fredag, september 09, 2011

Texas Jysk

Planen er at Husbonden skal reise til IKEA asap for å kjøpe pax garderobeskap til jentenes soverom. Desverre er IKEA lengre enn langt unna og det tar minst 7-8 timer i bil hver vei.Derfor har jeg lett etter kleskap litt nærmere. På jysk fant jeg modulskapene Texas.



Noen som har erfaring med disse skapene? Kvalitet?


Akkurat som pax kan man velge innredning. Disse skapene bli bare 220 høy, jeg mener pax blitt 236! Kom gjerne med tips og erfaringer.

Nå skal jeg på sykehuset for ny kontroll av lille i magen, godt å vite at de passer så godt på henne. Ikke lenge igjen nå.

Christine
- Posted using BlogPress from my iPad

Location:Hjemme i Narvik

33 comments:

Mokki sa...

Har ingen erfaring med akkurat disse skapene,men har vært borti en del andre møbler fra jysk som bare har vært søppel:-)

Anonym sa...

Hvis du vet akkurat hva du skal ha fra Ikea, går det jo an å bestille total transpot. Koster 700 kr, da leveres varene på døren til deg.. Kanskje verd pengene når du sparer 15 timers reise.
Christina

Hverdagen med og uten autisme sa...

Jeg har hatt kleskap fra Jysk og vil IKKE anbefale det. Det er av elendig kvalitet og skapet blir jo skeiv. Absolutt ikke til å anbefale...

hvitstil.com/Christine sa...

Desverre koster det ikke 700, det koster 3500 til Narvik. Desverre litt for dyrt

Janne sa...

Jeg har ikke selv hatt skap fra Jysk men en venninne av meg hadde, riktignok ikke likt som ditt men det ble skeivt og datt fra hverandre etter kort tid så jeg ville tenkt meg om.

Mona sa...

Har ingen erfaring med akkurat disse skapene, men generelt synes jeg Jysk er noe dritt. Kjøpte klesskap fra Jysk for noen år tilbake, og allerede da vi skulle skru dem sammen holdt de på å bli ødelagte. Vi måtte forsterke med egne skruer for i det hele tatt å kunne ha klær i de. Og i disse dager holder vi på å pusse opp og var nødt til å demontere skapene for å flytte de ut av rommet, og bare det var ren risikosport. Spekulerer på om vi i det hele tatt får montert dem sammen igjen. Vi kjøper iallefall ALDRI møbler fra Jysk mer! Men skjønner dere vurderer det når Ikea er så langt unna da.. Men jeg vil kanskje råde dere til å sjekke bohus/skeidar før dere bestemmer dere...:) Lykke til!:)

Anonym sa...

ikke kjøp!!! det er så dårlig at fysj!

Nope ikke noe positivt om Jysk møbler-

Siden det ble så negativt over her, så må jeg jo få ønske deg en flott helg, og at alt var vel med lille i magen:)

Klem fra Eli

Anonym sa...

Sjekk hvor skapene er laget! For noen år siden iallefall, ble Jysk en del av jysk sine skap produsert hos scanbirk i Danmark, det er der mange andre også får sine fra, bare med andre produktnavn. Litt sånn firstprice...

Anonym sa...

Ville aldri hatt det på barnerommet, de detter fra hverandre og er helt skjev og vinglete. Jeg var på malebutikken og skulle kjøpe Jotun shipolin i dag. de sa den hvite kom til å gulne, at det var veldig sterk lukt og mye giftstoffer i den. Så eg måtte passe på å ikkje la babyen ligge rett nedpå?? Ble helt satt ut av alle grunner de hadde for at eg ikkje måtte kjøpe denne malingen. Lurer på om du har hørt noe liknende og vil gjerne høre med deg siden dere maler gulv med det :) Klem fra Bergen

Anonym sa...

Alle mine erfaringer er at jysk er elendig kvalitet. Har ikke prøvd skap derfra, men div andre møbler. Så lenge de er laget av folie, er mitt råd å styre unna! Har du hørt med forhandlere av kjøkken? Det kan hende de kan lage skap, tilpasset mål til dere.
Mvh Rosa

Miss Sophie sa...

..well, it's too bad that IKEA Slependen is right on the way from Sandvika to Nesoeya...and now so far away.. :-(

have a wonderfull weekend and all the best for you and your baby..

sophie

camilla sa...

har hatt både skap og kommoder ifra jysk tidligere, og de har alltid detti ifra hverandre... Finnes ikke noe mer irriterende enn kommode skuffer som faller ifra hverandre :S

Anonym sa...

Har tidligere kjøpt garderobeskap fra Jysk - veldig, veldig dårlig!!

Anonym sa...

Er det ikke flere som trenger noe fra Ikea? Lurt å gå for en fellesbestilling,og dele på frakten.
Borgny

Dani&David sa...

Jeg kjøpte et klesskap fra Jysk for to år siden, dette fungerte knapt i en uke, så knakk underplaten, og hele skapet ble skeivt. Kjøpte en tvbenk der i fjor på salg, og denne er jeg veldig fornøyd med. Ser ikke ut som om den er kjøpt for 800 på jysk =) Men IKEA sine klesskap er geniale, ville heller reist de 7 timene tror jeg!

Anonym sa...

Hei :-) Våre erfaringer med møbler fra jysk (vitrineskap, tv-bord og skap) er at det er skikkelig dårlig, blir skeivt og stygt. Anbefaler det ikke..

Carina sa...

Jeg har ikke kjøpt skap, men komode fra Jysk tidligere, og det var ikke noe bra kvalitet.
Og har hatt "billige" ting fra Ikea i mange år som aldri har gått i stykker.. :)

Anonym sa...

Nei ikke kjøp dem!! Vi har tre av dem, og de er helt forferdelig! Ser ut som de skal dette sammen bare man åpner opp døra. Forferdelig skrøpelige og sjanglete:( Så disse skal byttes ut så fort som fy

Anonym sa...

Jeg har hatt klesskap fra jysk. Det ble skevt og lealøst, endte opp med å pælme hele dritten å sette inn elfa hylle system..... Varer ikke lenge de der skapene altså.....

Liljekonvallen sa...

Det er klart viss du kjøper eit skap til 500,- kr so er det ikkje beste kvalitet. Men Texas er av god kvalitet.

Ein får det ein betalar for.


Ha ei fin helg, og lykke til med fødselen.

:)

Klem fra Nina Kathrin
Butikksjef i Jysk ;)

Karoline sa...

Jeg har selv hatt skap fra jysk, skapet datt nærmest fra hverandre og var så ustødig og skjevt at jeg bare måtte gå tilbake med det og reklamere, elendig kvalitet.. Jeg hadde heller ventet til jeg hadde hatt mulighet til å reise på IKEA, eller betale transport, har ikea nå og er SÅ fornøyd!!

Stine Elise sa...

Hei Christine!

Jeg husker på det gamle rommet til Celine hadde hun et så nydelig gulvteppe som het Blomsterplaneten teppe, et blått og grønt.. Jeg har vært forelsket siden!

Så derfor lurer jeg på om hva du syns om kvaliteten på teppet? Bruker dere det enda? Kan du anbefale det videre? :) Tenkte på et teppe fra samme produsent, men de koster jo litt.

Reidun sa...

Grøss og Gru tenker jeg når du nevner møbler fra jysk . syntes det er simpel kvalitet på de,,,

irina sa...

Hoo hoo sånn er det om man velger å bosete seg langt vekk i staden vennen :) Uansett. Træng dere noe IKEA hjelp på e ellen annen måte, eller preben treng å sove ut om han kjører så si i fra :) Er det noe jeg kan hjelpe til med er det skriv ut. Lykke til <3

Stine Elise sa...

Dere kan jo prøve det, og så lime ekstra godt når dere monterer, overalt i festene o.l, så kanskje det holder? :)

Anonym sa...

vil ikke anbefale deg å kjøpe skap på jysk nei, møblene deres har ikke bra kvalitet!

Liinda.net sa...

Har ikke akkurat kleskap fra jysk, men har vel fått erfart at jysk-møbler generelt er skrale greier. Skakke og skeive, og tåler veldig lite. Har vertfall slutte å kaste bort penger på jysk-møbler selv :)

Ingrid Jeanette Lomeland sa...

Jeg jobber faktisk i garderobeavdelingen på ikea, i stavanger riktignok, og kan anbefale PAX på det sterkeste, 10 års garanti får du ikke på jysk ;)

Anonym sa...

Hei! Jeg ville bestillt meg Pax fra ikea. De har vi på alle soverom og de går helt opp i taket. Vi listet i toppen med list så ble det støvfritt på toppen. Vi er veldig tilfreds. Ellers så er det noen rimelige fra møbelringen som venninnen min har kjøpt seg....tror de er 220 cm høye, de var kjempefine, hvite, litt robuste... Lykke til

Ingrid

Vakkertufs sa...

Vi har Pax fra IKEA og er kjempefornøyde med dette i vår walk-in.
På barnerommet har vi skap fra serien "paris" fra møbelringen. Kjempefint robust skap. Kan anbefales til jentene:D

Herlig blanding sa...

Hei du!
Vi har Pax og er veldig fornlyde med det. De finnes i to størrelser, 236 er det høyeste ja. Det koster litt med frakt, men det er veldig praktisk å få det levert på døra. Har hørt at en del folk går sammen og bestiller, frakta er jo den samme uansett hvor mye du bestiller. Kanskje høre via facebook eller bloggen om noen andre også vil bestille og spleise på frakta? Det koster jo å kjøre til Haparanda også... Lykke til!

Anonym sa...

Hei Christine:)

Sølvi Fredly å et gjeng ska bestille fra IKEA. Ta kontakt med ho eller gå in på "kjøpe selge" sida på facebook. De e ganske mange, så det blir nesten ikke frakt.

Å hvis du e intr har æ en skyvedørsgarderobe fra IKEA til salgs. Hvit :) 250 *236.

klæm Marte R

Anonym sa...

Du kan jo bestille fra ikea! De leverer på døra! Litt dyrere enn det anonym her skriver, for til nord-norge koster det vel 3-4000 kr. Men, det er alltids noen venner som også vil bestille, og da kan man dele på frakta! ;)