torsdag, juli 02, 2009

Dukkestueprosjekt

I dag var det rett og slett for varmt for Celine ute, så vi tok oss en liten handlerunde. Deilig og kaldt i butikkene! Blandt annet var vi innom IKEA og kjøpte de supersøte koppene og glassene. Kasseroller ble det også.

Jeg har drukket minst 1000 kopper kaffe i dag! Celine er virkelig ivrig på serveringen.




 

Vi er i gang med den lille hytta til Celine. Ferdig med kvisting og første strøk maling. I dag har jeg kjøpt en mini lykt til terrassen hennes, blomster til blomsterkassen og diverse. Det blir så gøy. I dag har hun og nabogutten lekt masse i en hytte uten tak, så jeg kan nesten ikke vente til den er ferdig.
Sitteputen til stolprosjektet mitt er nesten ferdig. Jeg skal gjøre alt selv, men akkurat puten gjør datteren til snille strikke naboen min. Hun er så utrolig flink å sy.

Hei så lenge.
Christine


19 comments:

Klaffen sa...

Så herlig da:) Du er vel verdens snilleste og goeste mamma!!! Gleder meg til å se resultatet:) KLem i fleng

Nettelita sa...

Jeg har en gutt på 17 mnd, og han også elsker og servere drikke.. Også ler han så godt når vi super det i oss! Hihi.. De er så søte de små!

Så deilig med lekestue! :) Vi overtar et herlig hus nå i sommer, og i hagen står en lekestue vi skal fiffe opp til lillemann! Gleder meg! :)

Ha en flott, varm sommerkveld! :)

the Folding chair sa...

De små dukkekoppene er så herlige, så kult at det er lattekopper også :)

Har stått og sett på disse flere ganger, men er så usikker i og med at de er knuselige. Stella er bare 14 mnd. Har vurdert emalje. Men disse er nå såå uskyldige da. Mulig jeg må kjøpe dem alikevel, og ha dem i bakhånd :)

Rikke - fargesirkelen sa...

De små koppene fra Ikea er så fine! har hodt på å kjøpe de til meg selv mange ganger:P

lise sa...

De er bare så herlige de søte små koppene. Har fått servert kaffe x- antall ganger av mine små:) Altd gøy. Ikea er konge:)
Ha en fin fin kved i varmen
Hilsen Lise

Ingrid sa...

Hvor har du kjøpt den dukkestua? Ser så koselig ut;)

Margrethes hus og hage sa...

Hehe, 1000 kopper kaffe var ikke dårlig. Kan skjønne det er kjekt å servere når man har fått så fint servise! Dukkestuen er kjempesøt! Den blir sikkert helt nydelig når du får den ferdig.

aase sa...

Gleder meg til å se den dukkestuen ja, der kommer ikke noe ting til å mangle!!!

Så flott at en så nærme kunne hjelpe deg med puten til stolen!! Må si at jeg gleder meg enda mer til å se den altså!!

LykkeTroll-berg sa...

har du lavet hele den dukkestuen selv? :-O virkelig flott må jeg si

Den gode feen sa...

Dei koppane har Alma også, og det beste er at dei tåler å bli vaska i oppvaskmaskinen. Hennar er nemleg stadig klissete av eplejuice og liknande :)

Den hytta der vurderte eg og mannen å kjøpe i går :) Skal de ha det grønne plasttaket på eller? Me lurte på å bygge tak om me skulle kjøpe den, men slo frå oss heile dukkestova. Finn liksom ikkje den ultimate dukkestova, og leitar derfor vidare :) Gledar meg til å følge med i prosjektet dåkas! Klem frå Linda

Anonym sa...

Hei! Servicet fra ikea er utrolig søtt! Vi har også lyst til å lage til et dukkehus til jenta vår på terassen. Er det lekehuset fra toys r us du har kjøpt og bare fjernet det stygge grønne plasttaket? Vi har kikket på det selv:) Klem

Må også si takk for tipset med bålfatet, så nå blir det bål i hagen under før festen til bryllupet!

Vibeke / Mammas Hus sa...

Serviset ligger og venter på at HEdda skal begynne å interessere seg for det ... Ingen skal beskylde meg for å ikke ha til i bakhånd... *ler*

God helg til dere!!! (Skal snart til Oslo, sender deg en mail i helga!)

E:-) fra k(a)os(e)heimen sa...

Så fin hytte da, og ikke så alt for stor! Har dere fått den laget, eller er den kjøpt ett eller annet sted? Lille M (les jeg...) har veldig lyst på lekestue, men de som er å få kjøpt ferdig er så store synes jeg...

ANETTESHUS.COM sa...

Så herlig!! Nå er den lille snuppa fornøyd, tenker jeg;)

Ha en fortsatt strålende sommer!!!

Klem Anette:)

Unknown sa...

Så koselig med lekehytte! Gleder meg til vi får plass til å ha en sånn en i hagen. Ha en god dag!

hvitstil.com/Christine sa...

hei jenter

jo, det er den bitte lille hytta på toys r us. Vi har så liten hage, at om Celine skulle få en litn hytte, så er dette maximalt det det er plass til. Plasttaket er grønt og grufult, men jeg orker ikke bygge nytt. Tror ikke det blir fult så ille når hytta blir hvit.

Klem C

hvitstil.com/Christine sa...

hei jenter

jo, det er den bitte lille hytta på toys r us. Vi har så liten hage, at om Celine skulle få en litn hytte, så er dette maximalt det det er plass til. Plasttaket er grønt og grufult, men jeg orker ikke bygge nytt. Tror ikke det blir fult så ille når hytta blir hvit.

Klem C

Anonym sa...

Kjempesøtt koppestell til Celine! :) Jeg syns IKEA-grytene og det der er så genialt, for det tar sølekaker og sølevann enda lenger, siden det går an å bruke det helt på skikkelig å lage mat med på en ekte komfyr. Får nesten lyst å prøve det selv, å lage miniatyrmat :p

Anonym sa...

Jeg tror forresten at du kan ta å male det plasttaket, er ikke sikker på hvordan du gjør det, men du kan jo spørre på malingsbutikken. Kanskje det hadde fungert å slipe det ned litt, grunnet og så sprayet?