lørdag, juni 20, 2009

Knapper og Møbelspiker???

Det positive er at jeg fant en systue i byen som kunne trekke knapper for meg i hvit skai (!) til stolen jeg holder på å pusse opp.

Det negative er at det er elendig utvalg på møbelspiker i Norge. Når jeg endelig fant det var det kun gullfargede og de var svindyre. For å si det sånn: jeg skal ikke ha gull! Derfor har jeg trålet nettet. I utgangspunktet skulle jeg ha sølvfargede spiker, men nettopp nå kom jeg over hvite!!!! Billige hvite! Jippi! Nå gjenstår det bare å finne ut om de sender til Norge.

Foto: furniturerestorationtoolsandsupplies.com

Nå skal jeg pakke veskene for morgendagensfamilieutflukt. Jeg gleder meg!



Christine

12 comments:

Tomines hjem sa...

Kjempelekkert.. Jeg gleder meg til å se det ferdige resultatet...!! Du er flink! God tur i morgen...
VELDIG trist at vi ikke kunne bli med... snufs!! hohoho *R..*

ralfefarfars paradis sa...

Spennende prosjekt du holder på med, spent på resultatet;) Natti,natt!!

Ellemeller sa...

Har du prøvd Skinnlåven ved Hønefoss? Eg trur dei har møbelspikar, muligens ikkje kvite, men iallefall stål/sølvfarga. Det er lenge siden eg har vore der, men det er verdt eit forsøk:)

Lukke til!

Stine sa...

Går det ikke å få sendt til Norge derfra, kan du jo prøve eBay :)

Jeanette Jess1 sa...

Dette blir nok bra,gleder meg til du er ferdig ;o)

Margrethes hus og hage sa...

Så flink du er som trekker om selv, da! Det blir sikkert kjempefint!

Sivs hus sa...

Hei, Gleder meg til å se resultatet. Sommerklem Siv

Anonym sa...

Du har jammen øye for det morsomme. Ikke første gang du finner noe særegent.
Men HVIT SKAI !!!! Er du helt sikker? Det er jo en "over the top" stol som aldri kan eller skal bli diskret eller minimalistisk men hvit skai tror jeg er et bomskudd.
Ha en fin søndag.

Monicas sa...

du imponere stadig unge dame:)...litt av en jobb vil æ tru...go utflukt da:)

hvitstil.com/Christine sa...

Hei Anonym

Ho ho ho......jeg må le litt. Mamma sa akkurat det samme. Skai?????Hvit skai?????

Jeg har lyst å gjøre noe helt anderledes med stolen, men hvis det blir feil(det ser jeg ikke bort fra at det kan bli) så trekker jeg den om i ett annet stoff. Jeg gjør det jo selv og med billig stoff fra stoff og stil så kan jeg ta meg råd til å prøve og kanskje feile!

Alternativet jeg hadde tenkt til stolen var;
kjedelig beige lin
hello kitty stoff

Vi får se hvordan det blir.

Christine

irina sa...

Heisann !! har prøvd å legge igjen kommentar av den nydelige stolen din. men har blitt kastet ut !!

jeg lurte nemelig på hvor mye en slik koster. ha e en barokk stol. Og lurte på om jeg skulle selge den...og lurte på de selges for ?
Hvis du vil si prisen kan du sende meg en mail på irina@start.no

Tusen takk for koslig kommentar .
irina

Perlehuset Oslo sa...

Tips:bauhaus har en godt utvalg i spiker, forskjellige farger. Vi (Perlehuset) trekker all salgs knapper, også møbel og båtknapper.