tirsdag, juli 21, 2009

Smykkeramma

Noen dager nå kommer det til å bli repriser på bloggen. Repriseinnlegg tar ikke så mye tid å lage, og siden vi har gjester synes jeg det er greit. (Jeg har blogget i 2,5 år nå, så det er litt å ta av.....)

*    *   *   *   *   *   *   *   *   *   *   *   *   *   *   *   *   *   *   *   *   *   *   *   *   *   * 

I dag har jeg tenkt å ta frem bildene av smykkeramma som jeg laget før jul



Jeg kjøpte en brukt gammel ramme på loppemarked, som jeg pusset, sparkla og malte medblank maling.
Skjærte til en sponplate som jeg trakk med litt hvitt stoff. I plata slo jeg små sølvstifter.
Alle de store ørepyntene mine henger nå pent i ramma, og holder seg fine- framfor å ligge innerst i nattbordskuffen og blir ødelagte der.

Tips: jeg vasket(/lot dem ligge)  smykkene mine i zalovann før jeg hang dem opp  og de ble kjempefine!

Christine

14 comments:

Klaffen sa...

Mmm ja tipset er bra, som alt annet du spytter ut til stadighet;) Men du.. jeg har noen ( altfor mange ) laaaaaaaange kjeder jeg.. har du tips for de? Smykke stativet vil ikke ha de hengende over seg.. snufs. Sleng deg med på konk min du og - nå er det sommer! klem i flneg

hvitstil.com/Christine sa...

Mona Lisa:

Neste loppis finner du et høyt ogsmalt speil i ramme, så bytter du ut speilet med en sponplate. Kommer sikkert til å bli kjempefint og dekorativt å henge smykkene sine på den! Klem

Mammadamen sa...

Flott tips, som jeg skal benytte. Ei slik ramme vil bli fint på mitt soverom!

God sommer:-)

ps synes det er helt greit med gjenbruk noen ganger;-) Du har så fin blogg, at det har du absolutt lov til!

Unknown sa...

For en god idé! Vi flytter om noen uker, og jeg har sett etter en god måte å oppbevare smykker og ørepynt på. Synes det er for dumt å gjemme bort så fine ting!

Moski sa...

For en kjempefin og dekorativ ide!
Lekker rammme du har brukt.

Ingunn sa...

Takk for tipset.

Dette var lurt.

Ingunn :)

Camilla- casual living sa...

så fin smykkeramme du har da. var litt rart når jeg gikk inn hit for å titte i går, for jeg hadde akkurat lagt ut et innlegg om hvordan lage sin egen oppslagtavle i ramme;) også gikk jeg inn her,og da hadde du lagt ut/unnet frem dette...
veldig smart hvertfall.

camilla

Kreative drømmer.. sa...

For en super ide:) Og kjempefin ramme:)

♥LiNda♥ sa...

så utrolig smart!!
Og nydelige øreringer ♥

charm design sa...

Utrolig fin smykke ramme.Den må jeg prøve meg på.
Tror du og jeg har hatt besøk av samme jounalist i dag.De var hos meg rett etter at de hade vært hos dere.De fortalte de hadde vært på besøk på Nesøya hos en liten jente på 16 måneder som het Celine.Og da fant jeg ut at det måtte være dere.

Anonym sa...

SV: Det var dumt :( Tenkte jeg måtte stikke innom IKEA litt fort når du sa de skulle gå ut, men var der først her om dagen, men håpte det skulle være raskt nok, så det var veldig dumt. Vi får sende klagebrev til IKEA! :p Morsomt det med louis vuitton serviettene, haha :p

Huff, jeg blir så smigret :p Syns det er kjempekjekt at du liker bloggen :D Syns det er kjempekjekt å følge med på bloggen din og, syns du har så mange gode ideer, og finner så mye fint, også søte lille Celine da! Og for ikke å glemme de fantastiske serviettene dine, de er jeg veldig misunnelig på! :)

Ja, de har jeg sett! Men jeg har ikke fått sett gjennom de skikkelig. Dumt at de ikke har bøker på LV i Oslo :( Men de har mange kule bøker på LV i Paris, både om interiør, arkitektur, reise, mote, design og mat. Pleier alltid å bruke kjempelang tid der! :p

Lisas hjem og skatter sa...

Ikke tenk på bloggen, kos deg med besøket ditt :) leserne dine følger deg om du ikke "produserer" innlegg hele tiden.. det er menneskelig å ta "pauser" og tenke kun på seg selv og sine :O)

klem/Lisa

Ocean showroom sa...

Zalo kör jag också! Vilket fint tips. Smycken är ju så vackra så det är synd att bara se dem ibland! Kram Alexandra

Photo-Me-Life sa...

Ligger noe til deg på bloggen min....