lørdag, juli 18, 2009

Opprydding delux

Vi har vært på IKEA og handlet plastbokser til den stor gullmedalje- nå skal det virkelig bli orden i sysakene. Jeg skriver lapper og klistrer på boksene, så vi skal slippe å åpne alle boksene neste gang vi leter etter bærplukkerne....
 
Det føles vidundelig å ha orden, så med det samme vi er i gang tar vi all ryddingen fra grunnen av! I går begynte jeg å pakke opp julepynten for å merke hva som virkelig lå i plasteska. I det jeg åpnet veltet det mot meg en gruuuuuusom muggstink. Vi fikk hevet ut hele boksen, så begynte vi å strø innholdet utover plenen....... Tro om vi har pakket ned utegilanderen som hang rundt ytterdøren men den var våt????? Å nei da....... Da husbonden pakket ned utejulepynten har han likeså gjerne slengt den enorme grandørkransen ned i eska også!!! Han trodde den var plastikk sa han til meg!!! Vi lo så tårene trillet i går- mens vi kasta hele julepynteska- er det mulig?????
Christine

10 comments:

Ingunn sa...

Ha ha - morsomt. Deilig å rydde. Nå fikk jeg nesten lyst til å gjøre det samme.

Men jeg får el heller male litt her (bare en halvtimes jobb) og lage meg litt mat.

Klem ingunn

aase sa...

Oj oj ja, sånn kan det gå!! Rydding er deilig når man er ferdig!! Jeg har luket i hele dag istedet jeg!! Har også en hel kjeller, ikke bare en liten bod som skal tømmes, så jeg gruer for det. Jeg må nok gjøre det selv for det kommer nok ingen å gjør det!! Om ikke du superrydder tar oppdrag da???

Ha en knakandes fin søndag!!

Godt Isolert ♥ Victoria sa...

Så flinke dere er!
Her er det blitt ryddet i kjøkkenskap og skuffer i dag...

Ha en fin lørdagskveld!

Camilla- casual living sa...

å det er så deilig å ha sånne skikkelige oppryddingsdager!

det med kransen kunne nok ha skjedd her i huset også.. hihi
skal ikke være så lett alltid;)
man får seg en god latter da, og forlenger som kjent livet.

ha en fin helg.
camilla

et kjært hjem sa...

Deilig å få ryddet opp, så komisk med den julepynten :) Så utrolig koselig den lekehytten var! De mailegkortene var veldig fine, hvor har du kjøpt de? Jeg har fått helt mailegdilla, kunne ønske jeg kunne kjøpe hele serien med en gang :)

Jeanette Jess1 sa...

he he - sånn kan det gå ;o)

Da er det bare å glede seg til november når du skal ut å fornye all julepynten da ;o)

kjekt med "orden i sysakene" skulle gjerne gjordt noe slikt selv når jeg kjenner godt etter...

Ha en super søndag!!!

Vibeke / Mammas Hus sa...

*ler* Her har vaskerommet vært gjennom en opprydding, og boden står for tur. Elektrikerpappa'n min har strødd rundt seg med elektrikerting. (Og så har vi bare satt ting rett innenfor døra selv da, men det snakker vi ikke om ;P)

Plastkasser fra Ikea; geniale! Har haugevis med klær til mini, både som er for stort ennå (vi arver i søplesekker, heldige oss) og det vi sparer til nestemann.

Og ang store bukser; mamma kjøpte bukse til Hedda enten før hun ble født, eller like etter. Mamma synes den var såååå liten og søt. Str. 104 - bare 4 år... *ler*

Ha en flott søndag! :)

*klem*


PS: Lykken er ny julepynt ;)
Mannen skyld at du må shoppe! :)))

Lena sa...

Hei.
Lurer på hvor du har kjøpt de hvite knappene hen som du har i fotorammen din?? Var så fint.
Lena

hvitstil.com/Christine sa...

På knappehuset som ligger i kjelleren til perlehuset. De hadde en stor eske med knapper på billigsalg. Ligger i en stikkgate i hegdehaugsveien

Christine

Lena sa...

Tusen takk Christine.
Syns det var så fint og litt annerledes enn "vanlige" rammer... Må ut å shoppe litt :)
Veldig fin blogg du har.