søndag, mars 01, 2009

Broderi terapi!

Jeg koooooser meg foran maskinen min. Virkelig. Det er så gøy å brodere når ingenting går galt og maskinen suser avsted! Jeg er så fornøyd med den nye Janome maskinen min.

Jeg har i kveld brodert en stabel med servietter til noen jeg kjenner.

En bloggvenninne syntes klutene jeg broderte for noen dager siden var så fine, så nå broderer jeg noen  for henne også.

Ha en fin søndagskveld, jeg koser meg med tv-programmet "Fantasy Homes By The Sea" på BBC Lifestyle.

Christine

15 comments:

Jorid + NOE Blog sa...

De er virkelig fine :-) Så lite som skal til. Hva heter maskinen du har?

Klem Jorid

hvitstil.com/Christine sa...

Maskinen heter Janome MC 11000. Anbefales.

Anne sa...

Så utrolig fint, er det virkelig bare å putte litt stoff inn i maskina også kommer du ut slik?? Jeg er helt grønn på alt med søm, blir så imponert når jeg ser slike fine ting:)

Anne sa...

ahh, jeg mente ikke du.. men det!!

hvitstil.com/Christine sa...

Anne:
Jeg begynte selv å sy i mai for under ett år siden. Jeg var helt grønn selv, men det var lett å lære.
Jeg spenner bare stoffet fast i en ramme som jeg putter i maskinen. Lett lett lett!

Brocante sa...

Så fint det blir - her kan du bodere på alt - klær sengetøy og tenk så mange fine personlige gaver du kan lage.

Min lille krok i verden sa...

God kveld i stua!

For noen nydelige og superdelikate servietter du lager. Jeg er totalt forelsket i alt av broderikreasjoner du tryller frem.
For ikke å snakke om klutene, din bloggvenninne TS er nok overlykkelig for å få så flotte kluter i hus :-)
Ønsker deg en flott og broderifylt ny uke.
Klem fra meg

Ragnhild S sa...

Ojojoj, så utrolig flott! Kan en symaskin lage slikt?? Her hamrer jeg i vei med min eldgamle husquarna fra tidenes morgen, og banner over annethvert sting: skjønner nå at jeg må oppgradere meg! Hvilken symaskin er det du har og hva måtte du gi for den?
Kos blogg du har:)
Hilsen Loppeline

Christina sa...

Så fine de ble..nyyyydelig!
Snakk om terapi,det syns jeg er å MALE!;)
Har laget ferdig noen påskeegg og malt flere rammer i kveld,så nå er det kveld.;)
Klem C

Anonym sa...

Jeg har bare sett den maskinen på nett for rundt 40 000 kroner, og kronasjen min er ikke DER for tiden...Finnes det andre typer som gjør det samme?

Havets Datter sa...

Nydelig!! Den maskinen er jo GENIAL!! Koselig blogg du har. Flott hjem og ei skjønn lita pia ;o) Alltid gøy å titte innom. Legger deg til i bloggelisten min. Håper det er greit!?
Karina

VillaVanilje sa...

Du er seriøst utrolig flink til dette, og utrolig effektiv, du må være en dame med driv i!
Ros skal du ha både for blogg, hjemmet ditt, broderingen og ei utrolig søt datter :)

Strikkelaura sa...

Nydelig!
Du er ikke villig til å selge din gammle maskin?

KOSELIGE HJEM sa...

Nydelige broderier! Skulle gjerne hatt meg en sånn maskin! Får se hva jeg finner på etterhvert.
Ha en fin uke!

Gro Anita sa...

Jeg ELSKER de hanklene der...
Gjør du slik i "oppdrag"???
Jeg er ikke noe flin på å sy, klarer nesten ikke å sy på en knapp engang... (kaster klærne istedet... kremt...)
Men om du har lyst på en liten jobb,så betaler jeg gjerne for det.
Jeg har noen fine Ralph Lauren hankler som jeg kunne tenkt meg å ha GA på... For både jeg og samboeren min har GA som initialer i navnet vårt...
Kankje du syns jeg er frekk som spør, men om man intet våger, man intet vinner... Ikke sant:)?
Klem