fredag, mars 06, 2009

Cacas kakeutstyrbutikk!

Aller først: Tuuuuusen takk for alle kake tips på forrige innlegg. Jeg har akkurat nå vært en lyntur inne i byen og kjøpt kakeutstyr for alt for mye penger.
I utgangspunktet hadde jeg sett meg ut en stjerneform i nettbutikken, men da jeg stod der i butikken, med alle de formene, ble det litt mere....
 
En løvekakeform

 
En stjerneform
 
Farger og begynnerkit. Lys til kaken.
Jeg kan anbefale Cacas på det varmeste. Jenta i kassen var veldig hjelpsom og flink.

Da Husbonden har bursdag to dager før Celine, skal  jeg lage en øve-løve-kake til han. :)

Da er det fredag igjen. Jeg skal pleie en heftig forkjølelse som har lurt seg på meg. Fredag er Gullrekka hos oss, og i kveld skal vi ha biff av elg som "Mor i Nord" har jaktet selv.
God Fredag!
Christine

17 comments:

Lykkelita sa...

Gleder meg til å se resultatet, fru Konditor Bussoli! Jeg er overbevist om at de kommer til å bli kjempefine og smakfulle:)
Stor helgeklem

Villa Creme sa...

Den løveformen var så kjempesøt...! ååååå:)

ST sa...

gleder meg til å se bilder av kaken, blir sikkert nydelig. nå har jeg lest hele bloggen din, helt til ditt aller første innlegg! litt trøtt i øyene, men full av inspirsjon!

susanne

Bo med Lena sa...

God bedring. Her snufses det også høylytt, og bakes sjokoladekake til minstemors bursdagsselskap for 19(!) jenter:)

Du jeg lurte på en ting. Jeg har fått med meg at du har hvit tv. Hvilket merke er det/hvor har du fått tak i det? Vi har nemlig funnet det flotte hvite stereoanlegget (Genova) og da må vi ha hvit tv også:))

Brocante sa...

Husker jeg lette veldig etter farger til kakepynting jeg også da mine gutter var små. Endte opp med å hamstre alle farger jeg kunne få tak i en gang vi var på ferie i USA!

Marteslillerom sa...

Tenker kakene blir god.
Cacas har bra produkter.
Lykke til.

God helg

Trude sa...

Heisann C og god helg. Her er mor innom huset å tømmer kofferten før en tur innom varmere strøk i mrg. Gleder meg veldig til å se kakene du skal bake. Jeg er en kakefrik selv. Her har Hello Kitty kaker og barbiekaker vært populære til de søte små.
Nyt helgen, håper du blir frisk i en fei(",)

I de dype skoger sa...

Det blir sikkert kjempe bra!! Jeg har masse kakeformer fra Cacas, bruker dem mye. Spesielt til ostekaken deres, den er kjempe god! Gleder meg til å se resultatene :) Jeg skal lage Hello Kitty kake til min 4åring som har bursdag i april og har en 1 åring også da, men er mer usikker på hva jeg skal lage til han. Ole Brum kanskje? :)

Bo med Lena sa...

Tusen takk for tips. Nå skal jeg sirkle inn den rette hvite tv'n. Må jo bare ha det til mitt kommende nye stereoanlegg. Tror du ikke? :)

Se her: http://swiss.genevalab.co.uk/ Er det ikke fint? Me like.

Villa Drømmeverden sa...

Cacas har så mye fint! Har brukt litt for mye penger der jeg og.. Vil bare si far at det ofte er vanskelig å få kakene ut av formen hel. Første dåpskaken til prinsessa gikk i søpla. Bruk godt med hv.mel og bakespray. I tillegg klipper jeg ut bakepapir til å legge i bunnen. Bare et lite tips..

Ha en super helg;)

Bo med Lena sa...

Kopien din er sikkert kjempefin! Vi skal få det av mine svigerforeldre i bursdagsgave da både jeg og mannen blir gaaaamle i år:) 40 år! Det har sine fordeler..hi hi.

Millas hem sa...

Så fina formar!

C

Prinsesse Elin sa...

Nå fremover skal jeg følge veldig godt med på bloggen din. JEG KAN IKKE BAKE og skulle gjærne lært meg noen triks som gjør at jeg kan trylle frem de mest fantastiske kaker og bakver. Jeg kommer igjen fortere enn du aner:O)Ha en herlig lørdag. Klem fra Elin:O)

Silje sa...

Oj, det blir spennende og se resultatet!!:)
Jeg hadde ikke sett forrige tråd, men jeg handler alt mitt utstyr fra nettbutikken til festkaker.no.
Det er et forum som tilhørende som du kan få svar på alt man lurer på underveis, også er de NORGES BILLIGSTE på kakeutstyr! Ingen som slår deres priser!:)
Lykke lykke til med bakinga, og god helg!!:)

Unknown sa...

Christine, jeg syntes du skal lage hunbonden en "Sjørøverskipkake" lik den han fyrn i "da damene dro" laga.
Det er guttekake det :)

Anse dette som en utfordring :)

Mats

hvitstil.com/Christine sa...

Ha ha ha Mats. Herregud kor han jobba med de kaken, men jeg merket meg at de kke filmet da skipskaka ble laget.

Jeg svetter litt over den utfordringa- det skal jeg innrømme, men gjør jeg det, da kan du vente deg en susende heftig utfordring tilbake!

Christine

Unknown sa...

Venter i spenning på resultat og utfordring :)