mandag, desember 27, 2010

Kavalkade 2010

Året som har gått har vært helt spesielt for Bussoli-familien. Vi har snudd livet vårt på hode. Nytt hjem, ny gård, nye jobber, nye venner i ny by. Jeg tenkte jeg skulle lage noen innlegg nå på tampen av 2010 og oppsummere både prosjekter og livet. Innimellom ligger linker til de opprinnelige innleggene, men flere bilder fra hvert prosjekt.

Januar 2010

Helt på tampen av desember kommer vi flyttende nordover fra Nesøya. Husbonden har fått jobb som venter på han. Selv har jeg ikke noe jobb klar. Vi har ingen hus, men flytter inn i gjestehytta på gården til Mor i Nord.

gjestehytta i skjomen
Vi reiser til Andenes og feirer at Oldefar Stubb blir 90 år. Samme dag kommer solen tilbake of vi tar noen fantastiske bilder ut mot havgapet i Vesterålen.
Celine og Husbonden

Vi leter etter hus i Narvik, men finner ingen som passer oss. Vi innser at vi må bo en stund i gjestehytta på landet. Vi har ikke internett!!!

Siden Narvik er hyttefolk nummer 1 bestemmer vi oss for å pusse opp gjestehytta for Mor i Nord. Tanken er at vi kan bruke den som helgehytte når vi finner oss hus i byen. Vi maler og maler og kvistlakker og maler litt til. I januar tar vi for oss yttergangen. Målet er å bruke så lite penger som mulig og heller gjenbruke ting vi har fra før.

I slutten av januar reiser vi til Nesøya og organiserer transport av alle våre ting nordover. Jeg er trist når jeg tar dette bildet, men en bloggleser minner meg på at huset nå bare er ett tomt skall og at det er familien, møblene og minnene som skaper ett hjem! 

FEBRUAR 2010

I februar går vi på malejobben i gjestehytta for fullt. Ikke en kveld som ikke tilbringes i maleklær!!
Kjøkkenet i gjestehytta



Februar blir iskaldt! Vi fyrer og fyrer!

Fordelen med kulden er at man kan lage fantastiske islykter. Dene lagde jeg og satt på graven til pappa med gravlykt i. Ble kjempefint! 



Celine får sansen for aking, og vi aker mye ute på gjestehytta!

Vi går løs på stua, som er ganske høy under taket. Vi maler på oss betennelse i armene og nakkesleng, men vi er superfornøyde med resultatet.
På det gamle stuebordet står det
"Vess mitt liv va ei skute, sku du ha vært mi havn"


MARS 2010
VI går løs på spisestuen i hytta. Vi er lei av maling- veldig lei!

Kusinen min lærer meg å hekle. Jeg hekler ol-luer til den store gullmedalje. Flaks at svigebror er svensk, ellers så måtte jeg gå med denne selv!

Prinsessen fyller 2 år 13. mars, og husbonden fyller år to dager før henne.
Mor i Nord arrangerer selskap med familiebunten!


Vi lager ett rom til Celine, vi lager det nøytralt fordi det ikke er vår hytte. Det er bare såvidt jeg vil vise førbilde her, men det er tross alt flytterot, og ett stort hus med ting, befinner seg i en liten hytte uten lagringsplass!


Vi reiser til Jukkasjervi på Ishotellet! FANTASTISK!!! Her er Celine og jeg i iskirken.


Spisestuestoler blir nye. Stoffet finner jeg på stoff og stil.



Kjærester i nord!

Vi hiver oss i gang med soverommet vårt.




Det får være nok i første del. Kommer snart med mere. I morgen skal vi telle i butikken, så det blir nok hektisk, på kvelden kommer gode venner på besøk *gleder meg*

Christine


9 comments:

Tones lille interiørhjørne sa...

Så utrolig stilig...... flott har dere fått det.... nyt romjula. Klem tone

helen og gutta sa...

jeg er imponert over alt dere har fått til i løpet av 2010. Hvor får dere energien fra, jeg bare spør hehe. Morsomt å lese da jeg husker igjen disse tingene du skriver om etter å ha følgt deg litt over ett år.

Anonym sa...

Så flinke dere har vært
Stor forandring med litt maling, men har stor forståelse om dere er lei av å male nå

Takk for titten

Fru R. sa...

Så flott. Er jo en helt ny hytte!!
Tenk hva dere har utrettet i 2010, imponerende:)

Klem

Unknown sa...

Har virkelig hendt mye hos dere det siste året ja, og takk for at du har delt med oss;)
Dere har vært utrolig flinke!
Hentet masse inspirasjon og vært ganske så missunnelig på butikken din, hihi...

Håper 2011 blir like bra!
Gleder meg masse til og følge dere videre...;)

Klem Line

Vibeke / Mammas Hus sa...

Så artig, morsomt å se dette igjen! :)

Så fint at dere fikk en flott julefeiring, tipper det er veldig rart for deg å være i Norge nå. Og sikkert rart for de på GC uten dere. ;)

*klem*

Balke gård sa...

Hei og god jul!1

Så spennende å følge med deg, jeg er ofte innom bloggen din men er elendig på kommentarer. synes det er så kjekt å se hordan dere fikser livetd eres så bra i ny by og så er det jo tips å få da jeg har en datter på ca samme alder somd in. Fornøyelig lesning å se hordan dere omgjorde hytta til et flott landsted!! Juleklem fra xAskerboer her også:-)

Heidi sa...

Utrolig - for noen endringer! Og for noen mengder med maling dere må ha brukt :)

Blomsterpiken sa...

Så flinke dere har vært - og så lekkert det har blitt!