torsdag, juli 30, 2009

Fra boden

Tidligere i uken sendte jeg i all hast ett mobilbilde fra nye ryddige boden vår. *stolt* Siden jeg fikk så masse hyggelig kommentarer bestemte jeg meg for å vise mere. 
 
Den lille boden vår inneholder også "barskapet" vårt. Jeg kjøpte en vinhylle på Bauhaus, som var alt for stor. men vi sagde til de vannrette pinnene (veldig mange) og fikk tilpasset vinhyllene til boden vår. (Siden jeg ikke har peiling på vin, så har husbonden laget en fin ordning, slik at vinflasker jeg kan forsyne meg av ligger nederst og de han samler på eller hva han gjør med dem ligger øverst.) I tillegg har vi begynt å sette lapper med navn på de flaskene vi får i gave, slik at vi kan sende kort/sms til giveren og takke når vi har drukket vinen. (så det tipset på Oprah og syntes det var veldig koselig)
 
Bokser bokser og bokser.
 
Vi hadde sikkert 4 verktøykasser(du vet slike man kjøper med 200 verktøydeler i) som inneholdt diverse verktøy. Jeg viste aldri hvor jeg skulle finne det jeg trengte, så vi kastet alle verktøyboksene og sorterte. Nå ligger skrujernene i egen eske osv. Mye bedre!
 

Alle esker er merket med lapper!

Asker kommune er ikke begynt med skikkelig kildesortering(fy skamme seg). Det eneste vi plukker vekk fra vanlig søppel er plast og papp. Vi har laget oss egene dunker i lilleboden som vi sorterer i.

Nå kaster vi oss i gang med vaskerommet. Fliser skal kjøpes og gjør-det-selv katalogen fra Maxbo skal hentes. (det er bare pyntefliser vi skal legge, vi skal selvfølgelig ikke begynne med membran og våtromsarbeid selv!)

Christine

28 comments:

Lykkeliten sa...

Jeg er IMPONERT!

Skulle virkelig ønske vi fikk det slik her hos oss også, men det blir ikke idag kjenner jeg;-)

hvitstil.com/Christine sa...

Det gikk en stund før vi gadd å kaste oss i arbeidet. Boden var STAPPA, og da mener jeg til randen.

Mariann sa...

Wow for et system du har fått... imponert. Skal vise bildene til mannen her i huset så kanskje det blir en liten bodsjau i regnværet her også!! Takk for inspirasjon og ha en topp kveld. M :o)

~L~ sa...

knallbra bod!!!
tror jeg må vise disse bildene til min kjære:)

Ocean showroom sa...

Ett sådant bra tips! Jag är väldigt glad i vin och skriver upp hur länge det kan ligga, pris och var jag köpt det men det att skriva upp vem jag fått det av har jag glömt! Skall göras från och med nu! Trevlig kväll. kram alexandra

My home is my Castle sa...

HERLIG å få orden på alt :)
dette så flott ut..

Klem,Kari

Silje Mari sa...

Alles drømmebod dette her:) Merket og organisert til randen. SUPERT!

Vibeke / Mammas Hus sa...

Jeg er inspirert. ;)

Elise sa...

WOW, sier jeg bare!!! For en fantastisk inspirerende bod! :)

Godt Isolert ♥ Victoria sa...

Heisann!
Jeg skulle ønske dette var min bod!
Hos oss er det helt kaos og jeg finner ALDRI det jeg trenger når jeg trenger det...

Anonym sa...

Er helt fasinert jeg av hvor oversiktlig og fin boden ble, drømmer om det samme her hos meg.

når mannen kommer hjem om 3 uker så skal vi sette igang med å rydde og sortere også - så disse bildene skal jeg vise fram til inspirasjon ;o)

Ha en flott kveld videre.

Klem Jeanette

anneskreative sa...

Nå ble jeg misunnelig,,,slik bod vil jeg ha også....
Et klart prosjekt for høsten,,,,,
Så oversiktelig og fint med de gjennomsiktige boksene,,,
Anne

MariMaja sa...

Meget bra!
Struktur og orden og mye kjekkere å gå i boden etter det en skal ha;)
Klem fra Maja

susan`s side sa...

Gud bedre så god samvittighet du og mannen må ha nå med en slik ryddig bod, nå har dere virkelig fullt opp samvittighet kontoen så nå kan dere sikkert gjøre noen uttak som f.eks å ta en hoppe på tur til varmere strøk eller noe

Villa Creme sa...

Helt fantastiskt! Her ligger det mange arbeidstimer bak, men de timene får man raskt tilbake i alle timene man slipper å stå med hodet nedi i esker og lete etter ting man mener å ha sett et sted;)
En drøm av en bod har dere fått!

Anita sa...

Må jo bare ta av hatten for den boden!
Jeg har det veldig systematisk i boden min, men det er nok et system som jeg kjenner best. Alt verktøyet har vi i garasjene, og der regjerer mannen min. Og han vet hvor han har ALT. Masse skuffer og tavler der. Bare å spørre han om en bestemt skrue eller ett verktøy, og han finner det med en gang.
På loftet har vi alfabetisert eskene/kassene våre, også har vi en liste her nede der vi kan se hva som er i hver enkelt eske/kasse. Snopt når vi skal hente noe;o))
Heldigvis så elsker vi systemer begge to;o).
Ha en fin fredag:o))

Tulla sa...

Dette var virkelig beundringsverdig, bra jobbet!

Monicas sa...

Ja dette har dere gjort bra...fremmkommelig og oversiktlig..nesten så æ annsette dæ...innom førr å ønske dæ og dine ei flott helg...med arbeidsløst på det dåkker hold på med...

Forever Love sa...

Wow, dere er flinke altså! Jeg er igjen inspirert av deg! Takk og god helg:)

Balke gård sa...

Gode tips fra deg igjen, tusen takk!! God helg fra Marianne

Lillan sa...

for en stål kontroll dere har:)) missunner dere der;)
god HELG!

KLEM FRA LILLAN

Lise sa...

Oi... jeg er imponert! Har visst en bod eller tre som skulle vært ryddet, det ser jeg nå... Ha en fin dag!

perler på en snor sa...

Så utrolig oversiktlig og greit!
Slik skal jeg og gjøre. De plastkassene var jo geniale, hvor har du kjøpt dem?

hvitstil.com/Christine sa...

Plastesker fra ikea

Noatunfrua sa...

wow... SÅNN vil jeg at boden min skal se ut og.... takk for inspirasjon! :)
Ha en flott helg!

Hilsen
Laila Johanne

:) sa...

Wow! Jeg er impinert og INSPIRERT!

Ønskedrøm sa...

WOW!! Jeg er super imponert! her var det orden i sakene ja;) veldig inspirerende! Tror kanskje jeg må ta meg selv i nakken snart å få orden og ikke minst system på vårt rot også:)

Anette {foreldremanualen} sa...

Denne posten MÅ jeg bare vise frem til mannen min! Dette er et drømmerom for meg - alt har sin egen plass!