søndag, september 14, 2008

Dekket for gjester.

Dette er bilder fra i sommer. Dekket til selskap. Glasstallerkene kjøpte jeg for 5 kr stk til Celines dåp, for å ha lik dekking til alle. Fint å kunne se spisebrikk-broderingen.
Foto: Kjersti Lunnan Aass
Spisebrikkene og serviettene har jeg brodert selv.
Foto: Kjersti Lunnan Aass
På bordet er det pyntet med to timian krydderplanter. En snill mann gav oss to kasser Voss vann til barndåpen til Celine. (tusen takk)
Foto: Kjersti Lunnan Aass
Bestikket er fra franske Laguiole. Mamma har lenge hatt dette med farger på skaftet, men da jeg var på restauranten "Hos Thea" for to år siden og fikk se det med hvitt(!) skaft ble jeg forelsket. Jeg ringte mamma og fortalte om min forelskelse - og mamma(rask som hun er) ringte sjefen sjøl på "Hos Thea" og fikk sporet opp hvor jeg kunne kjøpe bestikket. Den dagen ble det mitt!
Foto: Kjersti Lunnan Aass
Det beste sprudlevannet (etter min smak) er Moët & Chandon! 
Foto: Kjersti Lunnan Aass

Skiltet henger på kjøkkenet!

Det blir litt ekstra blogging om dagen med den nye mobilen som kan blogge med ett tastetrykk. Skal prøve å beherske meg :D
God søndag kveld!

18 comments:

sandra sa...

såå delikat!! det var kjempefint!! hvor fikk du mønsteret til broderiet?? å hva står bokstaveve for? var veldig fint!!

hvitstil.com/Christine sa...

Tusen takk.
B er etternavnet vårt. En ekstra b som er snudd bare for at det skulle bli pent. Jeg har laget mønsteret til broderiet selv. Har designprogram på pcèn.

Liza i pepparkakshuset sa...

Jättefin dukning! Vilket porslin!
Grattis till Celine 6 mån - tänk vad tiden går fort...

Kram Liza

tinemor sa...

Så lekkert og delikat!
Med monogram og champanje og det hele.
Imponerende!

Anonym sa...

For et nydelig dekket bord, der ville jeg gjerne vært gjest!

Melissa sa...

Du har det så lekkert :D

Klemmer

by Siv sa...

Kjekt med mange oppdateringer :)
Mange flotte detaljer du har hjemme hos deg! Likte veldig godt bestikket ditt og skiltet...
Broderer du for hånd???
*Siv*

hvitstil.com/Christine sa...

Hei Siv
Først: tusen takk for alle dine hyggelige kommentarer.

Nei, jeg broderer på maskin, ikke for hånd. Enkelt og greit. Relativt fort går det også!

klem

Emmeline sa...

Du løfter virkelig hverdagen til nye høyder med disse innleggene dine Christine;)

Skikkelig DELIKATE innlegg med bare fantastiske flotte ting. Lekre broderier som bare gir alt en touch av det lille ekstra, og nydelig bestikk fra franske Laguiole som jeg aldri har hørt om før engang (hehe) -men fint var det.

Har du sett programmet med Linda Eide om Voss vannkilden?? Etter å ha sett det så drikker vi Voss vann med god samvittighet og fyller på flaskene på ny med vann fra springen her hos oss. DVS...Jeg bryr meg ikke så mye om Voss vann men det gjør min datter konfirmanten--you know!!! Hun har kjøpt flasker som blir voktet med stor iver;) Flaskene altså, vannet er for lengst drukket opp.
Hvis du ikke har sett episoden må du sjekke på NRK nett, man kan virkelig le høyt etter å ha sett det, men stilige flasker er det iallefall!
Tror jeg skal prøve dette sprudlevannet ditt en dag;)Moet og Chandon!! Høres deilig ut bare på navnet;)

Neste uke går turen til Oslo igjen. Jeg skal faktisk bo på hotell i Sandvika, og smiler når jeg tenker på oss sist da vi var der;) Du var så grei!!!
Ha en fin uke, hils Celine!

Emmeline sa...

Klart jeg må ta meg tid.....

Skal sende deg en hilsen når jeg vet litt mer om programmet, men tenkte jo at det hadde vært knallgøy å se deg igjen!!!

Gir lyd fra meg når jeg vet mer
(ikke minst navn på hotellet)

Kari sa...

Hei! Så du hadde en kommentar om hekling i bloggen til Emmeline. Jeg hekler også for første gang et bestemorteppe og lærte meg hekling gjennom Garnstudio sin hekleskole. http://www.garnstudio.com/lang/no/skole/hekle_index.php
Det var to ruter og så satt både heklingen og oppskriften.
Nydelig blogg du har forresten, her skal jeg stikke innom flere ganger. :-) Hilsen fra Kari

Ingunn sa...

Så utrolig koselig bord!!Dette kan du virkelig!;)Likte veldig godt servietene som du har brodert selv!Du er veldig flink!;)Tror jeg må skrive på disse servietene på ønskelista til jul!!hehe...

Håper du har hatt en fin helg!;)

Solveig sa...

Kjempe lekkert bord, fine og enkle tallerkener.Så som du sier,så ser man det fine broderiet under! Du er flink til det meste forstår jeg;)

Anonym sa...

Flott bord du har dekket :-)
Hvor får man tak i sån Voss-vann egentlig? Synes de flaskene er så stilige.
*LilleMy*

hvitstil.com/Christine sa...

lille my:
Vi fikk Voss vannet fra en snill snill mann, men jeg tror du får kjøpt det noen steder i Oslo. Jacobs på Holtet (oslos beste matbutikk) hadde det i allefall sist jeg var der, Den lille is cafeen ned rullebåndet på cc vest har det også. Diverse utesteder i Oslo (jeg er ikke så oppdatert på dem lengre)

Håper du finner!

Karna sa...

Åhhh så utrolig lekkert!! Nydelig oppdekking, og nydelige dekkebrikker og servietter!!!

På tide å begynne å brodere litt her også, men er litt "tom" for tiden...

Monicas sa...

For en nydelig blogg du har....

Anonym sa...

Så utrolig fint dere har det hjemme hos dere, du har virkelig øye for detaljer!! Kan jeg spørre deg om hvor du fikk kjøpt de Laguiole knivene med hvitt skaft?