søndag, september 16, 2012

Gruer meg litt...

I morgen er det mandag og jeg er klar for å veie meg igjen. Jeg skal ærlig innrømme at jeg gruer meg litt. Oslo-turen gjorde det vanskelig å være så nøye som jeg er hjemme. Synes jo man skal smake på litt av det gode som venner har laget til babyshower, og når alle bestiller samme mat på resturant, så skal jeg ikke være vanskelig. Vin ble det da også....... Egentlig så er det vanskelig å spise riktig når man er på tur synes jeg. Noen som har gode tips? Veldig lite fastfood som har lite kcal....eller?

Ellers må jeg si at mine venner i Oslo tok meg med på noen fine steder. Når jeg hørte vi skulle på en Thai-plass så jeg før meg nudler i en haug med kjøttbiter, men det var ikke det de serverte på SAWAN. (gamle Le Canard på Frogner) Deilige små retter og masse av dem. Jeg kommer til å drømme om den maten. Og lunsjen dagen etter på Hanami var ikke noe dårligere. For noen steder!!!

24 timer i Oslo er egentlig ikke nok. Det skjer så mye der. Så mye jeg vil se og oppleve. Jeg tok meg selv i å tenke : hvorfor dro vi egentlig nordover??? Men så kom jeg hjem, og da var de tankene borte. Deilige deilige Narvik!  Oslo er bra (skikkelig bra), men hjemme er aller best!



Christine

3 comments:

Shus sa...

Eg veit det er vanskeleg når ein er på tur. I sommar var vi i Danmark og Legoland, der hadde dei prøvd å løyse det med å servere grønsaker til sandwich eller kyllingburger, vatn til alle menyar og der det stod kcal på alle varer. Så det gjekk ikkje så alt for gale.

Så lenge ein er bevisst, velger vekk pasta, masse fint brød etc, ikkje for mange kaffe latte osv, så går det. Ha alltid ei flaske vatn, eit eple, sunne kjeks etc i veska, så går det betre enn ein trur. Ein skal kose seg og.

Eg er klar for å møte realiteten i morgon, er redd eg har gått opp, men håpar iallefall "på stedet hvil"! Lykke te.

Klem frå vektklubb-veninne

Anonym sa...

Synes det er flott at du har kost deg i Oslo!! Må være lov og unne seg god mat i godt selskap! Må skille på hverdag og kosetur!! Ellers holder man jo ikke ut i lengden :) Blir så glad av å lese bloggen din, og hvor glad du er i hjembyen din! Lykke til med veiinga i morra!!

Anonym sa...

Det viktigste er å hente seg inn igjen med en gang man kommer hjem;) man må ha lov å kose seg litt også;)