fredag, august 15, 2008

Gul Ikea nyhet blir forvandlet og får nytt liv hos Hvitstil!

Sjekk ut dette:

Jeg forelsket meg litt i serien Trollsta fra IKEA, men var på grensen til sint når jeg ser de bare har produsert møblene i SORT OG GULT???!????!????!!??!?!


Vi bloggerne som var på IKEA Katalog lanseringen snakket om hvor trist det var at ikke disse møblene var produsert i hvitt. "Ja, for hvitt må jo selge bedre en gult" sa vi.
Men forelsket som jeg ble har jeg nå vært å kjøpt en gul Trollsta. Lover at den ikke rakk å være gul lenge i mitt hus. Jeg rev opp esken og løp ut i hagen og satte i gang med sprayen- SØLV!

FØR:
For LACK hyllen min, som jeg har  satt kurver i og montert kjøkkenbenkføtter på  og bruker til tv-bord  trengte nye ben! Og nye ben har Lacken nå fått! 


ETTER:
Vakre vakre sølv ben!
Flott???
Her er Lackhylla, slik jeg bruker den som tv-bord. Og Baby Celine selvfølgelig!



41 comments:

Smineset sa...

Det ble utrolig flott! Veldig kreativt! Gangen ble forresten også kjempefin. Maling gjør susen. Da vi flyttet inn, malte jeg de parkett gulvene jeg ikke fikk tid til å bytte til heltre, hvit og det ble kjempebra. Mannen i butikken derimot holdt på å få slag (av den eldre typen som mener at parkett og heltre for alt i verden må vernes ;-)

krinkelkroken sa...

Det ble lekkert!!! Så smart å bare bytte ben, og spraylakke, hadde nok ikke jeg kommet på;)

Må nok en gang kommentere den hvite stuen din, så flott!!!
God helg:)

Tulip sa...

Så flott det ble med nye sølvben! Men du TV-bord er vel ikke riktig å kalle det: TV'n henger da vitterlig på veggen...;) thihi!

Flott i gangen også forresten. Så effektiv du har vært!

Anonym sa...

Så vanvittig stiiiiilig.Utrolig delikat ble det.Digger bloggen din:)Marit:)

by Siv sa...

Så fantastisk fint det ble :)
Du er jammen meg kreativ!!!
Jeg også elsker spaymaling, det går jo så fort å endre noe drastisk, I like :)
Det matchet godt med lysestakene du har på tv bordet ditt.
Og så har du jo et nydelig blikkfang midt i, hjerteknuseren Celine
Nå ble jeg skikkelig inspirert
Ha en fortreffelig helg
*Siv*

Emmeline sa...

Du er jo GENIAL:) Resultatet er jo bare veldig artig og veldig stilig:) Jeg smiler her jeg sitter.

Du er den nye superbloggeren her hos oss, bobler over av initiativ og tiltakslyst, her er det jo den ene glitrende ideen etter den andre. Kjempefint ble det iallefall.

Syns det var så gøy at du sprayet det i sølv istedet for hvitt. Gir på en måte en helt ny fres på den tvbenken din:) Men jeg er jo litt nysgjerrig?? Hva gjorde du med resten? Den lille firkanten som ble til overs på toppen? Har du en spenstig plan for den også???

Jeg er iallefall veldig imponert og inspirert av dine mange infall. --og du har kanskje skjønt at jeg har bestemt meg for lyseblå lingardiner med monogram?? A la Christine???? Håper det blir fint!

Ha en deilig helg. Jeg håper min mor og min søster skjønner a cry for help og kommer løpende i morgen. Skal bake litt sånn at jeg har et invitasjonsgrunnlag;)

(Men jeg har ikke tenkt å fylle fryseren med spaghettisaus på Hvit stil måten (*ler) selv om de sikkert hadde kommet løpende for å se med sine egne øyne!!!)

Ingunn sa...

Så fint det ble!veldig kreativt!....Utrolig hva et malingstrøk kan gjøre!

Anonym sa...

Utrolig stilig, spray maling kjøpes det der man kjøper vanlig maling, og kreves det mye erfaring for et så godt resultat?
Du har en skjønn smak og så mange fine ideer, takk!
Ha en fin kveld :)
Ann-Christin

Anonym sa...

Utrolig stilig, spray maling kjøpes det der man kjøper vanlig maling, og kreves det mye erfaring for et så godt resultat?
Du har en skjønn smak og så mange fine ideer, takk!
Ha en fin kveld :)
Ann-Christin

Sissel sa...

Gangen ble flott!Og tv-bordet ble lekkert med de bena der på!du er full av gode ideer og arbeidslyst!men dt er jo morsomt å forandre ting eller finne nye løsninger.

Krusedull sa...

Vet ikke om jeg har sagt det før, men for en koselig blogg og hjem du har! Og gratulerer med dagen som var! Snill husbond med både kake og håndtak-hjelp! Du får nyte helgen og Trollstadbenken, som ble kjempefin! Bra valg av maling! ; )

Fru Fjeldhammer sa...

hehehe, helt enig med deg... jeg har så lyst på den benken i den serien... men kanskje litt dyrt å betal nesten 3 tusen kr og male den hvit!! *S*

Det ble utrolig kult med de bena til!

Du er skikkelig kreativ og jeg innrømmer at jeg leser igjennom hele bloggen din ofte...digger bilder av stua de og tv rommet... så det så! I am a fan!! *S*

klem

Klarafina sa...

Ikke lett å få gule møbler til å passe inn i en hvit stil. Spraylakkering høres lettvint ut.....fort går det vel også. Fint ble det i hvert fall!
Ha en fin helg!

LYKKEBO sa...

Så kreativ du er da! Ble kjempe stillig!

prinsesselinn sa...

å.
Dfet ble utrolig fint
Veldig Veldig fint.

home 4us sa...

wow, det var skikkelig bra.
Så enkelt kan det gjøres:)

tinemor sa...

Ti-tusen ganger finere i sølv ja!!!!!!
Lekkert!!

Tove sa...

Så stilig! Kreativt tenkt:D
Har kost meg her en stund nå, leenge siden jeg har vært innom. Men så mye flott å se på. Gangen din ble kjempefin, og bildet av stua di som Ikea hadde brukt var bare sååå kult. "Geviret" passet helt perfekt der:)

Kommer snart igjen

Ha en flott helg

Made in heaven sa...

Så flott det ble!! Kan du begripe at de kommer kun i gult og sort?? Du gav meg noen gode ideer, jeg kommer nok til å gjøre dem om til hvite... Ha en fin helg

Hem och Lycka sa...

Men vad smart med Lack och benen, så snyggt! Men sötas var ju lillan såklart ;-) kram!

A home far away sa...

Jag såg att Trollsa bara fanns i gult och tyckte att det var underligt, tänkte att jag kanske missat någon trend:-

Det blev fint med byta av benen!

//Gunilla i Singapore

MeyBiMe sa...

Herlighet så smart og oppfinnsom du er da!!!!!
Dette var jo skikkelig stilig!!!!!
Ellers må jeg bare si at du har en flott og koselig blogg!!!!!
Her er jeg ofte innom :-)

irina sa...

Det ble jo helt rått !!

Så artig det med Ikea lanserinen.
Du har rtt fantastisk hjem:)

Håper dere får enn flott uke !!!

irina sa...

Meg igjen. Jeg har samme bordet på stua. Av alle bloggere her har jeg funnet ut at vi har samme smak.
Artig

Irina

Silkeline sa...

Såååå stilig!!! Det hadde jeg aldrig kommet på, du er jammen kreativ! Nydelig TV stue, og nydelig liten tulle på saueskinnet:))

Anitas hus sa...

Det er helt sønlig av ikea og lage den flotte kolleksjonen i gult og ikke hvitt, men da er det jo kjekt og gjøre som du har gjort her. Ble så stilig med bena i sølv.
Du har ett vakkert hjem og en utrolig nydelig tulle;)
Ha en fin uke!
Klem:O)

Anonym sa...

Veldig stilig!
Du ser ut til å boble over av gode ideer som du setter ut i verden. like fantastisk hver gang!
Den kaken fra Pascall - hvilken avd. har mannen din handlet den på? De to kakestykkene så så himla gode ut :)

Trude sa...

Heisann,du er som meg...med litt maling eller spray blir det som vi vil. Artig å se hva du har gjort ut av beina. Her har vi laget en søt liten arbeidsbenk til jentene på rommet. Vi brukte to stk bein i samme serie, sprayet de hvite og vips ble det en flott benk i riktig høyde. I tillegg har du jo virkelig fått gjort mye denne sommeren. Ha en fin dag, så høres vi igjen.

Bestefars Verksted. sa...

Så smart,det der var virkelig lekkert !!! Hylla ble jo heeeelt ny,med et helt annet uttrykk !!! Likte veldig godt de to lampene du har oppå,også....superfine,var de. Og lille Celine er så søt....nydelig prinsesse dere har :) Klem fra nord.

Karna sa...

Det ble KNALL tøft!!! Og myyyyyye tøffere i sølv, håper Ikea tar hintet....he,he...

Smineset sa...

Hei og takk for masse inspirasjon! Elsker den lekre hvite stilen din! Det ligger noe til deg inne hos meg! :-)

Photo-Me-Life sa...

Vet du, med en gang jeg fikk sett den nye kolleksjonen var dette ett av produktene jeg la merke til men fargene???? Hva har dem tenkt på, tenkte jeg:) Men det du har gjort her var jo en super ide. Det var veldig kreativt tenkt av deg. Du får en stjerne i boka fra meg:)

Jeg likte forresten den lille tv stuen din, så utrolig koselig ut.

Cathrine sa...

Disse fotene blei bare råtøff:-)
Hva skulle man ha gjordt uten lakk:-)

Hobbymegher sa...

Så utrolig luuuurt!!!! :0)
Det ble jo kjempelekkert!

Tina sa...

Hei, enig med du, hvitt er bare sååå lekkert! Fin blogg du har da! Jeg titter innom igjen! Tina

Smilla sa...

Det ble veldig lekkert! Spraymaling er toppen!

Den gode feen sa...

Så utruleg flott og kreativt dette var! De har eit nyyydeleg hus!

Anonym sa...

helt nydelig!!! får jeg lov å spørre hvor kurvene du har i hyllen er å få kjøpt?=) setter veldig pris på svar;-)

hvitstil.com/Christine sa...

Hei Anonym

Kurvene er fra Åhlens!

annette sa...

heisann. vet du... dette var en utrolig god ide. jeg sliter med å finne den rette tvbenken. da vi har 50 tommers tv. og de fleste tvbenker blir for korte. de som er lange nok syntes jeg ikke er noe fine. så denne ideen må jeg låne. og så må jeg bare få sagt at du har et nydelig hjem, med de nydeligste møbler. akkurat sånne møbler som jeg drømmer om. hvor finner du de?

Anonym sa...

Fascinerende! Du tok et kult designmøbel og sprayet bort særpreg og kulhet, og fikk den billige IKEA-looken! Gult er kult!!