fredag, september 28, 2012

Overveldet

Innimellom (når det er noe jeg interesserer meg for) reiser jeg til Oslo på pressepresentasjoner av produkter. For noen uker siden fikk jeg en invitasjon fra LG og Bauer Energi for presentasjon av en ny varmepumpe laget for det nordiske klimaet.


Det passet meg veldig fint siden vi er i pumpemodus (til Slettjord Gård) og kunnskapen min om varmepumper var minimal. I forkant av møte prøvde jeg å lese meg opp på varmepumpe, for å kunne stille spørsmål For hva ser vi egentlig etter i en varmepumpe "lissom"?

Jeg kom meg sørover og overvar møte og ble rett og slett blåst av banen. Teknologien utvikler seg rett og slett raskere enn det jeg forstår. I følge den informasjonen jeg satt med kunne ikke varmepumper fungere når det ble mindre enn minus 10/minus 15 grader, men LG pumpe Prestige fungerer flott ned til -25. Laget spesielt for oss her nord!!  Og er dere klar over at man kan få sms-styrt varmepumpe? Jeg kan ha den stående på lav varme når vi ikke er på gården også smser jeg varmepumpekompisen min på Gården også fyrer han opp varmepumpa på hytta..... Den sier til og med ifra i tilfelle feil, så man får berget hytta eller huset når man er borte og hvis den ikke skulle virke.
Goodbye tykke ulltepper i timesvis når vi kommer frem, goodbye hogge ved og hakke tenner, goodbye bekymringer og hello varm deilig hytte på fredagsettermiddag.

Helt imponert.

Christine

PS: jeg skal komme med et mat innlegg. Det er mange som spør hva jeg spiser :)

8 comments:

Anonym sa...

Hei Christine!
Vi skal også ha varmepumpe . Vet du hvem som selger disse i Narvik ? :) Den så snasen ut hvertfall ;)
klæm Marte

Anonym sa...

Chofu Sereno Varmepumper går ned til -30 grader.Fåes hos Globaltek Norge.

Trine sa...

Er ikke bare LG som kan dette.
Vi har Mitsubishi og den putrer og går hele året. Selv ved 25- holder den koken uten at den bråker. Utedelen er også veldig stille, hører ingen during gjennom veggen som ved mange andre pumper.
Vi har Krigamine 6,6

http://www.miba.no/default.pl?showProduct=290&pageId=257

hvitstil.com/Christine sa...

Hei Marte
Etter det jeg kan se er det el instalatøren som har dem i Narvik :)

Anonym sa...

Okej, takk!
Vet du hva de ligger på i pris?

M

Anonym sa...

varmepumpe er en fin ting. har 2 selv. Vi i Relacom selger Varmepumper iNarvik. Kjøper du av et annet merke enn de vi leverer, for eksempel LG kan vi montere dem etter du har kjøpt denne. ring oss for pris :)
Marianne

Unknown sa...

LG Prestige varmepumpe koster fra 18.900.- eks montering.

Bauer Energi har en anbefalt forhandler i Narvik, El Installatøren Narvik. Kontaktperson her er Geir Flåten. Ring han gjerne på 9116 15 610 hvis du har spørsmål rundt dette med varmepumpe.

Les mer her http://www.bauerenergi.no/LG-varmepumper.aspx

Vennlig hilsen
Bauer Energi
Janne Nordahl

Anonym sa...

kan tilføye at den LGn er den mest stillegående EVER, samt at den gir 100% effekt ned til -15 grader, og at den flytter mest luft av alle ,16,5 kubikk.
Når det gjelder Krigamine 6,6 er den veldig bra, men dog en veldig gammel modell.( gammel teknologi )
Bestillte meg en LG prestige, venter spent :) . 5 år gammel Panasonic NE12GKE fra før, duger IKKE, og har aldri innfridd til forventningene.