tirsdag, mars 03, 2009

Nedtur på Hilmers Hus (igjen)

Som jeg skrev om forrige torsdag var jeg på lagersalget til R.O.O.M og Hilmers Hus. Jeg kjøpte bla 4 pakker tøyservietter fra Himla, i en nyyyydelig lyseblå farge.
I helgenskulle jeg pakke dem opp, og planen var å brodere på dem, men........
INGEN av serviettene var brukbare.  Alle 8 var bleket i brettekanten, slik at det var ett slags hvitt rutemønster i den lyseblå servietten. De var helt ubrukelige, og jeg var dødsskuffet.


Siden jeg hadde kjøpt dem på salg, og det ikke er bytterett på salg, skrev jeg en mail til "Himla" og klagde på kvaliteten og forklarte at de var kjøpt på salg, og fikk mail tilbake: Hej! Du skall genast gå tilbake til butiken så kontakter de oss.

I dag tok jeg med meg serviettene på Hilmers Hus for å klage på dem. Kvittering hadde jeg selvfølgelig ikke. Men enkelt skulle det heller ikke være. Kassadamen mente at salg var salg, og de kunne ikke ta dem i retur. Jeg mente at ingen hadde opplyst meg om at serviettene var ødelagt, og det var umulig å se bleikingen da jeg kjøpte dem. 
Så ville damen i kassen snakke med sjefen sin, jeg ventet og ventet i butikken. Men svaret var det samme salg er salg.
Ok, sa jeg da. Til deres opplysning kommer jeg til å skrive om dagens hendelse og den dårlige servicen jeg har fått her. 
Da fikk sjefspipa en annen tone i butikken, jo da kunne de se litt hva de skulle gjøre. Jeg kunne legge igjen serviettene og nummeret mitt... Nei takk sa jeg, serviettene blir med meg, men dere får nummeret mitt.

Ti minutter gikk, så ringte dem fra Hilmers Hus. Jeg skulle få pengene tilbake. Egentlig ville jeg ha nye servietter, men gidder ikke bry meg mere. Det ble en prinsipp sak. Selv om det er salg synes jeg ikke de skal kunne selge ubrukelige produkter og ikke opplyse om at de er ødelagt.

Jeg synes det er dårlig service fra Hilmers Hus, og som overskriften til innlegget antyder så er det ikke første gang vi får dårlig service der. Jeg kan bare nevne stuebordet jeg bestilte som skulle komme etter 3 uker, men som tok 4 måneder!!!! Slå den!

25 comments:

Anonym sa...

æsj så kjedelig :( sånt tar så mye unødvendig energi fra en :( Får håpe du finner noe lurt du kan bruke serviettene til allikevel :)
Ha en fin dag!

Anonym sa...

Vet du at du er ikke den eneste jeg har hørt om som får dårlig service hos Hilmers Hus. Har hørte om så mange som har bestilt møbler som leveres ALT for sent. Dumt at man opplever slikt som kunde. Syntes det er kjempebra at du skriver om det, og håper alle som har blogger deler sine god og dårlige erfaringer med lesere så kanskje vi forbrukere kan ta makten litt tilbake på den måten. Stå på Christine! Hilsen fast leser uten egen blogg.

hvitstil.com/Christine sa...

Tusen takk.
Christine

Vibeke / Mammas Hus sa...

Jeg sa dette til dama fra BoligPluss i dag; vi er raske med å legge ut om dårlig service her i Bloglandia, så de små nettbutikkene er nok flinke til å gjøre opp om ting er feil. ;)

De har godt av et slikt innlegg; idioti å selge sånt, selv om det er på salg - hvem vil ha slike servietter?!

Anonym sa...

Maken til kundebehandling, blir litt skremt jeg at de plutselig forandrer mening når man stiller de litt til veggs, det er falsk kundebehandling og det viser jo bare at de ikke behandler alle kunder likt. Dårlig av Hilmers Hus.
Sytes du taklet situasjnen bra, Christine, du har ben i nesa og det er godt du fikk pengene tilbake, egentlig burde du fått nye servietter som var til ordinær pris som plaster på såret og vel så det!!!
Ha en fin kveld, klem klem

Renate sa...

Jeg forstår hvordan butikken tenker, når de mener at det ikke er bytterett på salgsvarer. Da det er varer de vil bli kvitt.
Men reklamasjoner er en helt annen sak,uavhengig av pris. Det skal de jo ta i mot, med mindre det er gitt avslag grunnet feil/mangler. Og det kan de ikke gi uten at kunden vet det.
Dette var dårlig service og slikt burde en hver butikkeier forstå/kunne. Og spesielt unngå slike situasjoner med kunden i utgangspunktet. De skulle lagt seg flate med en gang..
Du får trøste deg med at det er sikkert "slitsomt" å være så lite imøtekommende hver dag.
Men så bra du tok de med deg, dette glemmer de ikke med det første:-)
Du får sende de til hovedkontoret e.l

Anonym sa...

Hei
Supert at du skrive slike ting også. Jeg har bare elendige erfaringer med Hilmers hus. Snipete og ufordragelige. Vi reklamerte på noe vi hadde kjøpt pga tydelig produksjonsfeil og fikk til svar at det der kunne vi gjort med vilje selv med litt verktøy. Hvem vil ødelegge sine egne ting for å klage på de???
IKEA er den eneste store kjeden jeg føler meg 100% tygg på. De ordner opp hvis ting ikke er helt som det skal. Får lov å bytte ting man kjøper uavhengig om det er salg eller ikke også.
Glad du fikk pengene igjen. Du finner sikkert på noe lurt du kan bruke de til. Hilsen Tiril

Anonym sa...

Hei Christine!
Jeg er ny gjest på bloggen din og jeg vil bare takke deg for en utrolig inspirerende blogg. Jeg gleder meg til å sjekke daglig for nye tips og inspirasjon. Takk!!
Beste hilsen Christine

Blå-hvit samlemani sa...

Lurer på om det er gjengs over alt. Vi hadde en Hilmers Hus i Stavanger....den ble nedlagt. Servicen der var elendig.

Tyra sa...

Oh, så kjedelig! Slett kundebehandling syntes jeg! Hadde vært annerledes om du bare angret kjøpet og ville bytte, men man kunne jo virkelig se hvor ødelagte serviettene var!
Nei, det er enkelte som skulle hatt kurs i kundebehandling her, altså!
Håper du finner noe annet koselig for pengene!
Klem fra Cathrine

Anonym sa...

Hei sann..
Så kjedelig... Det var jo en reklamasjon, skulle ikke ha noe å si om det er salgs vare. Hos oss tar vi i mot slike reklamasjoner, vi får det jo igjen hos leverandøren... God du fikk pengene igjen til slutt, men de skulle tatt imot serviettene...

Ha en fin kveld.
Klem- Anita

uniktliv sa...

ER helt enig at enn bør klage på dårlige varer.. vi normenn tror jeg er alt for dårlige til det... så all min støtte til deg.

Foresten må jeg takke for tipset ang FRYD s konkurs :) var og fant meg flotte tallerkner i dag i hvitt, sort og sølv som jeg skal bruke til konfirmasjonen 9 mai.:)) Skal tilbake i morgen å kjøpe noen lekre glass også.''

Igjen super duper blogg- og ps det ble brødbaking på oss takket vere super god oppskrift..


Can Aksel hilser til Celine foresten :)))

Anonym sa...

Så dumt med serviettene! Når man har kjøpt noe nytt, gleder man seg jo til å bruke det, og i et slikt tilfelle ville jeg blitt kjempeskuffet. Syns virkelig du skulle fått nye servietter, selv om dine var kjøpt på salg.
Tabbe av en butikk å ha så dårlig kundebehandling at man må krangle med betjeningen når det ikke er blitt opplyst fra starten av at varen hadde feil/mangler.
Ønsker deg en riktig fin onsdag!

-klem-

Gro Anita sa...

Hei

Så kjipt å få dårlig service:-( Jeg hater det!!!!!!!
Du, siden vi begge bor på Nesøya burde vi treffes snart...
Jeg har nå meldt meg inn på det treningssenteret på Slependen. Er du medlem der?? Hvis ikke kunne du meldt deg inn, også kunne vi trent sammen??? det hadde vært koooos:)
Linker bloggen din på siden min jeg:)
Ha en strålende dag...
Mange klememr:)

Monicas sa...

Så ergelig da...salg e greit nok, men varan treng jo ikke vært ødelagt eller skada.....hm...hørtes ikke ut som noe god service der nei....klem fra nord

Gro Anita sa...

Jjaaaaaaa, bli med meg og tren!!!!!!!!!!
Jeg har ingen fast plan... Men de har mye forskjellige timer både på dagtid og kveld. Jeg jobber jo til 1600 hver dag, så utenom i helgene kan jeg kun trene på ettermiddager/kvelder...
Skal jeg verve deg??? Du kan bli med meg og ta en prøvetime en dag før 15 mars. For om du melder deg inn før den datoen så betaler du kun 555 kr for hele 5 måneder!!!! Og det er jo bare 111 kr mnd...
Jeg melder meg inn i dag. Tok en prøvetime i går,og det var helt rått treningssenter. Bli med:)

Og jeg blir sååå glad om du vil brodere for meg:-)
Så kan vi bli enige om pris på privaten;)

Fotballmamma sa...

Så irriterende..butikken spekulerer helt klart i at folk syns det er kjedelig å være en kjip kunde. Juridisk sett har du helt klart rett på pengene tilbake, det vet nok butikken også! Bra du ikke ga deg da, men jammen fortjener de dårlig omtale slik de behandlet deg!):

Unknown sa...

Christine, tøyfarge er en fin ting :)

tinemor sa...

Uff å uff
Ingen ting er så kjedelig og irriterende som dårlig service!!

Anonym sa...

det er jo en skam at hilmers hus syntes det er greit å selge ubrukelige varer, og atpåtil kamuflere seg med at det var salg. salg betyr ikke at de kan selge sånt likevel...nei, jeg syntes så ofte at disse dyre og eksklusive butikkene er så snerpete. dårlig service og en sånn "ovenfra og ned"-holdning.

Ragnhild / Wallas Verden sa...

Neimen fy da. At en butikk gidder å stå og krangle om noen servietter skjønner jeg ikke. De må da skjønne at det lille beløpet ikke er verdt omdømmet deres. Nå har de ødelagt for seg selv nå.

Hadde jeg ved et uhell (det kunne jo vært at de ikke visste at serviettene var ødelagte inni) gjort noe slikt så hadde jeg lagt meg langflat, og bed om unskyldning, og i mitt indre skammet meg veldig. Noe jeg jobber for å unngå.

Ha en superduper ukeslutt. Det fortjener du nå.
klem

Anonym sa...

Du har rett. Kjøper man ødelagte varer på salg skal man vite at de er ødelagt. Man har rett til å reklamere (slik du gjorde) selv om det er salg, men ikke bytte.

Anonym sa...

Du får ta med deg forbrukerkjøpsloven. Salg eller ikke, en feil skal være opplyst av selger..

Anonym sa...

Det finnes ikke merkelig at de legger ned HILMERS HUS på storsenteret i Sandvika,uryddig,sure,dyre,og lite servic innstilte som de er!!!!

Anonym sa...

Ville bare si at de har også lagt ned Hilmers hus i Stavanger. Makan til dårlig service og sur betjening skal en lete lenger etter, så det er ikke rart de legger ned flere steder...