søndag, mars 08, 2009

Something old, something new and something blue

I går var jeg en kjapp tur innom Brukthallen på Carl Berner på jakt etter noe jeg skal bruke til neste prosjekt. Det hadde de ikke, så jeg skal vente til loppemarkedsesongen som er rett rundt hjørne. Dessuten var det blitt knalldyrt! Stuebordet som jeg ville kjøpe for en tid tilbake(link her) som den gang kostet 900kr, kostet nå 1500kr! Helt teit.
 
Men jeg fant disse eggeglassene. De er fra Villeroy-boch  og jeg fikk dem for 30 kr stykk. Jeg har lett etter hvite og blå eggeglass leeeeeeeenge.
 
Noe nytt kjøpte jeg også.  Var på Backe i Grensen og kjøpte denne skålen. Egentlig er det en stor dessertskål, men hos meg skal det være serveringsskål til frokosten.
I går fikk jeg brev fra en annen blogger i går. "Min lille krok i verden" har sendt meg et utvalg av scrappesaker. Jeg har aldri scrappet, men nå skal jeg prøve meg. Tusen takk, det var utrolig snillt av deg.

Ellers så jobber jeg litt med en utfordring jeg har fått. Jeg skal lage en sjørøverskip kake a la den i tvserien "Da damene dro". Jeg tar selvfølgelig utfordringen som kommer fra min kusines mann i Narvik, og gleder meg til å sende en utfordring tilbake! 
Bilder kommer! 

10 comments:

AstridVU sa...

Å, ble veldig nysgjerrig på den Brukthallen på Carl Berner merker jeg. Har bodd i Oslo i mange år nå, men vært veldig lite på slike bruktmarkeder. Nå har derimot stilen endret seg og jeg har et helt hus å fylle med ting, så brukte gjenstander som jeg kan gjøre om til mine, hadde vært nydelig. Siden det ser ut som du er veldig erfaren med dette, har du flere tips til andre steder jeg må få med meg?

Takk for inspirasjonen fra bloggen din forresten!

Ragnhild / Wallas Verden sa...

Fine eggeglass du har funnet deg. Synn de begynner å bli dyre disse brukthandlerne. Dumt om de priser seg utav markedet slik Freteks har gjort på klær. Når det er billigere med nye klær på salg en brukte på Freteks, så skjønner ikke jeg hva de holder på med. Heldigvis begynner loppemarkedsesongen ganske snart. Tipper brukthandlerne må sette ned prisene sine igjenn da. også går det jo an å prute, om du fikser det.

Ha en fin søndag. Skal du ut på ski? Det skal ungene her. Mens jeg sitter inne og er vi passe lei denne snøen her oppe.
klem

Et hverdagshjem sa...

Hei!
Høres ut som en spennende utfordring - håper du legger ut bilder underveis i prosessen, slik at vi andre også kan prøve;)
Lurer på hvilke lamper det er du har stående på tv-benken din, og hvor de er kjøpt?

Ha en fin søndag:)

hvitstil.com/Christine sa...

2 store 2 små:

De har jeg kjøpt på ILVA i Danmark- en av mine favoritt butikker.

Christine

aase sa...

Så heldig du er som fikk scrappepakke!! Å du, da inviterer jeg til scrappekveld ganske så snart. Du sier fra en kveld du har fri så scrapper vi ivei!! Her står jo scrappestua klar til enhver tid, og brukes "daglig". Jeg vil ihvertfall bruke den hver dag!! Det er bare så herlig, gratis psykologtid er det!!!!

Linda sa...

Disse egglassene var jo et lite kupp da!
Min søster har det serviset, det er så flott!
Så koselig gave du fikk i posten!
Ja nå er det bare å finne fram bilder, saks og lim!

Nyt det som er igjen av helgen!

Anonym sa...

www.spiseligekunstverk.com

Christina sa...

Hei hei,så morsomt da.
Akkurat den sjørøverskipskaken har jeg LETT etter for jeg har en som fyller 4 år den 18 mars & som SKAL ha den..Vi så programmet på tv,det er så utrulig morsomt!Men gikk litt fort så fikk ikke med meg alt! Vi har det som tema og tenkte å ha utkledning, skattejakt m kiste full av gullpenger og sjørøverdrikke ++!
Holder på å skal finne litt sjørøverstæsj..;)

Gleder meg til å se kaken,kan hente litt tips fra deg da kanskje!

Funnet ut hvilken kake du skal lage til lilesnuppa;)?

Jeg VIL selvfølgelig være med på konkurransen og VIL vinne..;)
Du er så flink!
Mamsen hilser tilbake;)

Klem fra Christinamor..

fru Storlien sa...

Nå må jeg visst til den brukthallen snart... Bbacke i Grensen har mye fint, men jeg blir litt oppgitt over at alt skal ha en egen misjon. Kjøpte potetfat fra Royal Copenhagen sitt juleservise der, og damen ristet oppgitt på hodet da jeg sa at jeg skulle ha nøtter i det.

Anonym sa...

Her er link til sjørøverkake jeg har laget tidligere: http://www.freiahjemmekonditori.no/freiahjemmekonditori/page?siteid=freiahjemmekonditori-prd&locale=nono1&PagecRef=578

Tusen takk for mange koselige stunder og fin lesning i bloggen din!!! :)