tirsdag, februar 03, 2009

Bygge Hus

Husbonden og jeg har begynt å lukte på husbygging. Vi trives veldig godt her vi bor nå, men det hadde vært herlig å bygge sitt eget rede.
                                                     Tegningen er hentet fra gripsholmshus.se
Vi har surfet i timesvis på nett og sett på forskjellige ferdighus. Det vi lurer på nå er om noen vil dele erfaringer med oss. Gode eller dårlige. Noen som har opplevd god servise eller useriøse aktører?

Hjelp oss å velge ;)

Christine
Posted by Picasa

18 comments:

Lena sa...

Tja......det sies at man skal bygge tre ganger føre man er fornøyd hehe ;)

AstridVU sa...

Oj, huset så jo helt fantastisk ut! God plass - alltid kjekt. Så dere har tomt altså? Har nok ingen byggetips å komme med - vi tar en litt midt-i-mellom-variant hos oss; Bygger på barndomshjemmet, så mine foreldre får det nye tilbygget, mens vi overtar den gamle delen. Blir gøy å komme igang med oppussingen der - kan nok ta sin tid! Lykke til!

Anonym sa...

å nei, vi har ikke tomt nei! Vi er fortsatt bare i vurderingsfasen.

Vibeke / Mammas Hus sa...

Lekkert hus! ;)

Jeg tror du bare må finne noe du liker, så få referanser fra andre som har brukt den leverandøren/byggmesteren.

En kollega er ikke fornøyd med sin leveranse pga byggmesteren - og han er jo forskjellig fra by til by...

Eneste tipset jeg har... Jeg klager ikke om ting ikke ble heeelt som jeg hadde tenkt her, byggmesteren min tar nemlig ikke betalt. ;) (Får vente til han er ferdig i så fall ;P)

Nora, Paul og Astrid sa...

Sjekk ut Aurora fra Systemhus! Sweet, sweet, sweet :-D

Anonym sa...

Aurora! Sweet sweet. Me like!

Minmill sa...

For en spennende prosess dere skal inn i hvis dere velger å begynne å bygge da. Har ingen erfaring å gi deg videre. Vi har kjøpt en 70 talls hus og er eksperter på renovering vi. Det huset du viser var jo utrolig flott. Ser stort ut.

My home is my Castle sa...

For et fantastisk nydelig hus...
Vakkert!!!
Så moro dere har det nå :) Planleggingen er nesten like moro som byggingen ;)

Lykke til
Er sikker på at dere finner drømmehuset:)
Klem,Kari

Made in heaven sa...

Hei! Ser du har lagt ut tegninger fra Gripsholmshus! Min store favoritt, de har noen helt fantastisk nydelige hus, og det er kvalitet! Det er et vennepar som sitter som agenter for Norge. Du har kanskje sett det fantastiske huset deres på Nesøya?! Det er bare å kontakte dem, de tar dere i mot med åpne armer og dere vil nok få en omvisning i det nydelige herregårdshuset deres. Min samboer og jeg er i samme fase som dere. Vil så gjerne bygge, men det er ikke akkuart enkelt å få tak i tomter som er bra i Asker/Bærum. Vi har et stort ønske om å flytte til Nesøya da vi har flere venner som bor der, også syntes jeg det er utrolig flott der ute...så nå bare venter vi på at den rette tomten skal dukke opp!! :o)
Ha en fortsatt fin dag

Made in heaven sa...

Hei igjen!
Jo jeg tror faktisk min samboer og mannen din kjenner til hverandre. Jeg tror også at jeg hilste på mannen din en gang for lenge siden på en visning på Ulleren. Så verden er ikke så stor... kan godt hende vi har flere felles kjente!? Så spennede at dere får tegninger på husene i dag da...Det var kjærlighet ved første blikk da jeg så et bilde fra et Gripsholmshus! Har aldri klart å glemme det nydelige huset. Eneste som er litt synd er at prisene er noe stive, men det er kvalitet og kan ikke måles med andre levrandører!
klem

Unknown sa...

Vi har byggd hus to ganger, og har til og med vurdert å bygge igjen:)
Et godt tips er å bruke god tid i planleggingsfasen, og få alltid prisoverslag skriftlig på alle bestillinger.
En annen ting som er viktig er å kunne følge opp håndverkerne (helst daglig) for å sjekke at det ikke blir noe feil underveis:)

Det er en utrolig morsom prosess, og det er ekstra morsomt å flytte inn i et hus hvor du har planlagt fra bunnen alt du ønsker deg :)

Lykke til!

Ingeborg sa...

Et tips kan kanskje være å prøve å finne et hus med plass til en slik garderobe/walk-in-closet som Carrie fikk av Mr Big i Sex and the City filmen:) Det er laangt oppe på ønskelista mi iallfall;)

Anonym sa...

http://www.arkplan.no/sveitser/sveitser.htm

Dette huset er resturert, men ble jo helt nydelig. Dette er hva vi har vist til vår arkitekt for vi har super lyst på et hus med lignende fasade... :)

Lykke til, Heidi

*Camilla* sa...

Husbygging er så spennende!! Jeg har et tips! Stoooort vaskerom og nok lagringsplass (boder ol)

Lykke til!! :-)

Anonym sa...

Bygge bolig.no har masse erfaringsutvekslinger om hus og bygging. Der er det masse nyttige tips..

Anonym sa...

Vi kontaktet Selbuhus vi, sendte inn egen hustegning og var oppe i Selbu til samtaler o.l. Huset bestilte vi i mai/juni, 17. september satte de opp huset (element for element med kjøkkeninnredning og dører og hele pakka) og 15. oktober flyttet vi inn. Kjempebra! Det er helt utrolig hvordan de får det til - og vi har ingenting å utsette på Selbuhus. Topp service! Marion

Marte sa...

Skulle vi bygd et hus i dag skulle jeg hatt vaskerom med dør inn til en garderobe hvor alt til hele familien skulle være! Tenkt å slippe å bære og sortere alle klærne som skal på de forskjellige rommene og de forskjellige skapene.Alle håndkler, duker sengetøy. Et rom med alt. Det hadde i alle fall jeg hatt høyt på ønskelisten. Et stort vaskerom med utgang rett ut til tørkesnor. Som jeg ønsker å bygge meg et nytt hus. Det er moro det!!

Anonym sa...

http://franciskasvakreverden.blogspot.com/2010/02/vakre-gripsholmshus.html

ljuvaliga hus!

xx Anna