fredag, juli 01, 2011

Gave til meg fra meg og flisene

Jeg har siklet på det lyseblå røros-teppet en stund, og i dag da jeg var innom HTH for å få sjekke baderomsinnredningen endte jeg rett og slett opp med teppet!
Jeg anser det som en gave til meg selv fra meg selv
Det skal ligge på den hvite sofaen på Slettjord og se fint ut!!!
Jeg digger øyenstikkere!

Over til flisene:


I dag har jeg bestilt 4o kvadrat hvite veggfliser usett. De kommer på tirsdag, så jeg er veldig spent!!

Gulvflisene som flisemannen hadde inne holdt kun til 10 kvadrat, og jeg trenger 14! I tillegg hadde de gått ut av produksjon, så nå må jeg google meg frem til lignende fliser fra en annen levrandør.


Jeg er usikker på om de grå dotsene i gulvet skal være lysegrå eller mørkegrå.....

Jeg heller mot lysegrå fordi hele huset her ellers er så sart, at de mørkeste grå blir litt voldsom.
Ingen enkel sak å velge fliser gitt, men samtidig tenker jeg på noen jeg vet om som har det veldig vondt for tiden. Nå tenker jeg: hva betyr det vel om man velger mørke eller lyse fliser??
Jeg er så heldig som har Celine og Husbonden som er frisk og rask......
For det er det jeg er takknemmelig for hvert eneste time hver eneste dag!

Christine


16 comments:

Anonym sa...

Definitivt lysegrå!!!:)

M sa...

Hei, valg er jo som oftest vanskelig når man står midt oppi det, men heldigvis er de andre alternativene fort glemt når valget er tatt! Jeg synes faktisk at de gulvflisene i forrige innlegg var både finest og litt mer spesielle.. God Sommer! mvh L

Kathrine 'Glimt' sa...

syns det var superfint med lyse... ;)
Og teppet er jo bare til å elske ... :))

Henriette sa...

Syntes dei lysegrå "dottene" var finast, og er enig med deg i at det kanskje kan verta hardt med dei svarte. Høyrest ut som om de får eit nydeleg bad:)

Håpar formen vert betre. Bekkenløysing er ikkje noko kjekt.

Ha ein flott kveld. Klem frå "medrugar" Henriette

Myke minutter sa...

Grattis med pledd og fliser! Akkurat slik ville jeg ha baderomsflisene våre, men dessverre var ikke mannen enig. Jeg ville ha svarte "dotter" - synes det var veldig klassisk, men man må jo velge ut fra egen smak og helheten i huset som du sier :)

Anonym sa...

har du sjekket på Fired Earth? http://www.firedearth.com/ De har enormt utvalg og (dersom jeg ikke tar helt feil) så har de utsalg i Oslo.

Anonym sa...

Syns faktisk de mørke dottene var finest. Fint å bryte litt. Vi totalrenoverte vårt bad i vinter. Har fassettfliser fra flisekompaniet, mørke fliser på gulv, mørk koksgrå, nostalgiske kraner fra rubitor, løveføtter og er superfornøyd. Noe billig, noe dyrt, design og loppis side om side. Lykke til med oppussingen.

Lene:-)))

Anonym sa...

Syns faktisk de mørke dottene var finest. Fint å bryte litt. Vi totalrenoverte vårt bad i vinter. Har fassettfliser fra flisekompaniet, mørke fliser på gulv, mørk koksgrå, nostalgiske kraner fra rubitor, løveføtter og er superfornøyd. Noe billig, noe dyrt, design og loppis side om side. Lykke til med oppussingen.

Lene:-)))

små og store drømmer sa...

Jeg ville gått for lysegrå dots. Syntes de så mest delikate ut :)
Ja uff, det blir på en måte et luksusproblem å måtte velge fliser, mens andre må ta tyngre valg i livet.
Men sånn er livet også dessverre.
God helg! :)

Mette sa...

Ja, det er viktik a ha perspektiv i livet.

Men det er jo en morsom prosess disse valgene om fliser, tross alt. Synes de var fine begge, men hadde nok gatt for de lyse. Blir spennende a se hvordan det blir. Jeg gar ogsa i oppussingsplaner av badet!

Anonym sa...

Lyse! De mørke ser ut som en fotball.

Er uendelig takknemlig for at jeg og mine har det bra, også.

Anonym sa...

Hei.

Jeg hadde nok også helt klart valgt de lyse midt flisene.

Gleder med til å se slutt resultatet:-)

Mvh: Helga

Anonym sa...

Lysegrå!! :)
Veldig fine fliser du har valgt :)

Anonym sa...

Lysegrå uten tvil! med de mørkegrå så så det nesten ut som et fotballmønster :p

Vibeke / Mammas Hus sa...

Jeg likte begge farger, men tror nok de lyse blir best hos dere - når du skriver om fargene ellers. ;)

Jada, valg av fliser er trivielt i forhold til mye annet, men dette er jo din interiørblogg, så flisevalg er naturlig her. ;)


*stoooooor klem*

Marthe sa...

hei, kjempe flotte. hvor kommer disse flisene fra??klem marthe