søndag, september 21, 2008

En liten englekjole

I anledning kusinens bursdag har jeg sydd en ny liten kjole til Celine.  Se link til de andre kjolene jeg har laget her og her. Denne kjolen er inspirert av Mini Feens vinterdress.  Modellen syntes ikke det var greit å å posere på en søndag morgen, så vi får se om hun endrer mening når hun våkner etter frokostluren sin. (Aner jeg diva nykker allerede??)

Kjolen i seg selv er ganske enkel. Jeg har brukt en kjole som "Far i Nord" hadde kjøpt til Celine i utlandet som mal.
På ryggen har jeg laget vinger i rosa- samme som fór stoffet. Vingene fant jeg i Tildas julebok som jeg fikk av min venninne Silja.
For den lille modellen er smekke en nødvendig assessoar.
I fórstoffet har jeg brodert "Mommy & me" som på de andre kjolene jeg har laget til Celine.


Hvor finner man rosa knapper sent en lørdagskveld? En gammel cardigan måtte bøte med livet.....
En liten blonde på underkjolen/fóret. Det rosa kantebåndet på kjolen har jeg laget selv! (tror ikke jeg skal gjøre det flere ganger)

Tilda vingene har jeg applikert på ryggen.


Måtte ta med ett bilde jeg tok av Celine i går, hun var så søt!

18 comments:

Min lille krok i verden sa...

Ååh for en fantastisk nydelig liten englekjole,-englebarn må jo ha englekjole :-)
Nydelige detaljer og englevingene var jo bare sinnsykt stilig. Denne kjolen likte jeg utrolig godt. Du er kjempeflink. Si bare ifra om du tar imot bestillinger på slike kjoler :-)
Et lite spørsmål: Har fått med meg at du har en kombinert sy- og broderingsmaskin. Må du ha over gjennomsnittet syegenskaper for å mestre broderingskunsten? Har du sydd i mange år?
Ha en flott søndag og igjen: kjolen er det nydeligste jeg har sett på veldig veldig lenge.
Klem fra meg

My home is my Castle sa...

neimen noe sååå nydelig :)))
Så flink du er !!! Jeg kan ikke sy så jeg blir like imponert hver gang jeg ser sånne som du viser bilder av hva dere har sydd :)))

Og for en nydelig liten engel da :))
Herlig :))

Ha en fin dag

Anonym sa...

Å for en koselig kommentar Ann Helen. Ang syingen- jeg kjøpte maskinen i begynnelsen av juni, og hadde svært liten sykunnskap. Jeg hadde symaskin fra før, men den ble brukt til å legge opp gardiner. Det er ganske greit å sy, men noe er veldig vanskelig, Må ha klart hode når man skal sy, ellers går det i ball med rett mot rett og vrang osv.... :D
Broderingsbiten var egentlig grei å få til. Synes ikke det har så mye med sying å gjøre. Mere montering, træing og design faktisk.

Anonym sa...

Herlig herlig herlig... det er ikke mer å si egentlig, men jeg klarer jo ikke la være!

Noe så skjønt... se alle detaljene, meg blir helt betatt igjen, og igjen... skal det ingen ende ta, du er jo designer av beste kvlitet, jeg tenker hvit stil mannen er stolt av deg!!!

Det må være utrolig gøy å gå i burdsdagsselskap og ta i mot kommentarer på hvor kjolen til vidunderlige Celine er fra, hvor du kan si, nei, eh.. den har jeg sydd selv, jeg skulle gjerne vært flue på veggen da og sett alle hakesleppene!!! Det er jo sånn at det nesten er for godt til å være sant, du finner ikke slike fine kjoler med detaljer og orginalitet i det flotteste butikker en gang!

Jeg er så importnert og stolt av deg - nok en gang gratulerer med vel utført prosjekt sånn en lørdagskveld i september - fantastisk, fantastisk og atter fantastisk!

Ha en superfin søndag :) Klem

Frk .Fischer sa...

Så søtt!!! nesten så jeg vurderer å få en til...me det måtte jo være med en garanti...eee og det funker dårlig...lager du ting på bestilling...eee en kjole/ tunika til ei på snart 7 på...så si fra hverfall... Jeg vil kjøpe jeg!!! Så fint bilde av lille Celine..

TM sa...

For en super ide! Det ble kjempefint! :-)

Trude sa...

Bare en ting å si; NYDELIG!!!

Ragnhild / Wallas Verden sa...

Ja den kjolen var bare helt nydelig. Du er flink. Flott ide, design og arbeid. Og det fra ei som er utdannet klesdesigner. Så bare ta det til deg;) Jeg har strikkemaskin jeg da. Og har strikket mange kjoler til små prinsesser.
Fin plass du bor forresten ;)
Håper det er ok at jeg førte deg opp i blogglisten min :)

by Siv sa...

Du er jammen meg driftig :)
Synd du nettopp skrev at du hadde vært og shoppet stoff...
Jeg får liksom ikke gjort noe ferdig for tiden jeg, men men
Den var utrolig flott!!!
Ha en fantastisk flott søndag
*Siv*

♥LiNda♥ sa...

utrolig nydelig kjole<3
så flink du er!!

Hjemme hos Vibeke sa...

Nydlig kjole. Det er bare å si fra dersom du vil ta i mot oppdrag:) Ha en fin søndag!

Melissa sa...

Du er jo helt fantastisk...
Så flink du er assa!
Beundrer arbeidet ditt virkelig :D

Ha en fin søndag

Klemmer fra Melissa

home 4us sa...

Nydelig kjole! Det enkle er som oftest det beste.Ser ut for at det er en kjempefin kvalitet i stoffet. Heldige Celine:)
Bloggen din er jeg innom flere ganger om dagen. Som oftest er det kommet et nytt innlegg og alle innleggene er like interessante å lese. Stå på!

Ha en fin søndag.

Familien Tuv sa...

Virkelig gjennomført!! Nydelig kjole:D -og ser det ble bra resultater fra fotoshooten, kjempefint!!

Anonym sa...

Hei, fantastisk kjole og en super blogg. Jeg er stadig inne å får inspirasjon, men en ting: HVILKE SYMASKIN BRUKER DU.

Grete

Marihøna sa...

Så utolig nydelig kjole! Hvis jeg får barn engang og det blir jente,skal jeg bestille en sånn av deg! OK? hihi

Huset på toppen sa...

Nydelig engle-kjole du har laget!!Og Så nydelig brodert inni med mommy and me!! Ser at du digger Stoff og stil, vi bergensere er så heldige at vi og har fått Stoff og stil her i Bergen. De har så utrolig mange lekre stoff!! Jeg liker å kjenne og se stoffene før jeg kjøper,har gjort mange "bom" kjøp via butikker på nettet!!

Ønsker deg en fin søndag,og kos dere i kusine bursdag:-)

Den gode feen sa...

Så utruleg nydeleg kjole du har sydd. Du er jo råflink, og skulle ha satsa på design av barneklær! Dødsimponert :) Kjekt også at dressen til A kunne vere til inspirasjon. Jenta di er superskjønn :)