tirsdag, februar 10, 2009

ROBBET!

Tenke seg det ja. I dag ble jeg robbet for første gang i mitt liv. Det sies at her på Gran Canaria er arbeidsledigheten veldig høy, og det er lite pengehjelp å få fra staten. Det har ført til massevis av lommetyveri.
Jeg anser meg selv for å være av typen som har passelig kontroll på tingene mine, men i dag da jeg stod i kassen på Carrefour var det en type(jeg vet nøyaktig hvem det var) som klarte å stikke handa si i stellebagen og rive med seg lommeboken min. Flaks for meg (og uflaks for tyven) så hadde jeg lagt kortene mine igjen i huset og byttet fra den fine lommeboken min til en kjip gammel en. Så tyven fikk bare med seg  euroene mine. Nok om det.

Vi har vært på IKEA i dag.
Celine tester kosedyr.
"Mor i Nord" skule kjøpe nye senger, så her tester både Celine og "Mor i Nord" sengene på IKEA.
Vi endte opp med en haug med greier. Serviset Arv, Hemnes seng, madrasser, nattbord, lamper, bokser, osv osv. 

Celine fikk ny reisevogn på Carrefour. 19 euro! Sist Celine og jeg skulle reise hjem var flyet forsinket, og jeg bar henne rundt i 5 timer på flyplassen. Svetten silte på oss begge. Det gjør jeg ikke igjen. Så derfor ble det flyplassvogn på Celine i dag.
Nå skal Celine, "Mor i Nord" og jeg trille tur og spise middag på stranden i solnedgangen !

Christine

10 comments:

Lykkelita sa...

Robbet?? NEI!! Men så bra tjyvradden ikke fikk tak i kortene dine - det hadde vært mer krise, selv om det er ganske frustrerende å få frastjelt noe i det hele tatt.
Så herlig med tante og Celine i senga.
Og jaggu fikk dere handlet, hvordan i all verden fikk dere det med hjem?
Håper dere koser dere masse. Hils:)

Anonym sa...

Oj oj så leit å høre,men jammen var du omtenksom og hadde tat alle forhåndsregler, ære være deg for det, Christine! Men det føles så urettferdig at man skal bli utsatt for slik i ellers trygge og harmoniske omgivelser. Ekkelt rett og slett. Håper du klarer å legge det bak deg og nyter resten av ferien med mor i Nord og lille Celine (som forøvrig er en liten Grand Canaria erfaren ung dame tross sin unge alder!!!)
Gøy med shopping til huset der nede, jeg elsker jo Ikea så det hadde vært mitt paradis å reise til det, da hadde jeg følt meg hjemme i huset mener jeg :)
Hils Mor i Nord som forresten har flotte brune ben der hun tester sengen på Ikea og en varm klem til lille tulla!

Klem det hvite hjerte

Sivs hus sa...

Hei, Gosh, bra du lot kortene være hjemme. Nyt dagene. Klem Siv

Smineset sa...

Å så kjedelig! Enda godt han ikke fikk med seg så mye! :-)

Perlehvit sa...

Uff så kjipt!! Bra du ikke hadde med deg alt av kort og penger da!! Veldig lurt å ha ei an lommebok når man er ute sånn!!

Høres ikke kjipt ut å være der nede i varmen nei! Her laver snøen ned! brrr

Bea sa...

Uff så kjipt å bli robbet:o( Bra du ikke hadde kortene i lommeboka.:o)

håper dere har det
flott i varmen...

hjemme er det bare - 13 grader.


Klem fra Bea

Silje sa...

Så utrolig frekkt,tenk og stjele på den måten. Men det var bra su ikke hadde kort i lommeboken, for det kunne fort blitt dyrt.

Ser ut som om der har det herlig i varmen. Kos dere videre.

Klem silje

Frøken Lykkelig sa...

oy oy... ikke kjekt å bli robbet.. men jeg syns nå du hadde vært lur med å ha kortene i huset og en annen lommebok.
IKEA er jo fantastisk... godt dere fikk kost dere litt også:-)

I. sa...

Hi Christine,
you have a nice blog. I try to look once in a week and than I translate.
Many greetings from Belgium,
Isabel

aase sa...

Æsj, så kjedelig da, godt du ikke hadde "alt" der!!

Herlige bilder av Celine da!!! hun liker seg på ikea ser det ut for!!