søndag, september 25, 2011

LED-nattlys med sensor på nybad

Vi ble ikke ferdig med å flytte inn på nybadet vårt, men  jeg kan vise frem nattlysene på badet. Etter å ha bodd på ett hotell i Danmark forelsket jeg meg i nattbelysningen på rommet. Der var det slik at lyset tente på gulvet i det jeg satte føttene ned fra sengen. Vi har nå laget det samme på badet vårt.
 Jeg merker meg at det ser en smule kraftig ut på bilde, men i virkeligheten  er det akkurat perfekt lys til å kunne skifte på en søvnig baby eller finne toalettet på natten.
 Det er lys på begge sider. Både under oppbevaringsskapene og under servantskapet.
 Her er magien. En bitte liten sensor som ser føttene mine i mørket. Det beste av at var at utstyret ikke var særlig dyrt heller. Jeg handlet hos elektroimportøren.no og fikk veldig god hjelp. (nei, jeg er ikke sponset, men de var sabla flinke til å hjelpe)
For å få gjennomgående lys har vi fått laget vindu mellom badet og soverommet. Toalettet er helt innerst i badet, så ingen sitter på utstilling;) Når jeg sitter i badekaret har jeg utsikt over hele Narvik pluss at jeg kan se inn i soverommet og ut gjennom soveromsvinduene.

Flere bilder i morgen.

Christine

19 comments:

Unknown sa...

So utruleg genialt! :) Eit utruleg godt tips:) Er ikkje i oppussing eller byggefasen enda, men den kjem jo ein dag den og :)

Tone's dager sa...

å så flott dette var da, led lys er en ny verden, jeg sitter med brosjyrer å prøver å finne belysning til nyhuset. Flott ide :) Men må spørre: den vakre stolen, hvor har du funnet tak i den? utrolig flott var den:)
mvh Tone

hvitstil.com/Christine sa...

Stolen har jeg kjøpt på en brukt butikk, strippet ned og malt selv. Deretter fikk jeg den trekt om hos en som var flink til det.

Livets drøm/Eva Elisabeth sa...

Utrolig fint baddet blir. Liker veldig godt den løsningen med vinduet mellom soverommet og badet. Lyset så veldig praktisk ut.
Ha en fin uke
klem

Lille Persille sa...

Så bra det ble!! Dette tipset skal jeg ta med meg til vi skal pusse opp/lage `familiebadet` vårt etterhvert:)

Vi har hatt en liten vannskade på taket som utsatte oppussing av badet vårt. Nå er det imidlertid ordnet & tørket ut så arbeidene kan endelig starte opp igjen.

Ha en fin dag - og lykke til med lille i magen:)

Hvite Blonder og Myke Karameller sa...

Dette var jo genialt med tanke på når en må stelle en liten prins eller prinsesse på nattestid :) Heller ikke noe kjekt å sitte i flommbelysning hvis en må på toalettet i løpet av natten heller :))
Klem Heidi

Anonym sa...

Så smart med nattlys!
Det likte jeg godt, tar med meg tipset til evt. senere bruk i innredning av bad og evt. matbod m.m. Smarte Christine!! :)))

Ønsker deg en fin dag, under en uke til terminen nå,
tenker du er rimelig klar for familieforøkelse nå ... <3

Ha en deilig dag, klem til deg, ac

Trine sa...

Så utruli stili :)
Nydelig bad, å kjempesmart med vindu!
Lykke til med magen og babyen som snart kommer :)

Klæm Trine

Anna GL (Ekte heimelaga) sa...

Kjempelurt med slikt lys! Det har jeg også savnet faktisk. Å kunne gå på do uten at du våknet helt. Takk for tips! :)

Mette sa...

Det var kjempesmart med et slikt automatisk lys! Smart for alle aldre egentlig - sa snubler man ikke i morket eller setter pa for mye lys slik at man blir for vaken!

home 4us sa...

Gleder meg til å se resten av badet ditt. Lys med bevegelses sensorer er kjempekjekt. Har selv slike både på badet og i boder som vi går ut og inn av stadig.

Med en elektriker til mann er jeg velsignet med det siste innen elektriske finurligheter til enhver tid, heldige meg;)

Lykke til med den lille som kommer snart:)

Kristine sa...

wow... det skal jeg huske på når vi flytter og må lage nytt bad! En genial ide! Jeg er av den som på trass ikke skrur på lyset om jeg må på badet på natten... det er jo både ubehagelig og vekkende.

Anonym sa...

Så smart:)
Men hvor har du kjøpt den fine hvite stolen?:)

KRISTIN sa...

Så smart det var med nattlys på badet da, det kommer godt med når lillebeibis kommer. ;) Så lekkert badet blir, gleeder meg til å se det ferdige resultatet. Lykke til med magen, håper den lille snart melder sin ankomst.<3 Klem Kristin

Hannepanne sa...

Hmmmmm... det her var smart... både lyset og vinduet mellom bad og soverom :) Den her ideen skal jeg ta med meg til vi skal bygge hus :)

Flott blogg forresten:)

Klæm Hanne=)

Liinda.net sa...

Så utrolig smart! ;) Dette skal jeg huske på til vi begynner å rive badet :P Suger til meg alt av gode tips! :)

lillpastill sa...

Så genialt! Hvor har du fått tak i det?
Vi holder på å pusse opp en hytte, og det der er et must på badet der! :)

Fortsatt fin dag
P.S. Nydelige bilder av den nye familiemedlemmet! :)

Klemmer fra meg

Husmusa sa...

Kjempelekkert bad :)
Merket at jeg fikk litt hjemlengsel til Narvik da jeg så utsikten din ;)
HTH- innredningen var kjempe fin (kan nevne i en bisetning at jeg jobber med det selv, hehe)
Jeg har lyssensor på klesrommet og på lilledoen hos oss. Kjempe praktisk, syns nå jeg. (Det er klart at gjester som bruker lilledoen og sitter litt for lenge stusser litt når lyset forsvinner, men da sørger vi for at folk kommer fort ut igjen, haha ;) Veldig god idè å bruke det som nattlys under innredningen. Det er notert bak øret.

By the way - en kjempe fin blogg du har. Kommer til å følge deg videre. Og grattis med en fersk vakker baby ;) Hørte du lå på sykehuset samtidig som lillesøstera mi (Marianne).

Lykke til videre.
Klem Husmusa Cathrine

Anonym sa...

Takk for flott tips :-)

Likte så godt dørhåndtaket på døra di også, hvilken leverandør er den fra?