lørdag, august 02, 2008

Etter arbeidslørdag kommer bærsøndag.

I dag har vi jobbet masse. Jeg har laget spaghettisaus bolognese av 4 kg kjøtt som jeg fryser ned i posjoner og har til travle dager. Vi har også ryddet i "skrekk og gru rote boden"! 

Jeg har vært på bruktmarked og kjøpt 2 spann som jeg skal bruke til bærplukking. (Lurer på om rognebæra snart er klar???) Det lille kan også brukes til å ha blomster i på kjøkkenet. Jeg bare setter ett glass vann i spannet.
Celine har fått en stokke stol. To fluer i ett smekk: Celine synes det er superstas å sitte i nystolen, og jeg synes nystolen er superstas å se på!

Nå skal vi puste ut og prøvesmake bolognesen

Massevis av grønnsaker og grønnkrydder som har putra i gryta lenge! 15 middager er nå fryst ned.

Ha en fin lørdagskveld. 
I morgen skal jeg plukke bær hvis været tillater det. Gleder meg!

14 comments:

Prinsesse Elin sa...

Du har fått mail:O)

Hem och Lycka sa...

Fina spannar, bra med sånt som kommer till användning. Och en så söt liten Celine, ser ut att sitta fint i den nya stolen! kram

Fru Fjeldhammer sa...

gud så effektiv du er!! Det må jeg si...

Haust sa...

Jøje meg, du er effektiv! Eg vart svolten, her eg sit! :)

Den kvite stokkestolen er nydeleg, eg SKAL ta meg saman og male våre tripp trapp-stolar før nummer tre kjem i sitje-alder!

Prinsesse Elin sa...

Du har fått en mail til:O)

Photo-Me-Life sa...

AIAI, så effektiv du er som lager opp så mye middag. Må si det var lurt..kanskje jeg også skulle gjort noe sånt. Man sparer jo tid og krefter på å gjøre det som deg. Å står man over gryta har det jo ingenting å si om man lager middag til en dag eller 10.

Fine spann du har fått deg.

Lynetmor sa...

Hei, så flink du har vært da å laget så mye middag :-) Stolen og spannene var kjempe fine. Ønsker deg en fin kveld :-)

Huset på toppen sa...

Så lur du er som lager opp å fryser ned ferdig "spagetti saus".
Selv pleier jeg å røre og fryse ned bær:-)
Fine spann du har fått deg,ja, de er jo ypperlig til bærplukking!!
Minner meg på at jeg har arvet noe lignende, og de ligger på hytta på fjellet!!
Ønsker deg en fin søndagskveld!!

Bdicte sa...

Jøss, blir så imponert over sånne som dæ som tenker på det å lage opp middag å fryse=))
Kjempefin blogg du har! Æ skal hive mæ rundt å male stolan tel mine onga=)

Ha en fin dag, æ kommer nok tilbake hit!

Linda sa...

Hvilken god idè!! Jeg begynner å jobbe igjen om få uker, og med to barn som skal i hver sin barnehage blir det travle dager. Da kan det være kjekt med raske middager fra fryseren...
Ha en fin uke :)

Anonym sa...

Du er flink!

La merke til bildet med øyenstikkere (stemmer det?) som henger ved siden av vinduet.

Hvor er det fra? Det var veldig fint!

hvitstil.com/Christine sa...

Hei hei

Bildene (2 stk) med øyenstikkere har jeg laget selv!

Veronica's hus sa...

Genialt å lage middag på! jeg lager ofte store porsjoner også, men aldri såå mye.. kjempelurt:)
Morsomt dette med Ikea også:)
God helg.

Kelso sa...

Jeg digger stilen din! Sykt kult :D