Som jeg skrev om forrige torsdag var jeg på lagersalget til R.O.O.M og Hilmers Hus. Jeg kjøpte bla 4 pakker tøyservietter fra Himla, i en nyyyydelig lyseblå farge.

I helgenskulle jeg pakke dem opp, og planen var å brodere på dem, men........
INGEN av serviettene var brukbare. Alle 8 var bleket i brettekanten, slik at det var ett slags hvitt rutemønster i den lyseblå servietten. De var helt ubrukelige, og jeg var dødsskuffet.

Siden jeg hadde kjøpt dem på salg, og det ikke er bytterett på salg, skrev jeg en mail til "Himla" og klagde på kvaliteten og forklarte at de var kjøpt på salg, og fikk mail tilbake:
Hej! Du skall genast gå tilbake til butiken så kontakter de oss.
I dag tok jeg med meg serviettene på Hilmers Hus for å klage på dem. Kvittering hadde jeg selvfølgelig ikke. Men enkelt skulle det heller ikke være. Kassadamen mente at salg var salg, og de kunne ikke ta dem i retur. Jeg mente at ingen hadde opplyst meg om at serviettene var ødelagt, og det var umulig å se bleikingen da jeg kjøpte dem.
Så ville damen i kassen snakke med sjefen sin, jeg ventet og ventet i butikken. Men svaret var det samme salg er salg.
Ok, sa jeg da. Til deres opplysning kommer jeg til å skrive om dagens hendelse og den dårlige servicen jeg har fått her.
Da fikk sjefspipa en annen tone i butikken, jo da kunne de se litt hva de skulle gjøre. Jeg kunne legge igjen serviettene og nummeret mitt... Nei takk sa jeg, serviettene blir med meg, men dere får nummeret mitt.
Ti minutter gikk, så ringte dem fra Hilmers Hus. Jeg skulle få pengene tilbake. Egentlig ville jeg ha nye servietter, men gidder ikke bry meg mere. Det ble en prinsipp sak. Selv om det er salg synes jeg ikke de skal kunne selge ubrukelige produkter og ikke opplyse om at de er ødelagt.
Jeg synes det er dårlig service fra Hilmers Hus, og som overskriften til innlegget antyder så er det ikke første gang vi får dårlig service der. Jeg kan bare nevne stuebordet jeg bestilte som skulle komme etter 3 uker, men som tok 4 måneder!!!! Slå den!