torsdag, desember 03, 2009

GOOP

Hver uke får jeg en mail med forskjellige tips fra Gwyneth Paltrow (GOOP). Jeg har abonnert på det noen uker , og etter at jeg fikk dagens brev tenkte jeg at jeg måtte tipse hvitstil-leserne. I dagens brev tipser hun om diverse personifiserte gaver. Spesielt likte jeg bildene til Ida Pearle, vesken fra LL Bean og papir-pregeren. Jeg leste om dette på en eller annen utenlandsk blogg, men husker ikke hvilken. Får desverre ikke kreditert opphavet!


Vil du ha Gwynwth´s tips-mailer? Registrer deg her!

I dag har vi hatt kokt torsk til middag- i frysepakke fra findus. Jeg må si at jeg gleder meg til å komme hjem til Narvik å kunne gå i Torvhallen(fiskehallen)(som ligger midt i byen og kjøpe fersk "mølja" i januar. :) Det er vel kanskje det beste som finnes!

Celine tok bilder i barnehagen for en mnd siden, og vi har nå fått bildene. Jeg er så skuffet! Avdelingsbildet var greit nok, men portrettene??Hvordan kan fotografen velge brun bakgrunn til barna? Ser ut som små pensjonister det er tatt bilde av. Trist og kjedelig. Jeg sende mail til de som hadde tatt bildene, men de orket ikke å svare engang.... Synd. Jeg gledet meg til å få fotograf bilder av lilletøtta, men hvem vil kjøpe dette???

Christine

15 comments:

Anonym sa...

Takk for at du deler tips...!

Leit du ikke ble fornøyd med barnehagebildene, vi har stort sett vært fornøyd med barnehagebildene opp igjennom tidene, utrolig artig å ha i ettertid og se forandringene år for år ... ) tiden går så fort og de forandrer seg så fort...!

Nå er det fyr i peisen & tente lys som gjelder i det hvite hjerte hjem etter et par timer i ridehuset, som idag var en kald fornøyelse...!

klem til deg

Rådyrveien sa...

Så kjedelig med barnehagebildene! Noe av det samme skjedde oss det et år i barnehagen ble bestemt at de skulle ta sort/hvitt bilder. Så jo selvfølgelig for oss flotte gråtonebilder, men hva fikk vi?... Joda, sort/hvitt-bilder. De VAR virkelig i sort/hvitt... Er det mulig??? Kjøpte de likevel, men de har aldri kommet opp på veggen.
Heldigvis har vi vært veldig heldige både før og etter dette skjedde.
Ha en fin kveld!
-Hilde

Ida sa...

Hei, skjønner det med barnehagebildet, men uansett har du jo FLOTTE bilder av snuppa som du har tatt selv da... Det vet vi som har sett bloggen din:-)

Simple Lovely sa...

Takk for tips Christine!!
Har lest om siden hennes før, men glemte ut adressen. Skal ta en titt etterpå:)

Synd at dere ikke ble fornøyd med barnehagebildene....rart å bruke brunt som bakgrun, hørtes litt gammeldagse ut.
Men bra at Celine har ei mor som er så flinke til å ta bilder!
Jeg hvor dyrbar disse bildene av skattene våre er. Har nettopp lagt ut bilder av skatten min på bloggen, vi tok bilder hos ei vennine som er fotograf og ble veldig fornøyde. Men det var en stor fordel å kjenne fotografen, da fikk jeg være med å styre litt selv me-uten at det gjor hun noe;)

Ønsker deg en fin førjulstid!
Klem Julie Helen

Vibeke / Mammas Hus sa...

I barnehagen vår har det bestemt å ta bilden epå vårparten... Blir ikke bilder i julegave da... :S

Strikkelaura sa...

Morsomt jeg kjøpte nettopp en veske fra LLbean til å bruke i parken når vi er på piknik :)

Lykkelita sa...

Bare innom for å sende en klem!
KLEEEEMMMM:)

Ocean showroom sa...

Godkväll! Jag var inte nöjd med Wilmas barnehagebilde ifjol men köpte det ändå för att det var hennes "första barnehagebild" :-). I år var det utebilder och en jättebra fotograf! :-)Kram Alexandra

Inger-Lise sa...

Så leit du ikke er fornøyd med bildene, hvem tok bildene? Dårlig at de ikke svarer på henvendelse også! Vi hadde det stikk motsatt, hadde null og ingen forventninger til bildene for Kasper HATER å bli tatt blide av for tiden. Men når mamma og pappa ikke er der hadde gullet vårt vært en engel og vi fikk de flotteste bildene. Var Caspersen foto som var i barnehagen vår. Håper dere kanskje får ny runde med barnehagebilder når dere har bytta barnehage til nord.
Lykke til med flytting, og masse gode ønsker for advent og julen. :-)

Hege sa...

Julekonkurranse hos: englegaard.blogspot.
Prøv lykken!

CamillasVilla sa...

Så kjedelig å ikke være fornøyd med barnehagebildene, det var ikke vi heller! :( Vi klagde vi, og fikk de gratis.. Ikke derfor vi klagde selvfølgelig, men man må jo si ifra.

Da får man heller dra frem kamera og knipse litt selv, du tar jo så fine bilder så du har litt å velge mellom vil jeg tro! :)

Ha en fin fredag og god helg!

Camilla :)

Anonym sa...

Hei! Som alltid har du fine tips! Tusen takk. Meeen, jeg husker for en tid tilbake sto det noe om hvordan man lurest limer bilder i album, men så klarer jeg ikke å finne det ijgen, husker du...?

Klem!

Jorid + NOE Blog sa...

Hei C!
Så trist å høre at bildene ikke ble bra. Skjønner ikke noen av fotografene som velger slike bakgrunner jeg. Har sett en del og det er jammen mye forskjellig!! Barn skal jo ha en flott bakrgunn, gjerne ute...

Håper du får en flott helg!
Vi har nå kommet hjem fra 3 dager i Åre med kjærestekos! :-) Deilig å komm ehjem også!

Klem J

Ingrid bloggar sa...

Jeg ble veldig imponert av skolefotografen ved en skole i Danmark (Ölstykke)der min kollegas barn går. Der kunne foreldrene gå inn på en hjemmeside og både velge hvilket bilde som skulle printes samt hvilken bakgrunnsfarge de vile ha. Jeg tror de også kunne velge å bestille noen av bildene i sepia eller sort/hvit. Til sist valgte min kollega hvor mange bilder hun ville ha av hver störrelse!
Her i Sverige får vi bildene hjem for "påseelse" og må sende tilbake de vi ikke vil ha. Masse unödvendig bruk av fotopapir, konvolutter, papir och postgang!

Håper du har det bra etter operationen, og at flytteforberedelsene går etter planen.

/ingrid

Anonym sa...

Heia
Du nå er jeg ivrig og glad. vil bare takke DEG for et supert julekjoletips. har akkurat snakket med anna hos 4children. tenk at nå får også min lille drømmejente værdens nydeligste julekjole. brun velour, hærlig. jeg er så glad. Hun skulle sende den til mitt funkishus på emmenes. takk for julehjelpa. klem fra hvite jule narvik