onsdag, juli 27, 2011

En ferdig, en igjen.....

Jeg syr liftgardiner til soverommet på hytta. Samme som jeg sydde til Celines rom, men jeg synes hennes ble litt kjedelige i kun blendingsstoffet fra Stoff og stil, så denne gangen kledde jeg blendingsstoffet med en blondegardin jeg hadde liggende.
Å sy liftgardin er utrolig enkelt, men litt krevende fordi man må være nøye. Jeg kjenner at jeg ikke helt er laget for samlebåndsarbeid, men hååååper at jeg klarer å samle nok energi til å sy en til (helst i kveld)!

Vi koser oss fortsatt på hytta. Husbonden svinger seg med malekosten og jeg pusser trapp til den store gullmedalje. Lille frøken graver etter "makk", hopper i trampolina og "desser" så det svinger etter. Hun har skjønt at hun smelter mammahjertet med å si : "æ ska bli akkurat som dæ når æ blir stor mamma"

Hytte hilsen fra Christine


11 comments:

MiriamS sa...

Oij, så utrolig flott og ikke minst kreativ! *ønsker deg sånne liftgardiner*

Takk for flott blogg, nyt sommeren og hytteliv! :-)

Anonym sa...

Imponerende !! Å så lurt med blonde over stoffet da ;)
Jeg har tidlige jobbet med å sy uniformer etc i ti år- og her om dagen skulle jeg hive meg i liftgardinsømmen.. men fy f det var vanskelig !!! Og møysommelig- men i ettertid har jeg kommet til at det er stykejern og "vater" som er et must !
Men kan ikke si at det frister med gjentakelse uansett (:

Marita

Cecilie's hverdagslykke sa...

Kjempefin liftgardin! Så utrolig søtt sagt av Celine, skjønner godt hun vil bli som deg. Du virker jo tvers igjennom god ;o)

Lykke til videre med trappen, den blir nok knallfin. Kos deg på hytta og nyt resten av sommeren :)

Klemmer fra Cecilie

Herman Grans ♥ sa...

Ser kjempefin ut :)

God sommer :)

Trine sa...

Så flink du e :)
Har jo blitt superflott der ute!
Imponert over oppussingsevnan dokkers :D

Klæm

Elise sa...

Er det sy-liftgardin-sett fra stoff og stil?
Har tenkt å prøvd å sy lifter med blendingsstoff +ett til selv, men har ikke turt enda..

Vibeke / Mammas Hus sa...

Jammen, da vet jeg hvem jeg skal be om å sy liftgardiner til (for) meg. ;)

Kooos dere masse! :D

Siri sa...

Hei og hopp!

For en herlig blogg du har. Fant den nettopp! Har lagt meg til som følger og gleder meg til å følge deg videre.

Klem Siri

Anonym sa...

åaaaahhhh..du e så "dreftig"! Stå på Christine. Så flott ut med blonden over, og midt i blinken for Slettjorda. Nyt flere sommerdager, og husk på å legg beina høyt også. Kan ikke bare jobbe. Klem Marthe

hvitstil.com/Christine sa...

Jepp, jeg bruker systemet fra Stoff og stil.
Marthe: ble ikke flere gardiner i dag, sitter heller med føttene i fanget på husbonden, fotmassasje og ser tv!

Christine

Lotta sa...

Hei!

Liker bloggen din veldig godt, masse inspirasjon og dere er jo super flinke :o).
Ang de liftgardinene. Har veldig "rare" mål på våre vinduer, slik at jeg lurte på å sy selv... Vet du hvor man kan få tips til det, eller har du det :o)? Aldri gjort noe slikt før...syns det ser så vanskelig ut...

Fortsatt god sommer :o)!