søndag, september 28, 2008

Back to the 80´s

Her en kveld satt jeg og surfet noen blogger og kom over en dame som hadde sydd ett legoteppe. (Jeg klarer ikke å finne tilbake til bloggen ellers skulle jeg linket til henne). Jeg husket da jeg så hennes teppe, at jeg hadde ett på 80 tallet i mørk jeans og med rødt tau rundt.
Et slikt ett har jeg sydd til Celine. Noen endringer har jeg gjort. Dette teppet er mye større enn det gamle jeg hadde. Jeg har ett tynt lag med vatt mellom fóret og stoffet.
Ytterstoffet i lin som passer i stua. Rosa stoff inni som passer til Celine. Vurderte hvit i 2 sekunder, men måtte gi meg!
Husbonden slo  22 metallhull rundt teppe. Tauet kjøpte jeg på båtavdelingen i Bauhaus. Kantet med brett kantebånd og sydde rundt hele med hjerte søm. (tok år og dag)

Her henger posen og venter på at Celine skal bli stor nok til å ville bygge med duplo.

Hører med til historien at jeg bekymret meg for hvordan jeg skulle få tegnet en jamn runding med 1,5 meter i diameter. Vurderte å stikke bort på Nesøya skole og spørre om jeg kunne låne en tavlepasser! Her en natt jeg lå og grublet fant jeg ut at jeg skulle lage en passer selv, og det funket det. To blyanter med tau mellom.

Ha en fin søndag, været her er fantastisk så vi skal ut på tur!
Christine

OPPDATERING:

16 comments:

by Siv sa...

Så UTROLIG flink du er :)
Du er så venn med symaskinen...
Jeg har et legoteppe selv på jeg-har-lyst-å-lage-listen-min. Men det kommer nok ikke bli i nærheten så fint som det du har lagd!
Ha en riktig så fin søndag
*Siv*

Gamlå sa...

Heisann
Den damen jeg tror du søker er Vakkert liv her har du linken http://vakkertliv.blogspot.com/search/label/H%C3%A5ndarbeid

Flott teppet du her har laget!

Gamlå

Hilde sa...

Så fint bra det ble! Kjempefint med de små hjertene rundt kanten. Kan huske at vi hadde en slik sekk i mørkblå jeansstoff i barnehagen der jeg gikk som liten.
Ha en fin høstsøndag!

Solveig sa...

Så fin den ble! Husker disse fra min barndom jeg og:) Skikkelig smarte er de. Likte veldig godt de rosa hjertene på innsiden!

god tur, og ha en fin søndag!

Den gode feen sa...

Så fantastisk nydeleg fin!!! Hjertekanten var jo berre prikken over i'en. Du er råflink og burde vurdere å starte ditt eige sy og designfirma. Stor klem frå Linda

Fru Jensen's sa...

Så utrolig flott den ble!!
Farmor'n til datter'n min har en sånn pose i jeansstoff og rødt bånd hjemme og de er jo geniale! Og rommer utrolig mye!
Helt utrolig hvor flink du er til å sy!!

Klaffen sa...

genialt, og bar resultat som alltid! Har akkurat blitt tante igjen, så dette var egentlig kanskje en ide jeg kunne forsøke som julegave... hmm... takk og gooooooood søndag

Ingeborg sa...

Sånt jeansteppe til lego hadde jeg og brødrene mine også:) Bringer minnene tilbake dette. Liker din versjon bedre dog, kjempefint ble det! Du er bra dyktig!

My home is my Castle sa...

Du er så utrolig kreativ !!!
Og så nydelig det ble :)))

God tur i det nydelige været :)
Klem, Kari

Anonym sa...

Da MÅ jeg spørre deg om jeg kan:)? HVordan symaskin har du?
Utrolig flott alt du lager:=)
-Wilma-

hvitstil.com/Christine sa...

Wilma
Hvis du sender me mailadressen din på hvitstil@gmail.com så skal jeg sende deg litt info.

Klem fra Christine

Anonym sa...

Hei,
Så utrolig vakkert det teppet ble, så fine detaljer og delikate farger mmmm... jeg skulle så gjerne vært utstyrt med alt det pågangsmotet du har og det fine kreative du produserer, jeg gjør igjen som mange ganger før, bøyer meg i støvet & tar av meg hatten på samme tid, så stolt av deg Christine!!! Gratulerer nok en gang for vel gjennomført prosjekt som du kan ta patent på! Klem

Lykkelita sa...

Så fint teppe, Christine. Jeg er stum av begestring for hva du får til!!
Mener det legoteppet du snakker om fra
80-tallet var hvitstils-lillebrors...Hmm, men du rappet det sikkert fra han, stakkar. Mente vel det kunne brukes til noe kreativt:)
Ha en strålende dag. Endelig har jeg fått lagt ut noen bilder. Vi sees snart. Klem;)

Anonym sa...

Et slikt teppe står høyt på ønskelisten min. Hjemme hos min mor i nord er min brors gamle, i jeansstoff med rød snor. Her oppbevares min brors playmobil utstyr, som guttene mine elsker å leke med når de er på ferie hos mormor. Har ymtet frempå noen ganger at guttene ønsker seg et slikt teppe (det er vel helst moren som ønsker det til dem), men min mor er ikke så flittig ved symaskinen lengere. Om du noen gang begyner å produsere for salg får du meg på kundelista!

Beate

Anonym sa...

Hei. Nå har jeg fulgt med på bloggen din en stund, men har ikke skrevet noen kommentar til deg ennå ennå. Jeg må bare ta av meg hatten for hvor flink og kreativ du er! Synes det er veldig inspirerende å lese bloggen din, og har allerede hentet ut noen tips. Jeg går ut i barselpermisjon om fire uker, så kommer nok til å plukke opp mange tips fra denne siden da :)
Takk for at du inspirerer så mange her inne!

Anonym sa...

For et kjempefint teppe! Gutten min på 1,5 år har akkurat begynt å leke med Duplo, så jeg har lett etter noe å oppbevare alle disse klossene i. Siden jeg ikke er spesielt flink til slike ting selv har jeg gitt oppgaven videre til min mor. Så derfor lurer jeg på hvor du har kjøpt stoffet til din? Det et noe sånt jeg også vil ha.
Har akkurat begynt å lese bloggen din, og her finner man mange gode tips :)