fredag, februar 20, 2009

Helomvending

Jeg startet et helkleprosjekt da jeg dro på ferie. Nå har jeg parkert lappene jeg hadde hekletfordi jeg fant ut at teppe kom til å kjennes ut som stålull. Jeg valgte garn etter farge og tenkte ikke på hvordan det føltes å ta på det.
Nå har jeg begynt på nytt med tykkere krok og baby alpaca garn. Det er jo som natt og dag i forhold til stålulla jeg begynte med! Det var noen som spurte om å få oppskriften til teppet jeg hekler, men jeg kan ikke gi det bort her, fordi det er noen som eier oppskriften. Jeg kan fortelle at den er kjøpt på strikkebutikken Rett og Vrang på Sandvika Storsenter.
I dag har jeg bakt sjokolademuffins til Husbonden som er hjemme og syk i dag. I kveld kommer venninnen min som snart skal gifte seg på besøk. Tipper det blir litt bryllupssnakk her i dag!
Gleder meg. Mens jeg venter på henne skal jeg prøve å sette meg inn i den nye symaskinen min!

Ha en fin fredag.

9 comments:

Veronica sa...

Så kjedelig å måtte begynne helt på nytt igjen på teppet da. De gamle rutene var ihvertfall kjempe fine..

Gratis med ny symaskin:)

Anonym sa...

Gratis hekleoppskrift finnes her: http://www.garnstudio.com/lang/no/visoppskrift.php?d_nr=b13&d_id=24&lang=no
Den oppskriften bruker jeg!

Bakketun sa...

Kjedelig å begynne på nytt, men resultatet blir vel mye bedre med et mykt garn.

God helg :)

Lena sa...

Muffins har jammen jeg lagd i dag også,så ungene spiste det til frokost hehe.Sundt og godt :P
God helg.

Lena

Filippa sa...

Så fine bestemorruter. Det er viktig med et mykt og godt garn så det blir deilig å ha på seg på kalde kvelder. Jeg hekler ett stort teppe det blir heklet i smart garn. Tror det blir greit å ha på kalde kvelder.

Filippa sa...

Så fine bestemorruter. Det er viktig med et mykt og godt garn så det blir deilig å ha på seg på kalde kvelder. Jeg hekler ett stort teppe det blir heklet i smart garn. Tror det blir greit å ha på kalde kvelder.

Monicas sa...

Bryllupp i tankan mine også:) garnet har alt å si førr at produktet ska bi bra, å æ trur du ha valgt riktig garn ja...ha ei fornøyelig helg..

Anonym sa...

åhh, kor eg sku ønske eg kunne komme en tur tell deg å lære meg å hekkle over en go å varm kopp te, å en sjokko muffins :):)


helgeklem!

Sivs hus sa...

Hei, Ja, jeg er også blitt hekta på disse søte lappene. Babyallpakka er nydelig garn. God helg fra Siv