mandag, april 07, 2014

Philippas Dåp

Da er den tredje og siste dåpen vår over og det er egentlig greit. Vi hadde dåpen i Menighetshuset i Narvik- veldig greit siden det er nærmeste nabo til kirken. Jeg var litt skeptisk til presten som skulle holde barndåpen. Jeg har opplevd at denne presten har blandet seg inn i personlige forhold (til noen jeg kjenner) han ikke har noe med, kommet med trussler og upassende oppførsel. Nå ble det sånn at han holdt barndåpen- og det var en utrolig fin gudstjeneste for barna. Alle barna fikk komme frem og delta i  formidlingen av påskebudskapet. Faktisk ganske morsomt.

Så var det festen på Menighetshuset. Lokalene er sånn som Menighetshus flest- så for at pynten skulle komme frem og vises måtte jeg gi gass på fargene. Lysrosa ble byttet ut med knæsjrosa og oransje.
Kaker- Jeg er så heldig at byens beste kakebaker er fadder for Philippa. Hun har bakt makroner med bringebær og makroner med hvit sjokoladekrem (sånn som er inni de der sjokoladepåskeeggene)

 Menighetshusets enkle servise ble pimpet opp med servietter fra Kid brettet utpå en stivere serviett.

 Dåpskaken- Waltersmandelkrem, bringebærmousse - nammi nammi


 Tropisk aroma i klær fra 2014.


 To kirkepynta jenter klar til å gå til kirken. Og takk til Tante Lani som nok engang brukte lørdagen sin til å sy på Celines bunad.


Pyntingen. Noen av pompomsn var fra Bellas barndåp. De har vært innom en til dåp og en konfirmasjon i mellomtiden. Nå har de reist til en ny familie.


 Menighetshuset pyntet så godt vi kan. Jeg er ikke så glad i tyll-løper på bordet- men ønsket å stasje bordet bittelitt. Kjøpte rosa og oransje kartong og hullet ut dotts som jeg la langs midten av bordet.
Praktisk på serveringsbordet- for når det ble sølt la jeg bare en dott over flekkene.

 Andre har laget CupCakes- Smørbukkstyle. Resten av dem er sent til de voksene i Barnehagen


Tårnkaka
Cupiser


kakebord



Foodlables


Festtid.

Dåpskjolen etter pappan min. 

Philippa og jeg. Denne gang bar jeg henne til dåp selv.

Philippa fikk så utrolig mange fine gaver. Jeg måtte nesten ta bilde av noe.

Vakkert vakkert bilde med teksten:
Always shoot for the moon, even if you fail you will fall among the stars.

Love it!

Og hjemmestrikka teppe. I gul sikk sakk- som jeg eeeelsker!


Klær,ramme, bøker og usbl medlemskap

Rangle, smykker kopp og godisskål.
 Blomstergave



 Disse små bukettene hadde jeg flere av på bordet, på lur hadde jeg ferdigskrevene kort som jeg la på og ga til fadderne i gave fra Philippa når dåpen var over. (ikke Tante Lani for hus bor ikke her)



 Blomstergave


Gavebordspynt.

Tusen takk til alle som var med å gjøre Philippas dag så fin. Det setter jeg stor pris på.


Christine

15 comments:

Anonym sa...

Så fint!Trodde og jeg hadde siste barnedåp for over 17 år siden jeg;)Men så vil eldstedatter,33 ha barnedåp og festen her heime! Så kjekt!Fikk en del tips til kaker her ja!Må bare gå for " guttevarianten";)

Anonym sa...

Nydelig! Og fine tips til meg som snart har konfirmant 😊 klem Randi

Anonym sa...

Så utrolig lekkert! Veldig tøft med annet enn lyse rosa:)
Det bildet falt jeg helt for ♥ ♥ ♥, vet du om det er mulig å få kjøpt det noen plass? Skal snart i dåp selv og dette var perfekt gave.
Klem fra Berit ♥

Anonym sa...

Superfine farger! Gratulerer!

Anonym sa...

Gratulerer med dåpsbarnet!
Utrolig flotte farger og styling!

Anonym sa...

Fint pyntet og så fine kaker :-)
Hva hade dere til annen mat?

hvitstil.com/Christine sa...

Vi hadde trøndersodd. Enkelt å lage, enkelt å servere mange og barna (allefall mine) elsker det. I tillegg hadde jeg bakt en million rundstykker som vi varmet opp og serverte til :)

Anonym sa...

Så lurt. Hjemmelaget sodd eller?

hvitstil.com/Christine sa...

Nei- vi bruker bøtte, men det er en spesiell type som er best. Kan finne ut av hva den heter :)

Anonym sa...

ja gjerne det :-) hvordan går det med vekten?

Hege sa...

Bjørg Thorhallsdottir lager bilder i den sjangeren også,- til deg som lurte.
Ble glad da jeg så bildene fra dette fin dåpsselskapet jeg.

Monica sa...

Nydelig dåp! Og barna er bare herlige. Elsker uttrykket på Bella :D

En ting jeg lurer litt på.. Ettersom du har en ganske stor blogg, føler du at det er nødvendig (og riktig) å henge ut presten når du endte opp med å bli fornøyd? Jeg mener, det er ikke særlig vanskelig å finne ut hvem det er. Bare føler det blir litt sladrete, noe jeg kanskje syns du burde holde deg for god for? Kun min mening!

hvitstil.com/Christine sa...

Nei- jeg hadde ikke trengt det. Men egentlig var det ho bare positivt for hans del. Og når det kommer til uthenging så kan jeg bare si at det har denne presten vært god på.

Men sant som du sier- jeg skal tenke meg om noen ganger før jeg skriver sånt

Anonym sa...

Hei! For noen spreke farger, virkelig flott gjennomført tema! Morsomt med noe annet enn babyrosa :)
Kakene ser utrolig gode ut så jeg lurte på om en kunne fått oppskrifter på cupcakes smørbukk-style, waltermandelkremen og den hvite sjokoladekremen som ble brukt i makronene?

Hilsen Irene Amalie

Lykkelita sa...

Kunstneren som har laget bildet heter Anja Solvik.