tirsdag, september 27, 2011

Badet i mitt hjerte

Husbonden pleier å gi meg frie tøyler når det kommer til interiøret i huset og det kan jeg like. Tilbake har han frie tøyler når det kommer til mannegreier. Fin ordning for oss, for vi begge pleier å bli veldig  fornøyde.
Badet er ferdig og endelig hadde jeg tid nok til å ta bilder mens det var lyst. Løveføtterkaret kjøpte vi når vi flyttet inn i huset. Der det stod før hadde det begrenset plass, så karet måtte være lite. Nå skulle jeg ønske at det var større, men det duger fint likevel.

Baderomsinnredningen er fra HTH i Narvik og jeg har fått en fantastisk hjelp og service fra Serina som jobber der. Hun kan jeg anbefale. Med god hjelp endte jeg opp med å velge to dype skuffer under servanten. Skuffene har enorm kapasitet og jeg kan også ha litt høyere ting nedi der. (hårspray feks)
Her ser man også litt av de tre "høy" skapene under skråveggen. De er ikke så dupe, men 60 cm ganger 3 brede. Får plass til alle hvite hånduker.


På lørdag tok jeg på meg spanderbuksa og kjøpte en internettradio. Ok, så har jeg ikke klart å koble den mot nettet enda, men DAB er jo fantastisk det også. Jeg har aldri hatt så gode signaler.


Stæsj stæsj stæsj.  Lite bord med kakefat som jeg har litt pynteting og smykker. Stor glassvase med peoner!

Peonene er akkurat kommet i hus, så jeg ser nå at jeg i all iver har glemt å ta vekk lappene. :)


Pynte pynte pynte.
 I tillegg er det greit å ha ett sted å sette vinglasset hårkuren når man legger seg i karet!



Vindu mellom soverom og bad. Gjennomgående lys. Love it!

Grå dag i Narvik, men dette er utsikten fra badekaret.
Byens beste!!

Speilskapene er fra Ikea. Tanken bak dem er at jeg kan på satt inn krukker og flasker og se og ha oversikt over hva som er der. I de gamle skapene forsvant kremkrukkene inn i mørket og så ikke dagens lys før neste oppryddning. Her ser jeg alt!
Til dusjen har jeg kjøpt gjennomsiktioge flasker fra Åhlens som jeg har tømt flaskene over i. Slipper å ha en million forskjellige flasker i dusjen.
Ser penere ut synes jeg.

Den store deilige regndusjen!


Servantskap med store skuffer.

Klokkeboks til klokker og armbånd.

Kran som ser litt spesiell ut og den gamle vippsåpa mi i bakgrunnen
Praktisk pynt.

I utgangspunktet hadde jeg tenkt å ha en skillevegg ved toalettet, men når vi hadde revet veggene så syntes jeg det så ut som det ble litt lite plass til vegg. 


Kurver på hylla


Vi kjøpte ett helt enkelt stellebord på Bare Barn i Narvik. De store hvite knottene som fulgte med ble aldri montert og jeg valgte heller noen søtere fra Celines Hus. 
Her kan bare babyen komme. Til og med stellebordet er klart til bruk.

Nå skal jeg på farten. Mitt aller første gruppemøte for de som ble valgt til kommunestyret i mitt parti. Jeg gleder meg. I morgen er det opplæring i kommunen, så jeg har rett og slett ikke tid til at den lille skal komme før torsdag ...... (jo det har jeg)

Ha en fin kveld

Christine 

51 comments:

salige lavendel sa...

Dette var utrolig delikat! Nydelig badekar.

Forever Love sa...

Lekkert!

Tove `blogg verden sa...

Så nydelig bad!! Elsker badekaret ditt :)
Klem Tove

Unknown sa...

Å så fint det ble!!!! Helt nydelig :o) Gratulerer med nytt bad. Kan tenke meg det vil bli deilig avslappende å ta seg et bad og samtidig kunne skue ut på den flotte utsikten!

Ps bhg. ble kjempe glad for nyinkjøpte Rice-prod. ;o)))

Klæm (fra ei som er badløs frem til torsdag).

Unknown sa...

Så koselig bad dere har fått til.. LIKER.. Likte godt flisene på badegulvet.

Klem henriette

hill`s interiørblogg sa...

Hei...
For et delikat bad du har fått til. Skikkelig rålekkert.
Ha en fin uke.
Klem

Livets drøm/Eva Elisabeth sa...

Så utrolig fint badet ble... Må jo være en drøm å ta seg et avslappende bad i det badekaret da. Lekkert!
Ha en fin uke
klem

Heims lille verdenshjørne sa...

Så utrolig flott det har blitt:D Det er så nydelig med hvite bad:D

Anonym sa...

Virkelig ett lekkert bad:))

Anonym sa...

kjempefint, christine!
baderomsinnredningen er akkurat slik vi har selv, med bare dype skuffer nede med plass til vaskeartigkler, hårføner, glattetang og høye hårproduktflasker ...!

Likte godt tipset med gjennomsiktige pumpeflasker fra Åhlens så det skal jeg jammen ordne med til vårt bad også ...!!

Ha en fin kveld, og tvi tvi med babynedkomst, håper hun kommer på lørdag på Sofies bursdag ... ♥

klem til deg
ac

Unknown sa...

Nydelig nydelig!! Kan godt forstå at dette er drømmebadet:-)) Kos deg masse og det blir spennende å se når tre blir til fire.

Ha en god kveld

Klem

Fru R. sa...

Så nydelig, lekkert rett og slett !!
Hvor får jeg tak i boksen til
klokker? Vil gjerne ha tak i en slik.
Klem

Julia sa...

Det var nydelig bad! =)
Lykke til de siste dager med baby i magen!

Kan jeg spørre deg hvor de "høyskapene" kommer fra?

Karin sa...

Hei,utrolig flott bad må jeg si. Så vakre ting. Likte badekaret digg. Utrolig fint.Og for en utsikt sier jeg bare. Likte også de flaskene du har fylt over stående i dusjen.Helt enig i at der ser finere ut ja. Lykke til med babyen som kommer snart. Klem

Christina sa...

Åhh så deilig at de endelig e færdi på badet og FØRR ei forandring - kanonfint!

Og nu må lillebabyen komme så vi får holde og nusse litt;)))

Masse lykke til vennen og ring hvis du treng nå!Beste klemmen C

Prinsessen-og-skurken sa...

Rålekkert bad! Gjennomført stil, selvfølgelig :-)

Ønsker deg lykke til med fødselen i samme slengen :-)

/Marianne

Vibeke / Mammas Hus sa...

Kjempelekkert, Christine!! Herlig ♥

Og så fint å lese et skikkelig langt interiørinnlegg igjen! :D

Masse, masse lykke til de neste dagene, jeg tenker på dere ♥

*klem*

Mitt Lille Smykkeskrin sa...

For et flott bad!! Ble jo ikke rent lite misunnelig; størrelsen og alle de fine detaljene!

Gratulerer med flott bad!

Anonym sa...

Lekkert bad....ligna litt på mitt eget, hehe... Flaskene i dusjen var geniale...tror jeg må si hermegåsa kommer for min egen del;-))))

Anonym sa...

Stilig bad! Liker kombinasjon av tradisjonelle løveføtter og moderne vask og skap!

Mvh Camilla

Lilli@Home sa...

Grei ordning mellom dere to. Fungerer på samme måte her hos oss. Et nyedlig delikat bad du har fått deg. Super ide med nattlyset. Slik skulle jeg virkelig hatt da mine barn var små:-) Ønsker deg en flott tirsdag kveld. Hilsen Lilli

Sivs hus sa...

Hei, Så nydelig! klem Siv

Anonym sa...

For et lekkert bad dere har fått!Lurer på hvor du har kjøpt boksen til ur?

hvitstil.com/Christine sa...

Tusen takk for hyggelige kommentarer. Klokkeboksen er fra Celines hus. Det er desverre tomt nå, men vi har en lik boks som det står organizer på

Tonje sa...

Så fint det vart! Må vise dette til Bonden ser eg kjenner eg vart litt inspirert, håpar på nytt bad i løpet av et års tid kanskje, har 25 tomme kvm... Den radioen er heilt super! Eg ønska meg ein slik leeenge og tok liksågodt å kjøpte den i bursdagsgåve til Bonden og begge vart svært fornøgde :)
Lykke til i dagane som kjem!
Klem Tonje

Vibeke sa...

Wow så fint du har fått det!! Jeg skal i alle fall få meg gjennomsiktige pumper i dusjen og vindu mellom bad og soverom (når jeg en gang får hus):!! :)

Anette {foreldremanualen} sa...

Så utrolig lekkert og gjennomført - her fant jeg MYE inspirasjon!

Elsker badekaret, utsikten, gulvflisene og kranen! :-D

Anonym sa...

digger gulvet!
så du skulle ta inn dørvridere i hvit og krom på butikken. har du dem og hva er prisen??

hvitstil.com/Christine sa...

Jeg har de i butikken 750 kroner koster de. N y d e l i g e !!

Esther Christina sa...

NYDELIG bad! Gratulerer så mye med nytt bad:) Fantastisk flott du/dere har laget det! Synes btw at de nattlysene fra forrige innlegg var helt geniale! skal notere meg det bak øret;)

Lise Ø sa...

Utrolig fint bad!!! Du e flink :)Lykke til når det skjer ;)
Stor klem fra Lise.

Anonym sa...

Ikke bli sinna nå ;) men hva er egentlig "manneting"?
Jeg bare lurer så veldig
Ha en bra dag
Nina

hvitstil.com/Christine sa...

Hihihi, hos oss er manneting det som har med verktøy, bil, båt, garasje å gjøre. For å si det sånn, jeg har ikke bestemt at vi skal ha svart bil!
:)

Thora sa...

Hvor har du kjøpt de hvite peonene? :)

hvitstil.com/Christine sa...

De hvite peonene er fra Celines hus og er selvsagt av typen som varer evig.

Christine

elin sa...

Veldig fint bad :D

små og store drømmer sa...

Wooooow! Kjempefint! Så flink du/dere har vært med valgene. Lys under skap skal jeg legge i minneboka til vi skal pusse opp. Genialt! Så slipper man også flombelysning på
nattrunden eller en bråstart på en mørk og kald vintermorgen.

Anonym sa...

Hjertlig til lykke med den lille prinsessen, nydelig navn, ha en herlig weekend!

Klem til deg

ac

<3

Photo-Me-Life sa...

Superlekkert bad!!!

Gratulerer med den lille, håper alt står vel til:)

Anonym sa...

Hei! Nydelig bad, og supersmart med nattlys. Det skal jeg jaggu prøve å huske til neste husprosjekt!
Vi har helt lik dusj som dere, men ikke likt dusjhode øverst. Er det noe dere har byttet til selv? Den så deilig ut...
Og til slutt, gratulerer SÅ mye med lille nurk :)
INA

Anonym sa...

Og en ting til. Jeg har 1 sånn pumpeflaske i dusjen, men den må jeg ha helt nedest. De "hyllene" oppover sklir jo så fort nedover ved trykk. Holder dere fast punpeflaskene når dere bruker dem da, eller? Gode tips mottas med takk, for jeg vil gjerne også bare ha gjennomsiktige pumpeflasker i dusjen.
INA

Lillesmurf - Kari sa...

Helt nydelig.. Jeg er helt forelsket i badet deres <3

Anonym sa...

Hvor har du kjøpt klokkeskrinet :) ?

- Martine

Åshild fra ifi.no sa...

Gratulerer med et kjempeflott bad! Utrolig gjennomført og fint:)

Thea Sørensen sa...

Æ kunne dræpt før et sånt bad! Nydelig :D

Anonym sa...

Så nydelig! Holder selv på å pusse opp bad (og resten av huset) og har letet land og strand etter oktanfliser såmå bare spørre: hvor har du kjøpt de? :D

- Isabell

Anonym sa...

Hvor er det lille hvite bordet kjøpt?( Det runde )

Unknown sa...

Hei. Nydelig bad, hvor har dere kjøpt golvflsene?

Silje sa...

Hei:) Kjempefint bad! Har lyst på sånne fliser på badet mitt. Hvor har du kjøpt de?

Ragnhildd sa...

Woow, det var et lekkert baderom!! Kjempe fin og inspirerende blogg!! Jeg likte badekaret ditt veldig, jeg har et lignende badekar i 1.etg. I 2.etg har jeg dette Badekar DEEP SQ 1800 - Jeg elsker hvitt! takk for en engasjerende og interessant blogg, Christine!
Klem
Ragnhild

Tanyama sa...

Åhh, så lekkert bad!!! Kjempe fint badekar, fin dusj og fantastisk baderomsinnredning! Er det belysning under? Det skulle jeg gjerne trengt på Baderomsinnredning JANA 90 - det hadde sett fantastisk ut!