mandag, september 15, 2008

Bilder fra babyrommet

Nå sover Celine en formiddagslur, og da kan jeg blogge litt. Jeg prøver å verken sy eller drive så mye annet når lille prinsessen min er våken.....

Celine er blitt stor jente og flyttet inn på eget rom. Hennes rom var i utgangspunktet ett gjesterom(se link her) som jeg har gjort om. Greit var det,for dette gjesteromet ligger nesten vegg i vegg med vårt rom.
Foto: Kjersti Lunnan Aass
Celines kosebamser. Den brune er min gamle bamse. Celines (og min) favoritt er Kitty-bamsen fra "Build a bear" som var en gave fra Far og Mor i Nord.
Foto: Kjersti Lunnan Aass
Sengen som stod på gjesterommet har jeg latt stå, tenkte det var greit å ha en seng der så lenge Celine er baby. Jeg hengte opp en himmelseng for å få rommet litt mere barnslig, og kjøpte masse flere puter. Det lille bordet ved sengen fikk vi av svigermor. Syntes det var bedre med ett lite bord, enn ett nattbord.


Gyngestolen fant jeg på Finn.no i fjor. Den er urgammel fra Amerika og jeg har ikke hjerte til å male den om. Her sitter Celine og jeg og synger før sove tid.
Foto: Kjersti Lunnan Aass
Spilledåsen kjøpte husbonden med en gang vi fikk vite at det var en liten pike på vei!
Foto: Kjersti Lunnan Aass
Disse kjøpte jeg på bruktmarkedet på Carl Berner, den gang det var billig der. (nå tar de blod priser!) Noen av bøkene er fra mannen var liten, og noen etter meg.
Foto: Kjersti Lunnan Aass
Mor og Barn liker å sove!
Foto: Kjersti Lunnan Aass
Lille Celine min.

Kommer flere bilder fra rommet snart! Jakten på den "riktige" sengen er ett kapittel for seg. Og taklampen på babyrommet har til og med vært med på ett fly som måtte nødlande! (Jeg var også ombord)Historien kommer senere!

Ha en god tv-sløve-mandag

15 comments:

Anonym sa...

Kan jeg spørre hvilken sprinkelseng du har til Celine?? Jeg har så lyst på en hvit en... - kanskje du kan anbefale? Synes leander-senga er så fin også.

Karina`s hjem sa...

Heisann:)
Nydelig barnerom!! Lyse farger og sååå koselig!
Likte veldig godt gyngestolen din:)
Får så inspirasjon når jeg ser sånne søte rom:)

Ha en fin dag videre:)

Anonym sa...

Så hyggelig rom Celine flyttet inn på da, sikkert godt for dere alle tre at hun er på eget rom. Erfaringsvis blir de mer vare for lyder når de blir større og hvem vil vel at de skal våkne når de sover søtt...

Kos deg masse med Celine mens hun enda er under ett år, når de fyller året og går og lærer alt det de store barna kan så går det så alt for fort!

Nå skal vi på ridekurs, Sofie har ridd i over to år nå, hun fyller 6 veldig snart, hyggelig det å!

Ha en fin mandagskveld, klem ;)

Solveig sa...

For et nydelig rom til lille prinsessa di:) Synes heller ikke at du skal male den gyngestolen,det er jo sjarmen i den gamle slitte stolen. Hvor har du den fine hvite ammestolen din med Celine brodert på da? Den syntes jeg var så fin:)
Liker tallerkenhyllene som bokhylle.

Anonym sa...

Hei, flott blogg og alldeles nydelig rosa himmling over den store sengen. Er det lov og spørre hvor den kommer fra?Og om den var dyr?

Mvh Jean

hvitstil.com/Christine sa...

Hei Jean

Ja jeg kjørte ett stykke for å få tak i rosa himmel. Det finnes mange med tynt gjennomsiktig stoff, men jeg var ute etter litt tykkere stoff.

Jeg kjørte til Strømmen utenfor Oslo, butikken het Lucas! Hvis jeg husker rett: 500 kr

TM sa...

Så bra at du ikke har malt gyngestolen!! Rommet er veldig fint.

Høvebakken sa...

Kjempefint barnerom :)

Anonym sa...

Hei,
Hvordan får til at bildene dine ikke blir kjempestore dersom man klikker på de, syntes det er fint sånn du har det. Hos meg blir bildene voldsomt store når jeg klikker på de...
Har du noen forklaring og råd til meg?
Takk!

hvitstil.com/Christine sa...

Hei hei.
Tror dette er forklaringen:
Jeg jobber med mac. Når jeg skal laste opp bilde kopierer jeg navnet på bildet i iphoto (eventuelt bilde programmet) og limer det inn i søk feltet hvor du laster opp bilder til bloggen. Der får jeg opp alle filer meddette navnet. Som regel kommer det opp 3 alternativer. Jeg laster da opp preview bildet som kun er på 30-40 kb. Det går mye fortere å laste opp også.
Klarer jeg å gjøre meg forstått?

Hvis du ikke har mac og det ikke går på vanlig datamaskin ville jeg prøvd å redigere i picasa. Har du vært der?

Jeg er ikke så veldig data kyndig, men men....

Anonym sa...

Hei vennen!!
Hællegud for nån nydelige tottelotta.. Glede mæ til vi skal komme på besøk snart å hilse på dokker igjen :)
Nydelig rom i et nydelig hus!
Savne dokker alle mann. :)
Klæm fra (tjukke) M (lille) M og (store - på krykke etter operasjon i akillesen) M :)

Jeanette sa...

Så vakkert rom jenta deres har! :) Kjempefin blogg, titter gjerne innom her igjen. Ha en fin kveld! :)

Hjemme hos Vibeke sa...

Så nydlig og gjennomført det er. Jeg får bare mer og mer lyst på tallerkenhylle. Den gjør seg utrolig godt som bokhylle. Utfordringen er bare å finne en:)

by Siv sa...

Utrolig flott barnerom!!!
Må jo bare være verdens koseligste stunder i gyngestolen med lille prinsessen :)
Drøm søtt om hvite tv`er
*Siv*

hvitstil.com/Christine sa...

Ang seng:

Jeg kjøpte en seng som het PHILIP tror jeg på babyks. Inspirasjon til babysenger finner du her:

http://www.petittresor.com/web/catalog.aspx?group=202