fredag, juli 29, 2011

Ikke halvferdig, men fremgang!

Jeg har funnet ut at trappeskraping er perfekt arbeid for en gravid. Jeg kan sitte og arbeidet er ikke hardt og ingen skadelige avdampinger som det heter i malingsreklamen!
Puta er med hvert eneste trinn oppover!
Den oransje veggen bak trappa er grunnet, og når alt malearbeidet er ferdig skal jeg prøve meg på tapetsering. Lyseblå pip ligger klar!
Jeg har dratt av teppebelegg som jeg anslår er fra 60-70 tallet. Under belegget er  det dobbelsidig tape som må skrapes og lirkes av. Kanten av trinnene har ett jernbeslag som jeg gjerne vil beholde. Det må også skrapes og skrubbes for det sitter sleip gammel tape fast!

Før:

Christine


8 comments:

sjeroks sa...

Så utrolig fint det blir:D Gleder meg til å se trappa helt ferdig.
Ønsker deg ei god helg
klem fra siri

Elisabeth Helland sa...

Denne trappa kommer til å fremstå som fantastisk tenker jeg.... er litt av en jobb, men du verden så verdt det er til slutt når resultatet lyser mot deg hver gang du bruker den :o)

home 4us sa...

Trappa blir kjempefin. Gleder meg til å se resultatet.

Var innom butikken din i dag og jeg må bare si at jeg får vondt i bankkortet når jeg går inn der:)

Har lyst på ALT! Det ble noe med hjem i dag også. Narvik er heldig som har en slik skatt.

God helg!

Dorteas lille verden sa...

Oj, det blir kjempe forandring! Sikkert mye jobb, men resultatet vil bli fantastisk! God helg!

Anonym sa...

Hei
Nå skal jeg starte med opp pussing av trappen hjemme.Kan du kort forklare hva du gjør. Grunner du etter skraping, Hvilken maling og grunning bruker du?Du er en inspirende blogger som jeg stadig er innom.

Vibeke / Mammas Hus sa...

Dette blir så fint! Iherdige Christine, du er så flink til å stå på! ♥

Anonym sa...

Du er grådig flink til å
være høygravid snart, Christine,
bare så du vet det ♥

Nå er ferien vår over for denne
gang, 3 deilige uker,
hjemme er aller best,
kom hjem nå og er lykkelig for det!

Fin helg, klem til deg

Kos og kaos sa...

Så fin trappen blir! Minner meg om trappeprosjektet vi hadde hjemme for en stund siden. Kjenner igjen fargene :-) Se bare her; http://kos-og-kaos.blogspot.com/2009/11/den-som-leter-finner.html

Lykke til med videre oppussing.

Klem fra Katrine