mandag, juni 01, 2009

Hvitstil svarer på spørsmål

Jeg har fått noe mailer og spørsmål på bloggen, og jeg har ikke fått svart alle, så jeg tar det her. Jeg prøver å svare så mange jeg klarer, men det er ikke alltid tiden strekker til.


Hvor er Celines matroskjole kjøpt?
Jeg har kjøpt den på Junior på Sandvika Storsenter. Merket heter lycke.se.

Hvor er putene til hagemøblene kjøpt?
De er kjøpt på Ballerud Hagesenter for 2 år siden.

Hvilken symaskin har du?
Jeg broderer og syr med min Janome MC 11000. Link til Janome her.


Hvor er den rødprikkete duken i hagen kjøpt?
Den er fra Stoff og Stil.

Hvor er spisestuen fra?
Den er fra ILVA.DK

Hvordan maler du tingene dine hvite?
Jeg sprayer! Først vasker grundig med salmiakk også sprayer jeg mange tynne lag framfor ett tykt. Det varer ikke for alltid, men fint nok for meg.

Hvilken malingsfarge er det du har i huset ditt?
Hvitt hvitt hvitt. Blankt i taket som reflekterer lys,litt mattere på veggen. Blamke lister. Fargen jeg bruker heter 0500 N

Hvor er lampene, blomsterpottene og rammene i stuevinduet fra?
Alt sammen er Lene Bjerre.


Nå er det ryddings! "Mor i Nord" og Jens kommer i morgen og systue skal gjøres om til gjesterom!

Christine




5 comments:

Tomines hjem sa...

*R*.. du får eget gjæsterom!!! og dessuten så sett vi på veranda og drekk!! ikkje inne!!

RA/finetingtingeling sa...

Hei! Her kommer enda et spørsmål: hvilken malingstype brukte dere når dere malte stensilen på kjøkkenet?! Den der Creme Bruleé saken... :) Noen andre gode tips til "stensilering"? (",)

Sanne sa...

Hei:-)

Jeg lurer på om du tar imot bestilling på broderte servietter? Jeg skal gifte meg 07.08.09, og kunne tenke meg å dekke med slike servietter.

Er dette noe du kan ta på deg?

Sanne

prinsesselinn sa...

-ågudhjelpemeg.
Går det an å være så skjønn ? hun er bare helt honning altså;)
og alltid like fotogen.
Ha en flott dag

Silje sa...

Hei! Først må jeg starte med å si for en inspirerende blog og vakkert hjem du har:) Tror man skal lete lenger etter noe søtere enn celine i den matrosdressen;) Det var en ting jeg lurte på angående brodering og symaskinen din, for jeg har veldig lyst til å lære meg å sy slike monogram og selvfølgelig puter/gardiner ol. For det første er det helt umulig å lære seg hvis man ikke har særlig greie på søm fra før? Bør jeg ha en slik avansert symaskin som din for disse formålene eller kan jeg begynne med en litt rimligere utgave?

Ha en flott dag:)

Hilsen Silje