lørdag, september 27, 2008

Middagstips

Jeg har lyst å dele en oppskrift som er enkel og smaker masse. 
(oppdatering_-mamma mente jeg var skrullete som la ut bilde av rå kylling, men jeg glemte av hele retten og svidde den, så det var ikke poeng å ta bilde av svidd kylling)


Kylling rett i bakka kaller jeg den.
  • 1 kylling
  • grønnsaker du måtte ha som egner seg for baking
  • poteter
  • olje/marinade
  • krydder etter smak og behag (gjerne rosmarin)
Skrell grønnsaker og kutt i chubby biter. Gjerne hele små poteter med skall, Eventuell hvitløksbåter beholder skallet på. Ha de i en form og gni dem inn i litt olje.Klipp opp kyllingen i biter, smør på litt marinade eller bare olje. (Jeg bruker posene til Santa Maria) Ha på salt og pepper etter smak. Jeg drysser gjerne lit kreol krydder på. Inn i ovnen. Bonn gass. 250 grader i 30 minutter (ca- det passer i min ovn)

Serveres-gjerne med litt brød!

I dag brukte jeg disse grønnsakene: hvitløk, sukkererter, purre, potet, løk, paprika, brokkoli(som egentlig ikke egner seg til baking men men) cherry tomater

3 comments:

Monicas sa...

Takk for tipset til en som er matlei til tider...
Tipper på at mor i nord blir glad når gaven annkommer..
Go helg

Strikkelaura sa...

Tusn takk for tips, hørtes utrolig godt ut :D

Anonym sa...

mmmm...det så veldig godt ut! Takk for at du deler oppskriften med oss :)