lørdag, juni 06, 2009

Min"tale" til brudeparet

I kveld hadde jeg en overraskelse til brudeparet:
Jeg ønsket så gjerne å tale til venninnen min i kveld, men for meg er det umulig å tale i en slik annledning uten å gråte. Derfor fikk jeg tak i Heidi Rud Ellingsen og en venn av henne som spilte piano og sang så vannvittig vakkert til Brudeparet fra meg.

Heidi vant Drømmerollen på NRK for en tid tilbake. Da fikk hun hovedrollen i Singing in the rain og i dag kom hun rett fra scenen til Les Miserables og  til min venninnes bryllup og sang til brudeparet.

Vannvittig vakkert. Tusen tusen takk Heidi og Morten! 

Bryllupet var noe av det vakreste jeg har sett. I kirken sang ett kjærestepar som er operasangere The Rose. Så nydelig at jeg hulke-gråt. Bruden var vakrere enn jeg noen gang kunne forestille meg. Talene fantastiske.(Lurer på om det var noen som ikke gråt under brudgommens beskrivele av "love at first sight") Oslo Militære samfunn var en perfekt ramme og serverte vidunderlig mat. Tusen takk for at jeg, Preben, "Mor i Nord" og Jens fikk være der og feire med dere.
Siden det ikke er mitt bryllup kommer jeg ikke til å vise bilder, men tro meg, det var VAKKERT!

Christine

16 comments:

Havets Datter sa...

Veldig lurt! En flott måte å få sagt det man ønsker på ;o) Bruden ble sikkert kjempeglad for sangen!
Håper dere har det fint i bryllup :o)

Mari sa...

Wow, det må jo kunne kalles ett kupp :) En idè å ta med seg for ei som blir skjelven i underleppa bare av å tenke på taler *snufs* ;)

Monicas sa...

koselig med en slik "tale" Du vet, når man skal fremheve, si noe personlig til en som er nær, blir det alltid litt vanskelig...men det e lov å vise at man blir rørt..du hadde sikkert greid det flott, men dette var jo bare så koselig da...sikker på de frydet seg over talen din..gleder meg til å se bilder fra dagen i går...go søndag...bodø melder om sooooool og ganske så fin temp..klem

Min lille krok i verden sa...

For en artig vri på en tale, Christine! Selv om det å begynne å gråte under en bryllupstale ikke er noe uvanlig. Jeg synes vaktisk det er vakkert at folk tør vise følelser jeg, tårer inkludert. Sangen var sikkert nydelig og brudeparet var nok kjempefornøud, og det er jo det viktigste.

Ønsker deg en deilig søndag!
Klem fra meg

hvitstil.com/Christine sa...

Det er ikke slik at det bare renner en tåre av kinnet skal jeg fortelle. Jeg hulkegråter i slike situasjoner. Ikke fordi jeg er redd for å snakke/holde foredrag foran mange mennesker, for det har jeg gjort mye av. Det var jobben min i mange år.

Spesielt denne jenta som giftet seg i går betyr så mye for meg at jeg ikke hadde fått fram ett eneste ord.

Slik er det bare.

Vibeke / Mammas Hus sa...

Jeg har gåsehud bare av å lese om det. ;P Så morsomt å gjøre det på den måten! Og det at du fant det på, hadde aldri tenkt det engang jeg!

Jeg var forlover for snart 4 år siden og spurte da jeg ble spurt om jeg MÅTTE holde tale. Jeg er god på å prate jeg altså, men hater å gjøre det med alle hoder rettet mot meg, samme om det er 5 eller 60 stk... Så jeg måtte ikke.

Men til slutt bestemte jeg meg for å gjøre det, jeg skalv meg gjennom dagen til det ble min tur, talte med bravur og husker ingenting av det! *ler* Men bruden fikk tårer i øynene så det gikk vel greit. ;)

Voksduken er kjøpt på Kid faktisk, 60 kr.... Innkjøpt til hagegruppen som får leve ett år til, men med ditt tips ble den ofret. ;) Ble kjempefornøyd jeg. :))

Og Oslotur, har ingen umiddelbare planer akkurat nå, skal ikke til Moss før uti juli engang.

Men man kan da ta turen bare til Oslo for en dag, jeg trenger jo litt smått på Ikea også. ;)Men det blir tidligst 25. juni da, skal på jentetur neste helg og uka etter er det åpen barnehage for Hedda, så da går hele uka siden jeg jobber igjen også. ;)

Balke gård sa...

Så fint og smart gjort! Sikker på det var vakkert, ja! Mvh Marianne

Sassa sa...

Hei

så uuuutrolig søt blogg:) Og så søt datteren din er. Kom over bloggen din nå, så nå har jeg litt å lese på på om kveldene:)

Mette sa...

Hei Christine!
Synes jeg gjenkjenner pianisten på bildet, hvis han heter Morten da...Han var miljøarbeider da jeg gikk på folkehøgskole for mange år siden, en veldig koselig gutt/mann! Og veldig musikalsk! Skulle ønske jeg var like flink til å spille piano...jeg får nemlig pianoet til moren min oppover(når vi kommer iorden her)!

Ønsker deg en fortsatt god søndag!

Mette sa...

Ps. Hørte det haglet hjemme i Asker i dag...;oP Jeg trodde det var jeg som bodde i et klima der man kan forvente slikt...ds.

MVH. Mette

Christina sa...

Åhh,så vakkert da!
Vettu,Heidi sang to sanger i kirken i vårt bryllup,"Det vackreste jag vet & Your song"...JEG STRIGRÅT...det var en overraskelse til mannen!
Han måtte tørke øyenkroken et par ganger han også...:)

Heidi er en fantastisk god jente...

Christina sa...

Åhh,så vakkert da!
Vettu,Heidi sang to sanger i kirken i vårt bryllup,"Det vackreste jag vet & Your song"...JEG STRIGRÅT...det var en overraskelse til mannen!
Han måtte tørke øyenkroken et par ganger han også...:)

Heidi er en fantastisk god jente...

Anonym sa...

Hei hei! Men har du noen bilder av kjolen du har sydd???

Liv M

hvitstil.com/Christine sa...

Liv M
Hei
Det var ikke til dette bryllupet jeg skulle sy kjole. Bruden som skal ha kjloe gifter seg nyttårsaften, men nå har hun sett en kjole hun digger, så vi får se om det blir kjolesying......

Christine

Anonym sa...

Det er viktig å få sagt det man mener i ett bryllup slik at det ikke bare blir liggende en på hjertet, usagt.

Har ikke sett så mye fra ditt bryllup.

Var det fint og hvitt?

Anonym sa...

Der VAR en helt fantastsk tale og gave fra deg, Christine! Tusen takk :)

Hilsen brura