lørdag, juni 20, 2009

Fremgang

I går dro jeg ut 800 spiker av stolen. Det var så mange at jeg telte opp 50 og veide dem for så å finne ut hvor mange det ble totalt. Nå skal jeg først kikke om det finnes slike spikerremser å få kjøpt i nærheten, fhvis ikke blir det bestilling fra USA. 
Under spikrene igjen er det festet med en milliard stifter. Artig jobb :)
 
Stolen var fylt med tøyklipp , plastikk og vatt. Jeg skal finne atk i nytt fyll.

Tusen takk for kommentarer og mailer med stoltips. Jeg blir veldig glad. På min jakt etter møbelutstyr på nett i går kom jeg over ett helge-møbel-omtrekkingskurs. Der skal jeg!

Nå: frokost Snart: sybutikker Deretter: kirke

Christine


Posted by Picasa

8 comments:

Kjersti sa...

Du er så flink! Blir imponert jeg - og stolen er fantastisk. Leste om deg i Budstikka for en stund siden (jobber der selv), sjekket ut bloggen din og har fulgt deg siden. Og du var insirasjonen til at jeg startet en egen blogg. Måtte bare si det.
Lykke til med stolen og god helg!

prinsesselinn sa...

å, gleder meg såååå til å se utviklingen.
kjempeflink er du.
ha en fin lørdag.

perler på en snor sa...

Wow, jeg blr helt imponert!
Jeg har og et møbel som skal trekkes om, men jeg tror ikke jeg tør å begynne selv.
Det ser supervanskelig ut. Du er flink, skal bli spennende å se hvordan den blir:)

Siri sa...

Så flink du er! Har selv to gamle stoler hvorav 1 er trukket om av meg selv! Den andre får vente, syntes rett og slett det var for mye jobb med den ene...

Men jeg var på kurs når gjorde det, så jeg vet det er skikkelig gjort :) Kan virkelig anbefale deg å delta på et sånt helgekurs!

Gleder meg til å se det ferdige resultatet!

Havets Datter sa...

Wow...det var sikkert litt av en jobb å få ut SÅ mange stifter :o/
Lykke til videre. Gleder meg til å se hvordan den blir ferdig :D

Ha en god dag!

Photo-Me-Life sa...

Det første jeg tenkte da jeg så bildet var RIBBA HØNE! Jeg vet du klarer gjøre stolen til et underverk. Er superspent på å se det ferdige resultatet. Du var bare så heldig som kom over denne spesielle stolen...

Hilde sa...

Dette ser ut som et kjempespennende prosjekt! Ettersom jeg fortår er du gansske så erfaren med spraymaling av litt av hvert. Trenger derfor et godt råd.. Skal male noen ikeakurver hvite og lurer på hva slags spraymailing som er lur å bruke? Vil gjerne ha noe litt blankt, slik at det er lett å tørke støv av. Hvor får jeg tak i slik maling? Ønsker deg masse lykke til med stolen, blir gøy å se resultatet!
Hilde

Monicas sa...

æ e imponert...trur æ ha klikka over å ha funne så mange spiker. Har planer om en oslo tur i juli, og har du noen tips til bruktbutikker som er å anbefale...) ha en flott aften videre...og lykke til med stolen...