etc som setter seg fast i gryter uten belegg. Heller litt (2-3 dl) vann i kaserollen, tilsetter ca en spiseskje bakepulver og gir et oppkok. Avkjøler og skrubber bort alle fastbrente matrester. Lett som en plett:-)

Anonym sa...

Krøll sammen avispapir, fukt papiret og dypp det i den fine asken i peisen. Vask deretter peisrutene med dette, og den fastbrente møkken forsvinner lett som bare det. Rutene kan deretter poleres med tørt avispapir.

Red Hobbitt sa...

Mitt beste vasketips er når mikrobølgeovnen skal rengjøres. Da setter jeg ei skål med vann og litt sitronsaft og kjører ovnen på, alt løsner og det er bare å tørke av.

elisandr sa...

Vasketipset mitt er for vindusvask.
Bruk vann med zalo og en dæsj med eddik i - dette gir skinnende rene vinduer uten riper. Og nå vet jeg hva jeg skal gjøre til helga, for akkurat nå er ikke mine vinduer så rene at det gjør noe ;-)
Engangmopper er helt geniale i bruk, det er det eneste jeg bruker her i huset.
Elisabeth

Malene sa...

Mitt beste tips er å vaske speil med avispapir (og spray da selvfølgelig) ingen lo eller merker- genialt!

Trine sa...

Jif Våtmopper er supre de!

Mitt vasketips er å legge den blå siden ned når du vasker ;)

Unknown sa...

Litt vann med noen skiver sitron i vannkokeren. Kok opp det samme vannet noen ganger, så forsvinner det brune "belegget" med en gang! Nesten som ny ;)

Grethe Oliv sa...

Zalo-spray på (nye) flekker på klærne før de legges i maskinen, funker på det meste!!

Eline sa...

Mitt best tips for å få god ren lukt i hele i huset: strø litt vaskepulver (for tøyvask) på gulvet, sug det opp i støvesugeren og støvesug deretter resten av huset. Det vil lukte rent og godt i alle rom!

Ida Hansen sa...

Vask speilet med barberskum...da dugger det ikke igjen når du tar en dusj e.l.

vips sa...

For å fjerne kalk i kaffetrakter og vannkoker bruker jeg å ha eddik i vannet å trakte gjennom/koke opp. Kalken forsvinner lett. Husk å skyll godt etterpå. Kald kaffe for å fjerne sotet på glasset til vedovnen er genialt! 😊👍

Kirsti sa...

Mitt beste tips er at man kan vaske platene til kjøkkenvifta i oppvaskmaskinen. Dette var helt "nytt" for meg før en kollega nevnte det, men det er lurt å ta det i oppvaskmaskinen for seg selv.

Anonym sa...

jeg bruker sun oppvaskpulver i doet over natten. neste morgen vasker jeg over med dokosten og skyller ned. super rent i doet :)
mvh Marianne Osmark

Ingrid bloggar sa...

Mitt beste vasketips er å alltid ha en tannbörst til hjelp i vaskinga. Med den kan du med letthet vaske der fingre og filler er for store, f.eks rundt krana på bad/kjökken, i hjörner og andra trange plasser.
Hilsen
INgrid

Åshild sa...

Hvis du har fått flekker under strykejernet fjernes disse
lett med stålull. Bruk den grove siden på en kjøkkensvamp på innsiden av dusjvegger/dusjkabinett, blir rent og pent!!

Christina's Handmade sa...

Ha litt tøymykner i vaskevannet når du vasker av flater under tv og stereoanlegg, da trekker de ikke til seg så mye støv :)

Renate Lobben sa...

Mitt betse tips er å bruke oppvaskmiddel i dusjen! Blir skinnende rent!

Ha en fin dag! :-)

Renate Lobben sa...

Jeg bruker oppvaskmiddel i dusjen, blir skinnende rent!

Ha en fin dag :-)

Charlotte sa...

Mitt beste vasketips ligner litt på ditt, Christine.

Kok opp vann og litt Omo pulver (color/hvitt spiller ingen rolle)i en kjele med fastbrent mat- og den blir god som ny :-)

Charlotte

Anonym sa...

Legg en halv tablett med oppvaskmaskinsåpe i thermosen/kaffekanne. Hell på kokende vann, og la stå over natten.
Det svarte belegget skylles vekk, og kannen blir god som ny! :o)

Hilsen
marte.mor@live.no

My home is my Castle sa...

Skjønne Celina :)
Oppvaskpulver kan brukes til så mangt. Jeg var uheldig og veltet ett malingspann over skiferen under peisen vår :( Prøvde de meste ,em fikk ikke malingen bort. siste utvei ble å strø oppvaskpulver over malingen, spraye litt vann over og lot det ligge der til alt var bløtgjort. Og vips, der forsvant malingen :D
(Der så jeg virkelig kreftene i dette pulveret, litt skummelt og synes jeg )

Klem,Kari

Reidun sa...

om kaffekannen er vrien å vaske med oppvaskebørten kan den stå en times tid med salt og vann oppi .. da løsner det . og om microen er blitt grisete inni setter du bare inni en skål med vann og presset sitron . varm opp og tørk over ovnen inni etterpå .. Helt supert og helt uten bruk av kjemikalier . Vasker forsåvidt bare med Systemet fra Enjo hjemme hos oss .. Sundt innemiljø for liten og stor :-)

Anonym sa...

Syns Jif engangsvåtmopper er kjempegreit, har de både hjemme og på hytta. Lukter rent og friskt etterpå :) Mitt lille vaskeråd er litt oppvaskmaskinpulver og varmt vann i kaffekanner/termoser, la det virke en stund og skyll godt etterpå. Blankt og fint :)


Hilde B.

Synne sa...

Møkkete oppvaskbørster er noe av det ekleste jeg ser...! Et godt vasketips fra meg er derfor å la oppvaskbørsten ha sin faste plass i oppvaskmaskinen! Hver gang maskinen går, vaskes også oppvaskbørsten, og den er alltid ren og pen :-)

helen og gutta sa...

sitron og vann for å rengjøre mikroen i en skål og skru den på. først støvsuge, så mopper man og så vasker man over gulvet, rent og pent. avispapir til å tørke av vinduene etter at man har sprayet med Jif vindusvask, og litt edikk i gjør også susen. På badet har jeg en tannkost som jeg vasker krinker og kroker med, og for å pusse litt ekstra på fugene.

Åshild sa...

Mitt beste vasketips er for oss som synes det er så utrooooolig kjedelig å vaske at vi utsetter og utsetter. Trikset er å bestemme seg for at jeg bare må vaske i ti minutter (eller til klokka er sånn og sånn), og så kan jeg hvile. Det som alltid skjer, er at jeg holder på lenger enn jeg bestemte meg for først, fordi det er mye greiere å holde på når man først er i gang enn det føles som før man har begynt :)

Annika sa...

Her brukar vi sitronsåpe til å fjerne flekkar, både på kle og møblar. Fantastisk produkt! Om ikkje eg har den for hand, tyr eg til zaloen.

Anonym sa...

JIF Universalspray og tørkepapir lett tilgjengelig flere steder i huset. Støv legger seg på alle steder, spray og tørk av. Alle steder bruker eg den :-)
Hilsen trude@sklbb.no

Elin H sa...

kraner og dusjhode(alt det kommer vann gjennom) får gjerne ett skikkelig tykt lag med kalk som ikke lar seg vaske bort.legg dusjhodet i Eddik over natta,da vil vannet komme gjennom alle hull igjen.kan gjerne skru av tuppen på kraner og legge i eddik også,eller ta en skive sitron og strø godt med bakepulver på før du pakker den godt rundt enden på krana(med plast eller alufolie).så er det bare å vaske av etter noen timer.bakepulver funker også fint til å fjerne lett skitt fra avløp.strø på og la det frese opp :)

Ida sa...

...en teskje oppvaskmaskinpulver i kaffekannen, la den stå en times tid, deretter skyll den godt minst tre ganger. Da blir den som ny! :-)

AJ Dommersnes sa...

Skyll over med kokende vann når en får fruktflekker på klærne! Tar tom bort blåbær:-) Godt råd fra mormor!

Ida sa...

...en teskje oppvaskmaskinpulver i kaffekannen, la den stå en times tid, deretter skyll den godt minst tre ganger. Da blir den som ny! :-)

Anonym sa...

Har to tips på lager :)
Tips 1: Når du skal vaske peisdørene; Spray med Jif spray, og gnukk med halvbløtt avispapir duppet i aske

Tips 2: Stearinlys-flekker: kaffefilter over flekken og stryk over med strykejern

:)

Anonym sa...

Jeg bruker soyaolje eller annen nøytral olje til å få bort smuss og fingermerker på blant annet børstet stål.
Ta noen dråper på en klut og dra over fingermerkene :-)
Hilde
hmela@hotmail.com

Tine sa...

Gallesåpe!
Fjerner de utroligste flekker på klær, særlig på ull. Har reddet masse flott babyull hos oss. Har også greid å få vekk/minimere veldig gamle flekker på ull (og annet).

Anonym sa...

Med vann og en halv sitron blir både badekar og vask skinnende rent! ;)

linerla82@hotmail.com

Unknown sa...

Mitt tips ligner litt på det du hadde om fastbrent mat i kjeler.. Har du en termos eller kanne som det har stått te/kaffe på en stund slik at glasset inni er blitt misfarget? Ta en ss Sun maskinoppvaskpulver oppi og fyll opp med varmt vann rett fra springen - la det stå noen timer, evt. natten over, skyll og VIPS! Du har en skinnende ren termos eller kanne :)

Anonym sa...

Kjøp noe nytt til hjemmet, f.eks blomster, så får man faktisk litt lyst til å vaske :)

Mvh
Marit A

Anonym sa...

Bortsett fra tipset som du hadde om oppvaskmaskinmiddel er det smart å bruke salt i panner, hvor oppvaskmiddel blir for sterkt.
Sett pannen på en kokeplate og gni/børst godt vekk det som måtte være igjen av matrester etterpå.

Anja

Anonym sa...

Mvh Cecilie :)

Nina sa...

Mitt vasketips er å helle litt Cola nedi doen og la det stå og virke en stund, vask så med en børste, dette tar effektivt bort brune render av kalk.

Anonym sa...

Hell klor i do og sett dobørsten oppi. La dette virke litt og vips hsr du rent toalett og dobørste uten å ha brukt så mange kalorier ;) AS

Anonym sa...

Mitt tips er å ha antibac våtservietter lett tilgjengelig, til å enkelt tørke av elektroniske duppeditter som tastatur, mobiler osv. :) Med tanke på hvor mye vi trykker på disse hver dag.

Mvh,
Tanja

kirketa@live.no

Anonym sa...

Mitt tips er å ha antibac våtservietter lett tilgjengelig, til å enkelt tørke av elektroniske duppeditter som tastatur, mobiler osv. :) Med tanke på hvor mye vi trykker på disse hver dag.

Mvh,
Tanja

kirketa@live.no

Lene sa...

Kjøkkenvasken vår har rist og sånn ved sluket, og det blir etter en tid misfarget (selv om man løfter opp og skyller og vasker innimellom). Sett i proppen, hell i oppvaskmaskinpulver og varmt vann. La stå en time eller fler, tørk over med oppvaskbørsten og "voila", vasken er som ny. :)

Anonym sa...

Mitt beste vasketips er å ha bakepulver i do,la det stå over natten. Dette tar bort kalk og doen blir skinnende ren!

Anonym sa...

Ta litt bakepulver i kaffikanna/temosen, det brune belegget løyser seg.

Mvh
Rita
(terje.insyot@haugnett.no)

Anonym sa...

Ta litt bakepulver i kaffikanna/temosen, det brune belegget løyser seg.

Mvh
Rita
(terje.insyot@haugnett.no)

Ellen sa...

Penn, tusj og farvestifter på skinn fjernes effektivt med hårspray på q-tip, rulles over streken og vips! God gammeldags Elnett har jeg erfaring med... eneste jeg bruker hårspray til! Hilsen Ellen.

Anonym sa...

Mitt beste tips til blankt sølvtøy er å legge aluminumsfolie i oppvaskkummen, ha i litt salt og fyll opp meg varmt vann. La det ligge noen minutter og ta det opp skyll godt under springen. Enkelt og fort gjort! Mvh Tove S

Anonym sa...

Mitt tips er for å gjør ren kjøkkenvasken (i stål). Ha Jif skurekrem i vasken og bruk oppvaskbørsten til å vaske/ skure ren vasken med. Skyll av. Fort gjort og skinnende rent.
-Stine-

Anonym sa...

Tips 1:Jeg bruker sitronsyrepulver, som fås kjøpt i dagligvarebutikken, til å rense oppvaskmaskin (ha dette i beholderen for oppvaskmiddel og kjør maskinen på vanlig program), i kaffetrakteren og i kaffekanne - alt blir ordentlig rengjort uten bruk av skadelige midler.
Tips 2: Jeg bruker våtservietter (slik man bruker til å vaske barn med for eksempel) til å rengjøre toalettene med. Enkelt og hurtig.
Hilsen Ingrid R

Anonym sa...

Mitt tips er å tørke stål flater på kjøkkenet med stålfiller fra Nille, super kjekt og slippe fingermerker på stålet hele tiden:)

Hilsen Betina:)

Lena sa...

Mitt beste tips er Nylonvask :) Bruker den til alt fra flekker på klær til skinnende blanke vinduer og ikke munst rene og pene glassvegger og dusj... Ingen flekker... rent og pent :)

Anonym sa...

Hilsen Sandra:)

Millacamilla sa...

Mitt beste tips tips til vindusvask er Kärcher vindusvasker. Den lille maskinen revolusjonerte mitt syn på vask av vinduer-like lett inne som ute:) Den er forøvrig på tilbud hos Clas Ohlson denne uka:)

Gro Eva sa...

Mitt beste vasketips mot flekkfjerning: Knus en oppvaskmaskintablett og bland pulveret med Zalo. Gni så det på flekken, fjerner alt til og med blåbær og rødvin:)

Anonym sa...

Mitt tips: På badet har jeg alltid stående en Jif tørrmopp. Genialt å bare sveipe den fort over gulvet. Den får med seg støv, hår og lo fra klær (som alltid finner veien til gulvet, hehe). Det ser straks pent ut. Veldig greit når du har dårlig tid. Bytter den etter behov, men blir vel ca. hver uke. Så tar jeg heller en grundigere vask med Jif våtmopp når jeg skal rengjøre skikkelig.

Hadde vært utrolig kjekt å vinne 1 års forbruk av Jif engangsmopper :)

Hilsen Julie G.

Anonym sa...

Mitt tips er å ikke bruke disse engangsklutene:) Det er ikke mer jobb å skylle opp en mopp under springen, og evt sprute på litt zalo e.l. Så slipper du søppel, sparer penger og miljø i tillegg. Og parketten har det like bra, fin og rein.
- Anne Grete:)

Anonym sa...

Det beste rengjøringstipset er egentlig det kjedeligste: Gjør det ofte nok til at det ikke rekker å bli skikkelig rotete og skittent, så er det mye enklere å få det rent og ryddig igjen! :)

-Liv Kjersti-

Anonym sa...

Du tok nå et yndlingstips selv.
Ellers bruker vi salt i stekepanna, når det er mat igjen som har festet seg.
Ha et oppkok, børst godt etterpå og alle matrester forsvinner.

Anja

Anonym sa...

Mitt beste vasketips er å hive ut barn og samboer, sette på musikk og hive seg rundt. Da blir man ferdig på \1 2 3 :)

anjanyst@gmail.com

Anonym sa...

Natron er mitt "våpen" for å få ren og skinnende steikovnsdør. Bland litt vann og natron til en tykk grøt. Smør på å la virke noen minutter. Min ovn har aldri vært så ren som etter jeg brukte dette :)

Mvh Hege

Anonym sa...

Jeg vasker "vinduet" i peisen med cola!
Hilsen Tonje V

Anonym sa...

Høy musikk funker alltid, Mitt tips, våtservietter tar vekk sot på innsiden av peisvindu:)Mvh Bergliot

Lizbeth Osnes - Stay at home-mom sa...

Mitt beste tips er å vaske overflater med eddikk! :) Det dreper bakterier, og er ikke skadelig slik slike sprayer ofte er :)

♥ Lizbethosnes.com